آرشیو برای: "شهریور 1393"

تربیت فرزند از نگاه رهبر

نوشته شده توسطرحیمی 31ام شهریور, 1393

اندر حکایت خاموشی

نوشته شده توسطرحیمی 31ام شهریور, 1393
حکایت (خاموشی) معاویه خلیفه اموی با عقیل، برادر امام علی علیه السلام نشسته بودند. معاویه رو به حاضران کرد و گفت: ای اهل شام! این کلام خداوند متعال را شنیده اید که می فرماید: «تَبَّتْ یَدا أَبی لَهَبٍ» (بریده باد دو دست ابی لهب) گفتند: آری. معاویه… بیشتر »

درمان ریا

نوشته شده توسطرحیمی 30ام شهریور, 1393
بسم الله الرحمن الرحیم (إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللّهُ فَلا غالِبَ لَكُمْ وَ إِنْ يَخْذُلْكُمْ فَمَنْ ذَا الَّذي يَنْصُرُكُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَى اللّهِ فَلْيَتَوَكَّلِالْمُؤْمِنُونَ‏) (آل عمران- 160)   ترجمه: اگر خداوند شما را يارى كند، هيچ كس بر… بیشتر »

قافله ای در راه میقات

نوشته شده توسطرحیمی 30ام شهریور, 1393
فَخَرَجَ مِنْهَا خَائِفًا يتَرَقَّبُ قَالَ رَبِّ نَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ(القصص/21) از شهر خارج شد در حالي که ترسان بود و هر لحظه در انتظار حادثه‌اي؛ عرض کرد: «پروردگارا! مرا از اين قوم ظالم رهايي بخش!» قافله ای در حرکت است. حسین… بیشتر »

دعای دفع بلا+ دانلود دعای يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ

نوشته شده توسطرحیمی 29ام شهریور, 1393
دانلود تلاوت دعای  يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ با صوت مرحوم سید هاشم حداد (ره) سيّد جليل القدر، سيّد بن طاووس ‏رحمه الله در كتاب «مهج الدعوات» مى نويسد: يسع بن حمزة القمى مى‏ گويد: عمرو بن مسعده، وزير معتصم عبّاسى به من گفت: پرونده… بیشتر »

برنامه خودسازی یک شهید عارف

نوشته شده توسطرحیمی 29ام شهریور, 1393
مراحل پنجگانه سیر و سلوک، یعنی: مشارطه، مراقبه، محاسبه، معاتبه و معاقبه که در بسیاری از کتب اخلاقی و سیر و سلوکی، از جمله: کتاب «شرح چهل حدیث» امام خمینی رحمه الله و «المراقبات» مرحوم میرزا جوادآقا ملکی تبریزی رحمه الله مورد تأکید فراوان می باشد، جزء… بیشتر »

پوستر:فرزند بیشتر،زندگی شادتر

نوشته شده توسطرحیمی 29ام شهریور, 1393

طرح ختم سوره مبارکه فجر به مدت چهل روز

نوشته شده توسطرحیمی 27ام شهریور, 1393

زندگی به سبک ریحانه!

نوشته شده توسطرحیمی 27ام شهریور, 1393
ریحان از گیاهان زیبا و خوش بویی است که شاید کسی نباشد که از آن خوشش نیاید! رنگ چشم نواز سبز و بنفش ریحان، طعم گوارای آن و عطر دل انگیزش، این سبزی را دل پذیر کرده است؛ تا جایی که ریحان را در ادبیات، قرین گل و لاله کرده است: بشکفت گل در بوستان،… بیشتر »

سبک زندگی رسانه ای ...

نوشته شده توسطرحیمی 26ام شهریور, 1393
انفجار ارتباطات در عصر اطلاعات وقتی در عصری به نام عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات زندگی می کنیم، رسانه های جمعی نیز ارتباط اجتناب ناپذیری با صحنه ی مناسبات اجتماعی انسان ها پیدا می کنند. صحنه ی ارتباطات اجتماعی انسان ها از گذشته تاکنون به قدری… بیشتر »

افراد سبک عقل (سفیه) از دیدگاه قرآن

نوشته شده توسطرحیمی 25ام شهریور, 1393
اگر کسی به آن اندازه نرسیده که بین خیر و شر خودش فرق بگذارد، سفیه است؛ می فرمایند: هرکس از راه رسمی که ابراهیم برای شما آورده روی… بیشتر »

آثار استغفار در کلام امام رضاعلیه السلام

نوشته شده توسطرحیمی 25ام شهریور, 1393
با استغفار لبانت را مشغول ساز مطابق روایات ، استغفار و گفتن لا الله الا الله بهترین عبادت است. درباره استغفار و جایگاه آن از امام رضا علیه السلام روایات متعددی نقل شده ، از جمله اسماعیل بن سهل می گوید : قلت لابی الحسن الرضا علیه السلام علمنی دعاه… بیشتر »

حواست هست؟! اگر شهید نشویم می میریم!!!

