آرشیو برای: "دی 1394"

متن بیانیه مشترک ظریف و موگرینی

نوشته شده توسطرحیمی 30ام دی, 1394
  متن کامل بیانیه مشترک محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه 1+5 شنبه شب قرائت و منتشر شد. این بیانیه ابتدا به زبان انگلیسی توسط موگرینی قرائت شد و در ادامه محمد جواد ظریف قبل… بیشتر »

نباید اجازه داد آمریکا یکجانبه برجام را تضعیف کند.

نوشته شده توسطرحیمی 30ام دی, 1394
«اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا» تحلیل کرد: نباید اجازه داد آمریکا یکجانبه برجام را تضعیف کند  اقتصاد ایران از سوءمدیریت رنج می‌برد رفع تحریم‌ها در کوتاه‌مدت وضع اقتصاد ایران را بهبود نمی‌بخشد اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در گزارشی به تشریح… بیشتر »

برای ظهور یک اسب مدرن بخرید! + فیلم

نوشته شده توسطرحیمی 30ام دی, 1394
استاد پناهیان گفت: می‌خواهم یک آدرس به شما بدهم؛ بروید یک اسب بخرید و برای ظهور آماده شوید؛ البته مَرکبی از نوع این زمانی‌اش... حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان در سخنرانی خود به بیان حماسه های آخرالزمان و آمادگی برای ظهور حضرت مهدی(عج) می‌پردازند که… بیشتر »

چگونه باید باشیم تا امام زمان‏ علیه السلام از ما راضى باشد؟

نوشته شده توسطرحیمی 30ام دی, 1394
چگونه باید باشیم تا امام زمان‏ علیه السلام از ما راضى باشد: نصایح میرزاى تبریزى‏ (قدس سره) به طلّاب: معمولاً طلّاب جوانى که خدمت فقیه مقدّس، میرزاى تبریزى قدس سره مى ‏رسیدند، این سؤال را مى‏ پرسیدند که: «آقا! بفرمایید چه کار کنیم که کارهایمان مرضىّ ولى… بیشتر »

آرامش در خواب

نوشته شده توسطرحیمی 30ام دی, 1394
قبل از خواب چه اعمالى انجام دهم که آرامش کامل داشته باشم؟ مدام در خواب مضطربم! میرزا جواد تبریزی (قدس سره) : فرزندم! اعمال مستحب فراوان است، شما هر ذکر و دعایى را که قبل از خواب بخوانید ان شاءاللَّه مأجور خواهید بود. اگر بتوانید شب‏ها قبل از خواب، دو… بیشتر »

آثار زیارت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام+ دانلود کتاب

نوشته شده توسطرحیمی 30ام دی, 1394
گفتم: ثواب کسى که یکى از شما را زیارت کند چه مى باشد؟ فرمود: «همانند کسى است که رسول خدا(صلى الله علیه وآله) را زیارت نموده است». زائر امام حسین(علیه السلام) در نزد پروردگار داراى چه مقام و منزلتى است؟ امام (علیه السلام) فرمودند: «همانند کسى است که… بیشتر »

نقش دکترين مهدويت در دنياي جديد

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
نقش دکترين مهدويت در دنياي جديد و در کنار ديگر تئوري‌هاي جهاني در بسياري از اديان الهي و بشري و مکاتب فکري، انواعي از منجي‌گرايي، هزاره‌گرايي، موعودگرايي و اعتقاد به ظهور مدينه فاضله و مصلح جهاني وجود دارد و حتي در دنياي جديد نيز اين اعتقادات با قوت و… بیشتر »

پشت پردۀ سقوط قیمت نفت در دنیا

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
  نویسنده و کارشناس سیاسی عرب، بزرگترین برند‌ه در ماجرای سقوط قیمت نفت را آمریکا دانست. "عبدالحی زلوم" در مطلبی در روزنامه رأی الیوم نوشت، کنترل چاه‌های نفت عربستان در دست آمریکا است .. اگر عربستان تولید نفت خود را روزانه به 3 میلیون بشکه کاهش می داد… بیشتر »

بازخوانی هشدار امام خامنه ای درباره اقتصاد مقاومتی

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
  اقتصــاد مقــاومتـــــــــی   تنها راه ادامه روند پیشرفت کشوراست. بیش از دو سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌گذرد و با اینکه تأکید شده «رفع تحریم‌ها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملّت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود… بیشتر »

دعا برای تعجیل در فرج حضرت قائم(عج)

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
یکی از وظایف مهمی که بنا به تصریح حضرت صاحب الامر علیه السلام بر عهده همه منتظران گذاشته شده، دعا برای تعجیل فرج است . امام عصر علیه السلام در توقیعی که خطاب به «اسحاق بن یعقوب » صادر شده، می فرمایند : برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید که فرج شما همان است .… بیشتر »

