موضوع: "سخنرانی"

گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال نو و عید مبعث: خبیث ترین دشمن ما آمریکا است

نوشته شده توسطرحیمی 3ام فروردین, 1399

 

گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال نو و عید مبعث:

خبیث ترین دشمن ما آمریکا است

آنها متهم به تولید ویروس کرونا هستند

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند :

گفته می‌شود که بخشی از ویروس کرونا با آشنایی‌های ژنتیکی به‌دست آمده از ایرانیان برای ایران ساخته شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله به صورت زنده و مستقیم با ملت شریف ایران سخن  گفتند.

محور‌های سخنان  مقام معظم رهبری به شرح ذیل است:

 ما هر سال مراسم ابتدای سال را زیر سایه حضرت رضا علیه السلام و در کنار زوار برگزار کرده و نوروز خود را با این دیدار انجام می‌دادیم. بهتر آن است که هر کجای کشور هستیم صلوات مخصوص حضرت رضا را بفرستیم.

 عید سعید مبعث را تبریک عرض می‌کنم و امروز جز بزرگترین اعیاد اسلامی ماست، ضمن اینکه مجددا عید نوروز و حلول بهار به همه ملت عزیز تبریک می‌گویم. مبعث روز با اهمیتی است که باید اهمیت آن را بدانیم. این واقعه و حادثه‌ای که خداوند از دیگر پیغمبران تعهد گرفته است.

خداوند از پیامبران بزرگ طول بزرگ تاریخ تعهد گرفته است که به پیغمبر بزرگ اسلام مثل چنین روزی ایمان آورده و او را یاری کنند. نام و نشان و خصوصیات پیغمبر ما در تورات و انجیل تحریف نشده وجود داشته است و حتی اسم احمد (پیغمبر اسلام) را حضرت عیسی صلی الله علیه و آله در تورات اشاره کرده‌اند.

ادامه »

روحانیِ واقعی دعوت به خدا می‌کند نه خود!

نوشته شده توسطرحیمی 3ام بهمن, 1398

 

آیت الله حسینی بوشهری گفت:

در تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی شاهد حضور با شکوه مردم بودیم. دلیل آن این است که این انسان متدین و با ایمان خودش را فدای انقلاب کرده بود.

رهبرانقلاب فرمودند:

«ایشان باتمام وجود به انقلاب عشق می ورزیدند».

 آیت الله حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت و شیعه استان سیستان و بلوچستان که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه در قم برگزار شد گفت:

یکی از بحث های جدی درمورد روحانیت رسالت این قشر در جامعه است. یکی از پر افتخارترین وظایف، تبلیغ رسالت ها است. عالمان دین کسانی هستند که مبلغ دین و رسالت در موارد اعتقادی، اخلاقی و … می باشند. 

 

ادامه »

در شرایط بلا و فتنه،‌ فقط باید مقاوم بود

نوشته شده توسطرحیمی 27ام دی, 1398

 

آیت‌الله جاودان از اساتید اخلاق تهران در پاسخ به یکی از مستمعین سخنرانی‌هایش، «غرور» را موجب گرفتاری‌های اخیر و «استغفار» را کلید نجات از وضعیت فعلی کشور دانسته است.

با این وجود حجت‌الاسلام محمود ریاضت واعظ و سخنران مذهبی در این باره معتقد است: این بیان آیت‌الله جاودان، براساس روایات است که همواره سفارش شده تا انسان روزی ۷۰ مرتبه استغفار کند؛ زیرا موجب آمرزش گناهان و گشایش امور است. به انسان توصیه شده است اگر می‌خواهی در امور شخصی، اجتماعی و … گشایشی ایجاد شود و گره و مشکلات شما برطرف شود، استغفار کن.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، استاد اخلاق نیز درباره راهکارهای مصون ماندن از بلایا و گرفتاری‌های زندگی با خبرنگار ما سخن گرفته است. او می‌گوید:

تنها چیزی که انسان را در حوادث حفظ می‌کند،

ایمان به خدا است. 

«الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ».

حجت‌الاسلام راشد یزدی می‌افزاید:

«ذکر» یعنی یاد خدا و مؤمن به خدا بودن.

به قول شاعر:

بزرگی هست در عالم خدانام

که دل از یاد او می‌گیرد آرام.