نوشته شده توسطرحیمی 23ام شهریور, 1393
بسم ربّ الشهداء و الصدیقین وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يرْزَقُونَ هرگز کساني را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند و نزد پروردگارشان روزي داده مي… بیشتر »

ماجرای سقاخانه اسماعیل طلای حرم!

نوشته شده توسطرحیمی 22ام شهریور, 1393
  کاسه های برنجی طلایی رنگ را زیر شیر آب می گرفتیم و بعد از گفتن بسم ا... چشم ها را می بستیم و به نیت تبرک و شفا، آب را سر می کشیدیم. زائران قدیمی حرم رضوی کاسه های برنجی سقاخانه صحن عتیق را خوب به یاد دارند. چند سالی است که به دلایل بهداشتی، ظروف… بیشتر »

چگونه می توان خانواده ای مستحکم تشکیل داد؟؟

نوشته شده توسطرحیمی 22ام شهریور, 1393
شكل گيري يك كانون منسجم و با ثبات خانواده، به عوامل فردي و اجتماعي گوناگوني بستگي دارد كه در اينجا به طور خلاصه به آنها اشاره مي كنيم: 1. تقدس پيوند زناشويي،2. انتخاب آگاهانه،3. ازدواج اختياري،4. انتظارات معقول،5. زيبايي و آراستگي،6. ارضاي جنسي،7. م… بیشتر »

سخن آیت الله خوشوقت در مورد انواع چادرها

نوشته شده توسطرحیمی 22ام شهریور, 1393
  به همین چادر معمولی دست نزن دست بزنی معلوم میشود شیطان دارد جلو می آید فردا این را حذف میکند پس فردا آن راحذف میکند یواش یواش  همه را حذف میکند یکدفعه نمی آید بگوید بی حجاب شو بلکه اول می افتد آن قسمتش را خراب میکند بعد می آید جلوتر آرام… بیشتر »

روضه خوانان روضه فروش ؟!

نوشته شده توسطرحیمی 19ام شهریور, 1393
حجة الإسلام شیخ «علی زند قزوینی» با ارسال این مطلب برای پایگاه خبری شیعه آنلاین، به انتقاد شدید از برخی مداحان و روضه خوانان که آنان را "روضه فروش و پاکتی" نامیده، پرداخت. متن کامل این مطلب ارسال شده بدون هیچ تغییری به شرح ذیل است: در این نوشتار برآ… بیشتر »

رهبرم هستی ام فدایت باد

نوشته شده توسطرحیمی 18ام شهریور, 1393
از دعاهای مردم ایران دکترت گفت بهتری آقا کوری چشم دشمنان حسود تاهمیشه تو رهبری آقا نذر کرده ام برای بهبودت اشک های محرم و صفرم سایه ات مستدام آقا جان ای فدای تو پدر و مادرم سلامتی تو ای مولا الّلهُمَّ صَلِّ عَلی… بیشتر »

امام پناه بی پناهان

نوشته شده توسطرحیمی 17ام شهریور, 1393
امام رضاعلیه السلام: إِذَا نَزَلَتْ بِكُمْ شَدِيدَةٌ فَاسْتَعِينُوا بِنَا عَلَى اللَّه . هرگاه برای شما پیشامد سختی روی داد به وسیله ما از خداوند یاری بجوئید.   مستدرک ،ج 5 ،ص228 السلام علیک یا أبا عبدالله و علی… بیشتر »

توصیه‌های 14گانه آیت‌الله العظمی سیستانی به طلاب (به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید )

نوشته شده توسطرحیمی 17ام شهریور, 1393
به گزارش بخش خبر سایت دفتر امور تربیت اخلاقی به نقل از خبرگزاری حوزه ، جمعی از طلاب علوم دینی حوزه علمیه نجف اشرف در دیدار با حضرت آیت‌الله سیستانی از ایشان خواستند در آستانه زندگی علمی جدید خود، آنها را در مسیر دنیوی و اخروی نصیحت کند. این دیدار ه… بیشتر »