بردباری و هوای نفس

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
امیر المومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه می فرماید: بردبارى پرده‌اى است پوشاننده، و عقل شمشيرى است برّان، پس كمبودهاى اخلاقى خود را با بردبارى بپوشان، و هواى نفس خود را با شمشير عقل بكش. بیشتر »

نرم افزار زندگی نامه امام حسن عسکری علیه السلام ویژه گوشیهای اندروید

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
نرم افزار زندگی نامه ی امام حسن عسکری علیه السلام مجموعه ای از تولد و شکوفایی ، نامه های امام حسن عسکری علیه السلام ، خلفای معاصر امام ، قیامهائی که صورت گرفت ، شهادت ، سخنان آن بزرگوار می باشد. برای نصب این برنامه فایل نصبی را از لینک زیر دانلود کرده و… بیشتر »

شاخص های دولت اسلامی از نگاه رهبری+ دانلود

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
بهترين، آن كسى است كه درد كشور را بفهمد، از فساد دور باشد و دنبال اشرافيگرى خودش نباشد. دانلود نرم افزار فرمایشات شامل: صالح ترین تبليغات با انصاف تشخص واقعى و شرف... جديت درخدمت به مردم شعار و گفتمان استكبارستيزى اعاده‏ى عزت ملى ايستادن درمقابل… بیشتر »

5 نکته مهم رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس جمهور درخصوص برجام

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
 از خدعه و نقض عهد آمریکا غافل نشوید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه‌ی آقای روحانی رئیس‌جمهور درخصوص سرانجام مذاکرات هسته‌ای، با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و عقب‌نشینی طرف‌های… بیشتر »

صلوات خاصه امام حسن عسکری علیه السلام+ دانلود صوت

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
صلوات خاصه امام حسن عسکری علیه السلام اَللّهُمّ صَلِّ عَلی الحَسَنِ بنِ علیِّ بنِ مُحَمَّد، اَلبَرِّ التَّقِیِّ الصّادِقِ الوَفِیِّ النُّورِ المُضیء ، خازِنِ عِلمِک وَ المُذَکِّرِ بِتَوحیدِک وَ وَلیِّ اَمرِک وَ خَلَفِ اَئِمَّةِ الدّینِ الهُداةِ… بیشتر »

معرفی نرم افزار دایرة المعارف حدیث شیعه

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
نرم افزار بحارالانوار بزرگترین دایره المعارف حدیث شیعه بیش از ۲۱ هزار و ۹۲۹ کلید واژه و ۱۰۸هزار و ۷۱۰ نمایه و مدخل را به منظور تسهیل در امور پژوهشی در اختیار مخاطبان قرار داده است. مسئول واحد خدمات فرهنگی مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،… بیشتر »

حکم شرکت در مجلس افترا به مقامات دینی یا کشوری

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
حضرت  آیت الله العظمی امام خامنه ای به استفتائی با موضوع: «حکم شرکت در مجلس افترا به مقامات دینی یا کشوری» و «حضور در مجالس کشورهای غیراسلامی با وجود مشروبات الکلی» پاسخ گفتند. پرسش: شرکت در مجالس و محافلی که انسان در آنها گاهی مبتلا به شنیدن کلام… بیشتر »

نقش امام حسن عسکری علیه السلام در تفسیر قرآن

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
جلوه هایی از پاسداری و مرزبانی از قرآن امام حسن عسکری علیه السلام علاوه بر تفسیر آیات الهی و انجام وظیفه تعلیم، تربیت و آموزش قرآنی و تفسیری، در صحنه فکر و عمل به «پاسداری از قرآن» و «مرزبانی از شریعت با قرآن» نیز می پرداخت. اینک جلوه هایی از تلاش مقدس… بیشتر »

آینه حسن

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
ای که خورشید فلک محو لقای تو بود ماه را روشنی از نور ضیای تو بود تویی آن آینه حسن خداوند کریم که عیان نور الهی زلقای تو بود معدن جود و سخایی تو که از فرط کرم دو جهان ریزه خور خوان عطای تو بود ولی حق حسن العسکری ای آن که قضا مجری امر تو و بنده رای تو بود… بیشتر »

طرح/ ولادت امام حسن عسکری علیه السلام

نوشته شده توسطرحیمی 29ام دی, 1394
به مناسبت نزدیکی ولادت امام حسن عسکری(علیه السلام)، یازدهمین امام شیعیان طرح با نام مبارک آن حضرت منتشر شده است. برای مشاهده طرح با سایز اصلی(پوستر)، روی عکس کنید. بیشتر »

غفلت و درمان آن در قرآن کریم

نوشته شده توسطرحیمی 28ام دی, 1394
بشارت - مرداد و شهریور 1387، شماره 66 - غفلت و درمان آن در قرآن کریم کلمات کلیدی ماشینی : قرآن کریم، قرآن، غفلت، خدا، قلب، خداوند، قلب سلیم، گناه، 16 خداوند در ایات مختلفی از قرآن،به عبارت «غفلت» اشاره کرده و مسلمانان را از آن نهی کرده و مورد نکوهش قرار… بیشتر »

چشممان به دست دشمن نباشد ...