وی ادامه می‌دهد:

در شرایط بلا و فتنه، باید مقاومت انسان بالا برود؛ یعنی تمرین تحمل گذشت حوادث و سختی‌هایی را که پیدا می‌شود، در خود ایجاد کند که نتواند بر او اثر سوء بگذارد.

این استاد اخلاق تصریح کرد:

هر گرفتاری جامعه، گرفتاری فردی هم هست. آن گونه که در غم جامعه شریک هستیم. در شادی هم همین طور. چرا که آدم بی‌تفاوت، انسان بسیار کم‌ارزشی است.

وی گفت: اگر حادثه‌ای پیدا شد، اولاً باید تحمل کرد و دیگر اینکه توجه داشته باشیم که این حوادث، ساخته خود انسان است و از تکرار آن باید بپرهیزیم.

منبع: فارس

مکتبی که ملکوتی فکر کند مسئول بی تدبیر و بی عرضه تربیت نمی کند

نوشته شده توسطرحیمی 12ام دی, 1398

 

تصاویر / آئین نکوداشت آموزگار فقاهت و پنجاهمین سال رحلت مرحوم آیت الله العظمی سید محمد محقق داماد

آیت الله العظمی جوادی آملی:

  اسلام حرف های جدید برای جامعه بشریت دارد، قم و حوزه های علمیه باید حرف تازه اسلامی که در هیچ یک از مکتب های آسمانی و مادی وجود ندارد، ارزیابی و برای بشریت تبیین کند.    

حضرت آیت الله جوادی آملی در همایش «الگوی فقاهت ویژه نکوداشت مقام علمی مرحوم آیت الله سید محمد محقق داماد(ره)» که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد، گفتند:

مکتبی که در سایه آن پرورش می یابیم، فرّاشانی دارد، فرّاشان هر حوزه از فرشته گان هستند. درست است که مسئولان آن سالن همایش آماده می کنند، ولی فرّاشان مجالس دینی، فرشتگانند. از کلینی تا صاحب معالم این روایت رانقل کردند

« آن کسی که رفت چیزی را یاد بگیرد روی بال فرشته نشسته است».

این مرجع تقلید افزودند: بال فرشته چیست، اهداف فرشته چیست. فرشته آن بالی که در سوره فاطر آمده است یا جعفر طیاری می خواهد علیه کفر مبارزه کند تا در این مسیر دست بدهد بال بگیرد و یا آن عالم مبارزی می خواهد. هر کسی نمی تواند روی بال بنشیند، یک محقق داماد می خواهد.

ادامه »

چگونه می توان به مقام کشف واقع رسید؟

نوشته شده توسطرحیمی 12ام دی, 1398

 

حضرت آیت الله سبحانی در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم به سوره مبارکه تکاثر اشاره کردند و گفتند:

خداوند متعال در این سوره فرموده است:

« أَلْهَـکُمُ التَّکَاثُرُ (۱) حَتَّی زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ (۲) کَلاَّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ (۳) ثُمَّ کَلاَّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ (۴) کَلاَّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْیَقِینِ (۵) لَتَرَوُنَّ الْجَحِیمَ (۶)ثُمَّ لَتَرَوُنَّهَا عَیْنَ الْیَقِینِ (۷) ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ یَـوْمَئِذ عَنِ النَّعِیمِ (۸)

افزون طلبی (و تفاخر) شما را به خود مشغول داشته است. (۱) تا آن جا که به دیدار قبرها رفتید (و به فزونی قبور مردگانتان افتخار کردید). (۲) چنین نیست بزودی خواهید دانست! (۳)باز چنان نیست؛ بزودی خواهید دانست! (۴) هرگز چنان نیست (که شما خیال می کنید)؛ اگر شما علم الیقین (به آخرت) داشتید(۵) به یقین شما جهنم را خواهید دید. (۶) سپس (با ورود در آن) آن را به عین الیقین مشاهده خواهید کرد. (۷) سپس در آن روز (همه شما) از نعمتها (ی الهی) بازپرسی خواهید شد. (۸)».

ادامه »

ملائکه از جوانی که با هوا و هوس خود می‌جنگد، حیرت می‌کنند

نوشته شده توسطرحیمی 4ام دی, 1398

 

آیت‌الله «محمدعلی جاودان»:

برخی در دنیا هدایت را به ضلالت می‌فروشند

آنان دچار خسارت و ضرر بسیار می‌شوند.