دوچرخه­ سواری دختران؛ آری یا نه؟! ­

نوشته شده توسطرحیمی 17ام شهریور, 1393
چند سال قبل مسأله­ای جنجال برانگیز در رسانه­ ها و محافل فرهنگی! مطرح گردید و حرف و حدیث و سخنان ضد و نقیض پیرامون آن زیاد زده شد و آن حکایت دوچرخه سواری بانوان بود. حتی گروهی به این فکر افتادند که لباس­ هایی مناسب! برای خانم­ های دوچرخه سوار طراحی ک… بیشتر »

به مهربانی امام رضا علیه السلام

نوشته شده توسطرحیمی 16ام شهریور, 1393
همیشه قبل هر حرفی برایت شعر می‌خوانم قبولم کن من آداب زیارت را نمی‌دانم نمی‌دانم چرا این قدر با من مهربانی تو نمی‌دانم کنارت میزبانم یا که مهمانم نگاهم روبه‌روی تو بلاتکلیف می‌ماند که از لبخند لبریزم، که از گریه فراوانم به دریا می‌زنم،… بیشتر »

حقیقی ترین نعمت و سوال از آن

نوشته شده توسطرحیمی 15ام شهریور, 1393
قيامت و پرسش از مهم ترين نعمت ها   روزى حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليهما السلام در جمع عدّه اى نشسته بود، فرمود: در دنيا هيچ نعمت واقعى و حقيقى وجود ندارد. بعضى از دانشمندان حاضر در مجلس گفتند: ياابن رسول اللّه ! پس اين آيه شريفه قرآن « لتسئلنّ يوم… بیشتر »

هر چه می گذرد...

نوشته شده توسطرحیمی 12ام شهریور, 1393
هر چه زمان می گذرد، مردمان زمین افسرده تر می شوند!!! این خاصیت دلبستگی به زمـــــان است… خوشا بحـــال آنان که؛ به جای زمـــان، به صاحــــب الزمــــان دل بسته اند… بیشتر »

"کرسنت"؛بی تدبیری جاهلانه در دولت تدبیر

نوشته شده توسطرحیمی 12ام شهریور, 1393
کرسنت» نام یک قرارداد گازی است که در سال 2001 یعنی 1381 در زمان وزارت جناب آقای زنگنه در وزارت نفت بین ایران و شرکت اماراتی «کرسنت پترولیوم» امضا شد و بر اساس مفاد آن ایران متعهد ‌شد گاز ترش (ارزان‌ترین شکل گاز فرآوری نشده) تولیدی میدان گازی سلمان را… بیشتر »

محاکمه ی حضرت آدم!

نوشته شده توسطرحیمی 11ام شهریور, 1393
نامت چه بود؟ آدم فرزند ؟ من را نه مادری نه پدر..... بنویس اول یتیم عالم خلقت. نام محل تولد؟ بهشت پاک. اینک محل سکونت ؟ زمین خاک. قدت؟ روزی چنان بلند که همسایه خدا...اینک به اندازه بختم به روی خاک. اعضای خانواده؟ حوّای خوب و پاک, قابیل… بیشتر »

اگر همسرتان قهر کرد : ناسازگاری زن و شوهر مرگ تدریجی

نوشته شده توسطرحیمی 11ام شهریور, 1393
باید توجه داشت که میان زن و شوهر توافق اخلاقی صد در صد محال است زیرا سلیقه‌ها، عقیده‌ها و پرورش‌ها با هم تفاوت دارد. آیت‌الله مظاهری: ناسازگاری زن و شوهر مرگ تدریجی است رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که اسلام به صبر متقابل زن و شوهر تأکید می‌ک… بیشتر »

در آرزوی تو به قصد كوی تو- خانم ها بخوانند!

نوشته شده توسطرحیمی 11ام شهریور, 1393
ماجرای گرایش دوباره ی من به سمت خدا از حدود دو سال پیش شروع شد وقتی با همه وجود احساس كردم دلم گمشده ای داره كه بدون او نمی تونه آروم بگیره. شروع کردم به مطالعه درمورد خیلی چیزها. خیلی راهها که بشه با بودنش توی زندگیم کمی آرامش داشته باشم و هیچکدوم ا… بیشتر »

کمی بیشتر از ولی امر مان بدانیم!

نوشته شده توسطرحیمی 10ام شهریور, 1393
«محشور شدن ما با حضرت آقا به سال 61 برمی‌گردد که ایشان رییس جمهور بودند و من مسئولیت حفاظت سپاه را برعهده داشتم.» از طرف سپاه، علی شمخانی به عنوان جانشین فرمانده کل و مسئول اطلاعات نیز در جلسات شورای امنیت کشور شرکت می‌کردند. «در همین جلسات بود که… بیشتر »

از آیات خداوند متعال سرپیچی نکنید!