نوشته شده توسطرحیمی 28ام دی, 1394

مفاسد غفلت

نوشته شده توسطرحیمی 28ام دی, 1394
يكي از اضدادِ تفكّر، غفلت است كه صفت بس، ناپسند است. بنا به فرمودۀ قرآن‌كريم، اين صفت ناپسند، انسان را از انسانيّت خارج مي‌سازد و حداقل موجب كوري دل و از بين رفتن بصيرت مي‌گردد و سرانجام، انسان را به جهنم مي‌افكند. خداوند متعال مي‌فرمايد: وَلَقَدْ… بیشتر »

راهکار حفظ حالت توبه و دوری از گناه

نوشته شده توسطرحیمی 28ام دی, 1394
سوال: جوانی هستم که تا مدّتی پیش به حلال و حرام خداوند کاری نداشتم. بر اثر موهبتی الهی تصمیم به تغییر رویه در زندگی شخصی گرفتم و روش زندگی‌ام تغییر کرد؛ امّا هر از گاهی تبعات زندگی گذشته‌ام روی اعمالم اثر گذاشته و برخی گناه‌ها را مرتکب می‌شوم. پس از آن… بیشتر »

گناهان خود را پاک کنید!

نوشته شده توسطرحیمی 28ام دی, 1394
در اهمیت صله رحم همین بس که پیامبر اکرم(صلی لله علیه و آله)، همه انسان‌ها را به صله رحم سفارش کرده است؛ هر چند که در این مسیر سختی‌های فراوانی ببینند و راه‌شان از یک‌دیگر بسیار دور باشد. هم‌چنین صله رحم را بخشی از دین دانسته و فرموده­‌اند که هر کس آن را… بیشتر »

حرف نو رهبر انقلاب برای انتخابات پیش‌رو چیست؟

نوشته شده توسطرحیمی 28ام دی, 1394
یادداشت نشریه‌ی خط حزب‌الله(شماره‌ی شانزدهم)   «توجه کنید تا مطلب در ذهن‌ها بنشیند. خبرهایی که ما داریم، تحلیل‌هایی که برای ما می‌آید، از طرف آنهایی که تحلیل‌های آنها را به ما منعکس می‌کنند، [دشمنان] دائم در فکر این هستند که چه‌کار کنند این انقلاب را از… بیشتر »

نگاه کلان

نوشته شده توسطرحیمی 28ام دی, 1394
نگاه کلان رهبر انقلاب اسلامی: «وظیفه داریم به مسائل گوناگون کشور با نگاه کلان و جامع نگاه کنیم... لازم است نگاه جامع و نگاه کلان به مسائل همچنان حفظ بشود و با این نگاهِ جامع در مقابل حوادث موضع بگیریم، حادثه را بشناسیم.» ۱۳۹۲/۶/۱۴ از منظر رهبر انقلاب… بیشتر »

آثار و عواقب تهمت، بهتان و افترا

نوشته شده توسطرحیمی 28ام دی, 1394
یکی از زشت ترین رفتارهای اجتماعی، تهمت، بهتان و افترا زدن به دیگری است. نگاه منفی به دیگری و بدگمانی، موجب می شود که فرد نسبت به دیگری چنین رفتاری داشته باشد و عرض و آبروی او را در معرض خطر قرار دهد. نویسنده در این مطلب به آثار اجتماعی و ابعاد گوناگون… بیشتر »

سوژه هایی برای تفکر

نوشته شده توسطرحیمی 27ام دی, 1394
هر اندازه كه به خدا خوش بین هستید، از آن هم خوش بین تر باشید و به هر اندازه كه خدا را خوب مى دانید، خدا را از او خوب تر بدانید. این بار مطالبی از آیه الله حائری شیرازی خدمت شما خوانندگان عزیز ارائه می شود. جملاتی کوتاه که تفکر در آنها گاهی انسان را از… بیشتر »

گفتم به صبا دردِ دل خویش بگویم

نوشته شده توسطرحیمی 27ام دی, 1394
بیهوده قفس را مگشایید پری نیست جز مُشتِ پری گوشه ی زندان اثری نیست در دل اثر از شادی و امّید مجویید از شاخه ی بشکسته ی امّید ثمری نیست گفتم به صبا دردِ دل خویش بگویم امّا به سیه چال ، صبا را گذری نیست گیرم که صبا را گذر افتاد ، چه گویم؟ دیگر ز من و دردِ… بیشتر »

با یاد شهدا دلا رو آروم کنیم......