روز قیامت انسان متوجه می‌شود که تجارت عمر او سود یا ضرر کرده است.

آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ زاهد برگزار شد، گفت: زندگی شما تجارتی است که شاید سود و ضرر کم یا بسیار زیاد داشته باشد.

 این استاد حوزه علمیه افزود: برخی در دنیا هدایت را به ضلالت می‌فروشند آنان دچار خسارت و ضرر بسیار می‌شوند. روز قیامت انسان متوجه می‌شود که تجارت عمر او سود یا ضرر کرده است.

 آیت‌الله جاودان با بیان اینکه در تجارت و سود عمر مومنان به سه دسته تقسیم می‌شوند، تاکید کرد:

برخی همچون غلامان از ترس جهنم خدا را می‌پرستند و به سود می‌رسند اگرچه سطح آن پایین است اما همین هم ارزش دارد،

یک دسته دیگر همچون تاجران به امید ثواب اعمال نیک، پرستش خدا را انجام می‌دهند.

 این استاد اخلاق ادامه داد: گاهی افرادی نه به امید ثواب نه از ترس عذاب اعمال نیک انجام می‌دهند یا خدا را پرستش می‌کنند، آنها خدا را شایسته پرستش می‌بینند برای اعمال این افراد وزن وجود ندارد. آنها چون خدا را دوست دارند او را پرستش می‌کنند.

 وی افزود: جزای کسانی که خدا را برای عشق به او پرستش می‌کنند، بهشت است که عرض آن به اندازه آسمان‌ها و زمین است، در آسمان اول کهکشان و ستاره‌ها اندازه ندارند، در واقع طول و عرض جغرافیایی بهشت این افراد  اندازه ندارد.

 آیت‌الله جاودان بیان کرد: کسانی که بر اساس حب به خداوند او را می‌پرستند تجارت آنها با خداوند سود بی‌حساب دارد.

 این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کسانی که صبر می‌کنند خداوند به آنان بدون حساب پاداش می‌دهد، ابراز کرد:‌ 

جوانی که با هوا و هوس خود می‌جنگد

و آن را کنترل می‌کند فرشتگان از او به حیرت می‌آیند

که تا این حد با نفس اماره مبارزه می‌کند.

 وی افزود: اگر گناه نکنید با این نیت که چون خدا راضی نیست این صبر ارزش دارد، وقتی انسان بر گناه نکردن صبر کند بار او بسیار سبک می‌شود وقتی سبک شود می‌تواند به میزان سبکی به ملکوت الهی نزدیک شود.

 آیت‌الله جاودان ادامه داد: انسانِ سبک از بار گناه، خود را از مردم طلبکار نمی‌بیند، وقتی عقل انسان کامل بشود خود را از همه عالم پست‌تر می‌بیند و این سبب برتری او می‌شود.

 این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اجر و پاداش کسی که بر گناه نکردن صبر می‌کند و دهنه نفس اماره را محکم گرفته و کنترل می‌کند، بی حساب است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: گاهیپ یش می‌آید که شیطان بسیار وسوسه می‌کند اگر زیاد فشار آورد بیشتر به خدا پناه ببرید در این صورت شیطان مغلوب می‌شود.

 شبستان 

آخرش که چی؟

نوشته شده توسطرحیمی 3ام دی, 1398

 

پاسخی به مهم‌ترین سوال هر انسان در طول زندگی

 

کلیپ تصویری | آخرش که چی؟

مدت زمان: شش دقیقه

منبع: گناه چیست؟ توبه چگونه است؟/ج17

 

دریافت با کیفیت (پایین(11مگابایت)

دریافت با کیفیت متوسط(21مگابایت) 

دریافت با کیفیت بالا (183مگابایت) 

دریافت صوت

 

مشاهده  و دریافت در آپارات

 

متن:

 یَک سؤال انسانی فوق‌العاده مهم!

                سؤال کشنده‌ای است!

انسان برای این سؤالش جواب می‌خواهد. بعدش چی؟

آخرش؟

این سؤال انسان را به سوی بالاترین هدف می‌برد.

آخرش چی؟

من انسانی هستم که منفعت می‌خواهم ولی من یک صاحب یک سؤال هم هستم.

من انسانی هستم که لذت‌طلب هستم ولی صاحب یک سؤالی هم هستم.

آن سؤالم باید جواب داده بشود.