نوشته شده توسطرحیمی 9ام شهریور, 1393
« يا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ أَلَمْ يأْتِكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ يقُصُّونَ عَلَيكُمْ آياتِي وَينْذِرُونَكُمْ لِقَاءَ يوْمِكُمْ هَذَا قَالُوا شَهِدْنَا عَلَى أَنْفُسِنَا وَغَرَّتْهُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا وَشَهِدُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُوا… بیشتر »

صبر

نوشته شده توسطرحیمی 9ام شهریور, 1393
به گفته بعضی از علمای اخلاق، روایاتی که درباره فضیلت صبر و شکیبایی ازمعصومین علیهم السلام به ما رسیده، بیش از آن است که به شمارش در آید. و در برخی از کتب که درباره صبر تالیف یافته، نزدیک به 900 حدیث از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و اله و ائمه معصومین… بیشتر »

گوشه‌ای از ارادت مراجع به کریمه اهل‌بیت(ع)

نوشته شده توسطرحیمی 8ام شهریور, 1393
آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) وصیت کرده بودند: قبر من در مسیر رفت و آمد زائران حضرت معصومه(س) قرار گیرد تا قبرم به خاک پای آنان متبرک شود. آیت الله سید جواد علوی بروجردی، همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت کریمه اهل بیت(ع)، در گفتگو با خبرنگار… بیشتر »

حکومت مستضعفان

نوشته شده توسطرحیمی 8ام شهریور, 1393
اعوذبالله‌من‌الشیطان‌الرجیم   «وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»   و ما بر آن هستیم که بر مستضعفان روی زمین نعمت دهیم و آنان را پیشوایان سازیم و وارثان گردانیم… بیشتر »

تولد شوم؛ صهيونيسم چيست؟

نوشته شده توسطرحیمی 4ام شهریور, 1393
صهيونيسم 1چيست؟ «صهيونيسم، يك اسم ظاهري براي توطئه مي‌باشد.» هرتزل ـ شهر بازيل 1897 صهيونيسم با هدف تأسيس حكومت مستقل يهود در كشور فلسطين «يك جنبش جديد سياسي است» كه زير علم مقدس مذهب يهود سينه مي‌زند و كسب شرف و افتخار مي‌كند؛ در حالي كه به دور ا… بیشتر »

ای انسان... توجه !

نوشته شده توسطرحیمی 3ام شهریور, 1393
  ای انسان .... ( قابل توجه هممون ) روزی جوانی از پیری نصیحت خواست. پیر گفت: ای جوان !! قرآن بخوان قبل از آنکه برایت قرآن بخوانند! نماز بخوان !!! قبل از آنکه برایت نمازبخوانند !! از تجربه دیگران استفاده کن !! قبل از آنکه تجربه دیگران شوی ..… بیشتر »

علم و معرفت از مهم‌ترین ویژگی‌ها انسان

نوشته شده توسطرحیمی 3ام شهریور, 1393
رخی از آیات قرآن نیز بالاترین کمال انسان را علم بیان کرده‌اند؛ علم به میزانی اهمیت دارد که می‌تواند فرد را از فرشته‌ها بالا برده و خلیفه روی زمین کند. حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با نخبگان فر… بیشتر »

دوست یا دشمن خدا !؟

نوشته شده توسطرحیمی 3ام شهریور, 1393
  اگر می خواهی بدانی که در تو خیری است به دلت نگاه کن!     اگر دیدی اهل طاعت خدا را دوست دارد و اهل معصیت را دشمن پس بدان که در تو خیری است و خدا تو را دوست دارد.     و اگر دیدی اهل طاعت خدا را دشمن دارد و اهل معصیتش را دوست پس بدان که… بیشتر »

پیامدهای اشتغال زنان در جامعه چیست؟

نوشته شده توسطرحیمی 1ام شهریور, 1393
آثار فردی اشتغال زنان الف)تحولات هویتی میل روزافزون به اشتغال موجب تغییرات هویتی در زنان شدهو نیز بر آنان اثرگذار بود. زنان شاغل به علت سنگینی ایفای نقش های متعدد و اغلب متعارض خانگی و اجتماعی، به الگوی تقسیم کار جنسیتی معترض شدند و مفهوم… بیشتر »

احکام روابط حلال و حرام مردان و زنان

نوشته شده توسطرحیمی 1ام شهریور, 1393
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به سئوالات متعدد مقلدان خود احکام روربط حلال و حرام زنان و مردان در مجامع عمومی، آموزشی خصوصی و اداری را تشریح نموده اند به گزارش خبر گزاری حوزه متن سئوالات و پاسخ های این مرجع تقلید به شرخ ذیل است… بیشتر »