نوشته شده توسطرحیمی 27ام دی, 1394

15 نکته مهم دینی در خصوص انتخابات /حدیث داغ انتخاباتی از حضرت علی علیه السلام

نوشته شده توسطرحیمی 27ام دی, 1394
به هر شعاری شاد نشویم حجت الاسلام محسن قرائتی در یادداشتی برای باشگاه خبرنگاران جوان 15 درس از قرآن را بیان کردند که مرتبط با انتخابات و امور سیاسی کشور هستند. متن کامل این یادداشت به شرح زیر است: به دلیل نزدیکی به انتخابات، صحبت از بصیرت و نفوذ در چند… بیشتر »

اصرار بر زیارت حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام

نوشته شده توسطرحیمی 27ام دی, 1394
خاطره‌ای از حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بهجت در مسافرت‌هایی که همراه آقا از تهران می‌گذشتیم، اصرار داشتند که به حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام مشرف شوند؛ هم در مسیر رفت و هم در بازگشت. حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بهجت می‌گوید: در مسافرت‌هایی که همراه آقا از… بیشتر »

تحلیلی روان‌شناختی از تحولات صدر اسلام؛ جلسه سوم؛ عوامل فتنه (2)

نوشته شده توسطرحیمی 27ام دی, 1394
بسم الله الرحمن الرحيم آن‌چه پيش‌رو داريد گزيده‌اي از سخنان حضرت آيت‌الله مصباح‌يزدي (دامت‌بركاته) در دفتر مقام معظم رهبري است كه در تاريخ 25/9/94، مطابق با هجدهم ربیع‌الاول 1437 ايراد فرموده‌اند. باشد تا اين رهنمودها بر بصيرت ما بيافزايد و چراغ فروزان… بیشتر »

آنگاه هدایت شدم

نوشته شده توسطرحیمی 27ام دی, 1394
کتاب "آنگاه هدايت شدم" با نام اصلي «ثم اهتديت» اثري است از علامه دکتر تيجاني (محمد التيجاني السماوي) ، ويژه تلفن همراه و فرمت pdf ساخته شده است. در ادامه پيشگفتار نويسنده را مي خوانيد: «کتاب من ساده و بي‏آلايش است. داستان يک مسافرت مي‏باشد و داستان يک… بیشتر »

سریع الاستجابة ترین دعا جهت رسیدن به حاجت کدام است؟

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
سریع الاستجابة ترین دعا جهت رسیدن به حاجت کدام است؟ پاسخ اجمالی اگرچه دعاهای زیادی از امامان معصوم (علیهم السلام) نقل شده است که مورد اجابت واقع شده و سریع الاجابة هستند، که ذکر متن آنها در این جا مقدور نیست و فقط به ذکر اسامی چند مورد که دارای اهمیت… بیشتر »

تأثیر زمان و مکان در دعا و ارتباط با خدا

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
ارتباط با خدا مشروط به زمان و مکان خاصی نیست، بلکه آنچه در ارتباط با خدا مهم است، این است که دعا از صميم قلب بوده و همراه با اخلاص کامل و احساس نیاز شخص به درگاه خدای مهربان باشد. اگر دعا تنها و تنها متوجه به خدا باشد و در آن شرک و ريایی وجود نداشته… بیشتر »

انسان ها چه مدت در عالم برزخ توقف می کنند؟

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
  يوْمَ ينْفَخُ فِي الصُّورِ وَنَحْشُرُ الْمُجْرِمِينَ يوْمَئِذٍ زُرْقًا * يتَخَافَتُونَ بَينَهُمْ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلَّا عَشْرًا * نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يقُولُونَ إِذْ يقُولُ أَمْثَلُهُمْ طَرِيقَةً إِنْ لَبِثْتُمْ إِلَّا يوْمًا(طه102/103/104) [همان]… بیشتر »

تمام مذاهب اسلامی را به رسمیت می شناسیم.