 

آخرش چی؟

 

ادامه »

گناه زندگی انسان را سست‌تر از تار عنکبوت می‌کند

نوشته شده توسطرحیمی 3ام دی, 1398

 

حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم هاشمیان» شامگاه یکشنبه ۱ دی ماه در مسجدجامع غدیر خم به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: گناه در همین دنیا بر زندگی فردی و اجتماعی انسان آثار نامطلوب دارد.
 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروزه گناه از جمله عوامل افزایش مشکلات بشری است، ابراز کرد: کسی که بر آثار گناه در دنیا و به ویژه آخرت ایمان دارد هرگز گناه نمی کند زیرا بر کیفر بسیار سخت گناه در آخرت آگاهی دارد.

 وی درباره عدم غفلت از آخرت با استناد به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد:

خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:

ما پس از مرگ شما را زنده می کنیم، اگر انسان به گردش فصل ها توجه کند که گیاهان می میرند و سپس زنده می شوند بیشتر به مرگ و قیامت توجه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان افزود: تغییر فصول همه نشان از قدرت الهی دارد که چگونه گیاهان را پس از مردن زنده می‌کند، قیامت هم به همین شکل است انسان‌ها پس از مرگ زنده می‌شوند.

 این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قدرت و رحمت الهی در عالم هستی به وضوح نمایانگر است، گفت: اگر انسان به عالم هستی توجه و دقت کند به طور قطع قدرت الهی را مشاهده خواهد کرد.

 وی با استناد به آیات دیگری از قرآن کریم تاکید کرد:‌ دنیایی که گناهکاران و دشمنان دین الهی برای خود می‌سازند از تار عنکبوت سست‌تر است و به راحتی نابود می‌شود، وقتی انسان به دنیا دلبستگی پیدا و آخرت را فراموش کند، دچار خسارت بسیار بزرگ می‌شود.

 حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه همه هستی در تسخیر خداوند متعال قرار دارد، ابراز کرد: همه مخلوقات دارای شعور و نطق هستند انسان در دنیا آنها را نمی‌شنود اما در عالم آخرت خواهد دید، حتی گاهی یک گناهکار به دروغ منکر گناه خود می‌شود در مقابل اعضا و جوارح او شهادت بر گناه او می‌دهند.

 این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه هستی و شب و روز آن با محاسبات دقیق الهی در حرکت هستند، گفت:‌ اگر انسان به این نظم دقیق الهی توجه کند عظمت و قدرت خداوند را خواهد دید.

 وی افزود: ارتباط انسان با خداوند به نفع خود او است که می‌تواند آن را با نماز و دعا تقویت کرده و افزایش دهد.

 حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان در پایان خاطرنشان کرد: گناه، زندگی دنیوی و اخروی انسان را نابود می‌کند انسان باید از آن پرهیز کند به همین واسطه باید به رحمت الهی پناه ببرد.

شبستان 

خوش اخلاقیِ دین مدارانه، بهترین عامل ثبات زندگی زناشویی است

نوشته شده توسطرحیمی 3ام دی, 1398

خوش اخلاقیِ دین مدارانه، بهترین عامل ثبات زندگی زناشویی است

حجت الاسلام و المسلمین علی محمد رزاقی  با تاکید بر این که ازدواج و تشکیل خانواده از جمله مهم ترین سفارش های قرآن و عترت به همه ماست، ابراز داشت:

یکی از مهم ترین عواملی که انسان را در مسیر رشد و تعالی و قرب الی الله قرار می دهد، تشکیل خانواده است و لذا از همین روست که گفته اند با ازدواج نیمی از دین فرد کامل می شود.

وی افزود: در جایی می خواندم که یکی از مسئولان اعلام کرده بود هم اکنون بیش از ۱۱ میلیون جوان مجرد در کشور وجود دارد که باید برای ازدواج این افراد و ترغیب آن ها به امر مقدس ازدواج، چاره ای اندیشید، ضمن آن که متاسفانه در سال های اخیر آمار طلاق سیر صعودی داشته و لذا برای افراد مطلقه اعم از زن و مرد و ازدواج مجدد آن ها برنامه ای ریخت.

ادامه »

شیوه های تبلیغ نماز

نوشته شده توسطرحیمی 2ام دی, 1398

 

شیوه های تبلیغ نماز(حجت الاسلام رفیعی) [09:07]

دریافت فایل