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
شیخ الازهر گفت:الازهر بر اساس سیاست خود در به رسمیت شناختن تمام مذاهب اسلامی ، طلاب خود را با این مدارس آشنا می کند و ما پایان نامه هایی در مذهب شیعه نیز داریم و به بررسی نظریات علمای شیعه می پردازیم و منش الازهر این است که پیروان مذاهب دیگر را تکفیر… بیشتر »

آیا صله رحم نیازمند اذن شوهر است؟

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
مراجع عظام تقلید درپاسخ به سئوالی با موضوع تعــارض صلــه رحـــم و اذن شـــوهر که ازسوی برخی مقلدان مطرح شده چنین پاسخ گفته اند.  متن سئوال و پاسخ سه تن از مرجع عظام تقلید ســــوال : دین از سویی صله رحم را بر من لازم کرده است از سویی هم به من گفته… بیشتر »

وصیت نامه شهید نواب صفوی

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
وصیت نامه شهید نواب صفوی هوالعزيز بسم الله الرحمن الرحيم به نام مقدس آخرين وصي و قائم آل محمد پيشواي غايب جهان و بشر وجود منزه امام زمان اعلي منزلت والا پايگاه مهدي عجل الله تعالي فرجه و حقق آمالنا و فيه آمين الله العالمين برادران مسلمانم در سراسر… بیشتر »

تقاضای شهید نواب در پای جوخه اعدام

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
سحرگاه يكشنبه 27 ديماه سال 1334 اعضاي فداييان اسلام را از لشگر يك پياده به محل لشگر دو زرهي بردند. در وسط سالن پادگان وسايل شخصي آنان بر زمين ريخته بود, نواب جلو رفت عمامه و عبايش را برداشت, و با لبخند به دوستانش گفت: «به جدم قسم با همين لباس شهيد… بیشتر »

فضیلت قرائت قرآن و آداب آن

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
قرآن همان قانون خدایی و ناموس آسمانی است که اصلاح دین و دنیای مردم را به عهده گرفته، سعادت جاودانی آنان را تضمین نموده است. آیات آن سرچشمه هدایت و راهنمایی و کلماتش معدن ارشاد و رحمت است کسی که به سعادت همیشگی علاقه مند باشد، سعادت و خوشبختی هر دو جهان… بیشتر »

به خدا خوش بین باش !

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
می‌خواهید با هم این نوحه را بخوانیم و تکرار کنیم؛ «رَأْسُ الْعِبَادَةِ حُسْنُ الظَّنِّ بِاللَّه‏»(عوالی اللئالی/1/27) امام رضا(علیه السلام) می‌فرماید: «أَحْسِنِ الظَّنَّ بِاللَّه‏»(کافی/2/72) ظنّ خودتان را به خدا خوب کنید. یعنی آدم باید بگوید که «نه!… بیشتر »

تحلیلی روان‌شناختی از تحولات صدر اسلام؛ جلسه دوم؛ عوامل فتنه (1)

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
  تحليلي روان‌شناختي از تحولات صدر اسلام ( عوامل فتنه) فاعل قسری و فاعل اختیاری انتخاب شقاوت با چشم باز! بسته‌شدن نطفه فتنه در هواي نفس نقش تمایلات افسارگسيخته نقش عناصر تهييج و تشکيک در فتنه اشاره در جلسه گذشته گفتيم که يکي از مسائل مهمي که بايد به… بیشتر »

برای توجه در نماز چه کنیم؟

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
 چه کنیم تا در نماز حواسمان پرت نشده و توجّه‌مان به خدای تعالی باشد؟ بعضی از اموری که برای حضور قلب در نماز سفارش شده است عبارتند از: • اول: وضو را باتوجه و حضور قلب انجام دهد از امام رضا(ع) روایت شده که وضو موجب طهارت و تزکیه‌ی دل است (وسائل الشیعه… بیشتر »

مزد و پاداش این مراقبت

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
این حدیث، حدیثی است که شیخ انصاری، فقیهی مثل او در معضل ترین مسئله در دماء بر طبق سند این حدیث فتوا می دهد. این حدیث، کلمه فصل است، گفت: یابن رسول الله، من ماه رمضان ختمهای قرآن کردم، یک ختم قرآن برای جدت پیغمبر، یک ختم قرآن برای جدت امیرالمؤمنین، یک… بیشتر »

چگونه به یک دعانویس موفق و حرفه ای تبدیل شویم ؟ + تصاویر

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
زنی سفید رو و قد کوتاه بختم را بسته است و فقط او می تواند اثرات کار آن زن را از بین ببرد.  ما به یگانه و یکتا بودن خداوند معتقدیم و می دانیم که باید در برابر اراده وحکمت خالق خود سر تسلیم فرود آوریم و تنها از ناحیه اوست که می توانیم خواسته هایمان را طلب… بیشتر »

اهانت جدید یک مجله فرانسوی به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله +عکس

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
مقامات مغرب به علت چاپ تصویر موهن از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در مجله فرانسوی «علوم و مستقبل» به این مجله مجوز توزیع ندادند. مصطفى الخلفی، وزیر ارتباطات و سخنگوی رسمی دولت مغرب اعلام کرد مجله فرانسوی علوم و مستقبل در شماره اخیر خود تصویری تصویری… بیشتر »

ایران سربازان قوی‌ترین ارتش دنیا را مجبور به زانو زدن کرد.

نوشته شده توسطرحیمی 26ام دی, 1394
همان زمان که باراک اوباما در حال سخنرانی و تعریف و تمجید از ارتش آمریکا در مقابل کنگره بود، سربازان این کشور مقابل سربازان ایرانی زانو زده و دستشان بالای سرشان بود. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در مطلبی، با آوردن سخنرانی سالیانه اوباما در کنگره، نوشت که… بیشتر »

و این جمعه هم گذشت...

نوشته شده توسطرحیمی 25ام دی, 1394
غروب جمعه رسیده است و باز تنهایی غروب، این‌ همه غربت، چرا نمی‌آیی؟ زمین به دور سرم چرخ می‌زند، پس کی تمام می‌شود این روزهای یلدایی؟ کجاست جاذبه‌ات آفتابِ من؟ خسته است شهابِ کوچکت از این مدار پیمایی کبوترانه دلم را کجا روانه کنم؟ کجاست گنبد آن چشم‌های… بیشتر »

دلم برای تو تنگ است...

نوشته شده توسطرحیمی 25ام دی, 1394
السلام علیک یا سلطان عشق علی بن موسی الرضا علیه السلام در آن کرانه که دل با ستاره همزاد است به من اجازه ی در اوج پر زدن داده است در آن کرانه که همواره یک نفر آنجاست که در پذیرش مهمان همیشه آماده است در آن کرانه که خورشید پیش یک گنبد بدون رنگ ز بازار… بیشتر »

قبله حاجات ری

نوشته شده توسطرحیمی 25ام دی, 1394
هوای بهاریِ «ری» در نهایت لطافت، بر مقدم گل ها بوسه می زند و فرشته های شکوفه پوش، دامن دامن گل بر حجله بهار می افشانند. ری، عروس شهرهای ایران، قصر بهارانه ز یبایی ها، منظر پاک تماشا و بارگاه شور و عشق و مناجات، امروز جشن کبریایی «سیّدی» از فزندان «امام… بیشتر »

فضایل و کرامات حضرت عبد العظیم حسنی

نوشته شده توسطرحیمی 25ام دی, 1394
فضایل حضرت عبد العظیم حسنی از زبان معصومین 1- صاحب بن عباد در رساله خود گفته: ابو حماد رازی گوید: خدمت حضرت هادی علیه السّلام رسیدم و از آن جناب مسائلی پرسیدم، هنگامی که اراده کردم از محضر مقدّسش بیرون شوم فرمود: هرگاه مشکلاتی برایت پیش آمد کرد، آنها را… بیشتر »

اینجا، ری است.

نوشته شده توسطرحیمی 25ام دی, 1394
اینجا، ری است که فرسنگ ها با مدینه فاصله دارد. اما خاک و آبش، بوی غربت نمی دهد؛ آخر مردمی دارد که تو را بر چشم می نهند و سالیان سال، به زیارتت می آیند. شاید مدینه نباشد، ولی هرچه بخواهی بوی مدینه می دهد؛ تا آنجا که تو را نه به میهمانی، بلکه به… بیشتر »

آينده جهان از نظر اسلام

نوشته شده توسطرحیمی 25ام دی, 1394
آينده جهان از نظر اسلام ناهماهنگي ستم با جهان آفرينش و متضاد بودن آن با هدف خلقت نياز جامعه به قانون و رهبر وارسته بسم اللّه الرحمن الرحيم و إيّاه نستعين براي تبيين آينده جهان از نظر اسلام توجه به اصول جهان‌بيني از ديدگاه اسلامي لازم است. از اين رهگذر،… بیشتر »

چرا مطالعه تاريخ داراي اهميت بسياري است؟

نوشته شده توسطرحیمی 25ام دی, 1394
  مهمترين محصول عمر انسان تجارب اوست؛ تاريخ مجموعه تجارب همه انسانها را در تمام قرون و اعصار پيش روى مطالعه كنندگان مى گذارد. تاريخ پيوسته تكرار مى شود و امام علي(علیه السلام) به اين حقيقت اشاره کرده مي فرمايد: «اى بندگان خدا! روزگار در مورد بازماندگان… بیشتر »

تحلیلی روان‌شناختی از تحولات صدر اسلام؛ جلسه اول؛ دلبستگی به دنیا؛ ریشه همه انحرافات

نوشته شده توسطرحیمی 24ام دی, 1394
مقام معظم رهبري سال‌ها قبل سؤالي را مطرح کردند مبني بر اين که چگونه مردم مسلماني که با سختي و گرفتاري تن به اسلام دادند و ايمان آوردند و تحت شکنجه‌های بسیار واقع شدند، بعد از رحلت پيغمبر اکرم آرام آرام مسير را تغيير دادند و با جامعه مورد نظر پیامبر… بیشتر »

گرگها خوب بدانند...

نوشته شده توسطرحیمی 24ام دی, 1394
گرگها خوب بدانند در این ایل غریب که اگر ماتم دیرین پدر سوخته مر جان و جهان را گرچه "یاران کهن" بیعت دیرینه شکستند ولی عهد و میثاق پدر چون گره طره یار بسته بر جان همه دُردکشان است هنوز جان عشاق به راه شهداء در تب و تاب است هنوز گرگها خوب بدانند که گر شب… بیشتر »

رقابت جناح های رقیب در انتخابات از دیدگاه قرآن

نوشته شده توسطرحیمی 24ام دی, 1394
اخلاق انتخاباتی به عنوان یکی از مسائل مهم، هماره ازسوی رهبران دینی و سیاسی مورد تاکید و اهتمام قرارگرفته است؛ زیرا شرایط انتخاباتی، بستر مناسبی برای اتهامات، افترا، شایعه پراکنی مطالبات غیرواقعی و امور ضداخلاقی و ضدهنجاری دیگر است. حتی اگر رقیبان، اصول… بیشتر »

او خواهد آمد... مهدی در قرآن

نوشته شده توسطرحیمی 24ام دی, 1394
  وَعْدَ اللّهِ الَّذى ضَمِنَهُ وعدۀ خدا که خود آن را تعهّد کرده‌ است. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ… بیشتر »

ثمره مطالعه سرگذشت پیشینیان از دید قرآن

نوشته شده توسطرحیمی 24ام دی, 1394
سوره «یوسف» پى گيرى آثار و سرگذشت پیشینیان را موجب عبرت صاحبان اندیشه دانسته و سوره «اعراف» آن را موجب معرفت و بيدارى افكار مردم می داند؛ در سوره «نازعات» نیز عذاب فرعون عبرتی برای خداترسان شمرده شده است. در سوره های «حج، محمد، آل عمران و عنکبوت» بر… بیشتر »

کاش این جمعه بیایی آقا ...

نوشته شده توسطرحیمی 24ام دی, 1394

اصرار قرآن بر مطالعه تاریخ گذشتگان

نوشته شده توسطرحیمی 24ام دی, 1394
  تاریخ آزمایشگاه بزرگ مسائل زندگی انسان ها و اثبات یا رد بسیاری از واقعیات است. در اینجا رمز شکست و پیروزی اقوام، واکنش ها و روحیات آنها، دلایل پیشرفت و سقوط تمدن ها و نحوه عملکردشان آزموده می شود و از آنجا که با واقعیات تجربی و آثار به جا مانده از… بیشتر »

نرم‌افزار «دستیار صوتی احکام» + دانلود

نوشته شده توسطرحیمی 24ام دی, 1394
نرم افزار «دستیار صوتی احکام» این امکان را به کاربر می‌دهد که بر اساس فناوری تشخیص صوت (speech to text) بر بستر اینترنت کلمه کلیدی سوال خود را به گوشی همراه خود به صورت صوتی وارد کند و نرم افزار، نزدیک ترین و مناسب ترین پاسخ ها را به او پیشنهاد می‌دهد.… بیشتر »

استفتاء از آیت‌الله سیستانی درباره مصرف داروهای حاوی الکل

نوشته شده توسطرحیمی 24ام دی, 1394
آیت‌الله سیستانی در استفتائی میزان مجاز و بلامانع خوردن و نوشیدن الکل را بیان کردند. تعدادی از استفتائات حضرت آیت‌الله سیستانی پیرامون مقدار جایز خوردن و نوشیدن الکل را برای شما کاربران گرامی منتشر می‌کنیم. پرسش: استفاده از داروهایی که در آنها مقداری… بیشتر »

چرا باید رو به قبله نماز بخوانیم؟

نوشته شده توسطرحیمی 24ام دی, 1394
یکی از سوالات مطرح در خصوص فلسفه احکام اینکه مگر خدا همه جا نیست پس چرا در موقع نماز خواندن باید حتما رو به قبله بایستیم؟ نماز خواندن به طرف قبله، به این دلیل نیست که خداوند مکان یا جهت معیّنى دارد بلکه علتش این است که انسان به حکم این که جسم است هنگام… بیشتر »

عاقبت ازدواج‌های حاصل از دوستی‎های کاذب/ نقش مهم اخلاق در زندگی زناشویی

نوشته شده توسطرحیمی 24ام دی, 1394
بسیاری از کارشناسان مسائل اجتماعی، رعایت اخلاق زناشویی را یکی از مهم‎ترین و اساسی‎ترین اصول زندگی زناشویی می‎دانند، اگر از ابتدا به این امر توجه شود در آینده نیز تأثیرات زیادی را شاهد خواهیم بود. در دین مبین اسلام به اخلاق نیکو بسیار اشاره شد، این… بیشتر »

الهی...

نوشته شده توسطرحیمی 23ام دی, 1394
  خدایا: سر تا پایم را خلاصه کنند می شوم "مشتی خاک"... خدایا: سر تا پایم را خلاصه کنند می شوم "مشتی خاک" که ممکن بود "خشتی" باشد در دیوار یک خانه یا "سنگی" در دامان یک کوه یا قدری "سنگ ریزه" در انتهای یک اقیانوس شاید "خاکی" از گلدان‌ یا حتی "غباری" بر… بیشتر »

اگه تو نبودی کی بهم حیات می داد+دانلود/صوت و متن

نوشته شده توسطرحیمی 23ام دی, 1394
حاج محمود کریمی - شب دوم محرم 93 - در هیئت ثارالله علیه السلام مسجد الهادی علیه السلام اگه تو نبودی کی بهم حیات می داد اگه تو نبودی کی بهم برات می داد اگه تو نبودی کی من و نجات می داد تو اومدی کربلا با تموم بچه هات پیچیده تو آسمون از همون روزا صدات همه… بیشتر »

اسلام نه تنها هنر را قبول دارد بلکه به آن تشویق نیز می‌کند.

نوشته شده توسطرحیمی 23ام دی, 1394
رهبر انقلاب در دیدار دست اندرکاران همایش ملّی «فقه هنر»: اسلام نه تنها هنر را قبول دارد بلکه به آن تشویق نیز می‌کند. هنر، از اموری است که فقه باید به آن بپردازد. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران همایش ملّی «فقه هنر» که در تاریخ 21… بیشتر »

اخلاق تبليغاتي در انتخابات اخلاقي

نوشته شده توسطرحیمی 23ام دی, 1394
تبلیغات به عنوان بهترین شیوه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از مهم ترین ابزارهایی است که از سوی بسیاری از اقشار جامعه با اهداف خاص مورد استفاده قرار می گیرد. بی گمان این ابزار از مهم ترین وسایلی است که پیامبران در مقام ابلاغ رسالت می توانستند از آن بهره… بیشتر »

اخلاق انتخاباتی از دیدگاه قرآن

نوشته شده توسطرحیمی 23ام دی, 1394
به طور معمول در یک فضای رقابتی برای کسب قدرت، بسیاری از نامزدها و هوادارانشان در عمل غیر آن چیزی را نشان می دهند که در سخن بر زبان می آورند. دوستی می گفت که هر کسی در جست وجوی آن چیزی است که ندارد؛ از این رو دغدغه وی می شود و در هر جایی که می نشیند از… بیشتر »

پادشاهی در سایه: ساختار دینی سلفیت

نوشته شده توسطرحیمی 23ام دی, 1394
مفتی هایی که تظاهرات حامیان مردم مظلوم غزه را تحریم می کنند، چگونه زیر چتر اسلام به ادامه ی حیات ننگین شان ادامه می دهند؟ مگر دین اسلام، دینی حامی مظلومان جهان با هر دین و آیینی نیست؟ آنها را چه شده است، که این گونه دست در دست مستبدان و مستکبران، دین… بیشتر »

نتیجه حضور مردم در انتخابات : حصار امنیّت کامل کشور

نوشته شده توسطرحیمی 23ام دی, 1394
مسئله‌ی انتخابات را مطرح کنم؛ یکی از کارها همین انتخابات است. انتخابات درواقع یک نفس تازه دادن به ملّت ایران است؛ [ملّت ایران‌] یک نفس تازه‌ای پیدا میکند، طبیعت انتخابات این است. اینکه ملّت ایران بیایند تک‌تک وارد میدان بشوند و رأی بدهند [که‌] آقا… بیشتر »

روش پند دادن گناه کار

نوشته شده توسطرحیمی 23ام دی, 1394
مردی خدمت امام حسین علیه السلام رسید و گفت: من مردی گناه کارم و نمی توانم خود را از انجام گناهان بازدارم، مرا نصیحتی فرما. امام حسین علیه السلام فرمود: پنج کار را انجام بده و آن گاه هرچه می خواهی، گناه کن. اول، روزی خدا را مخور و هرچه می خواهی گناه… بیشتر »

توصیه امام حسین(علیه السلام) به ثروتمندان

نوشته شده توسطرحیمی 23ام دی, 1394
امام حسين عليه السلام درحدیثی خطاب به افراد توانگرفرمودند: نياز مردم به شما از نعمت هاى خدا است . الامام الحسين عليه السلام : إنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَيكُم مِن نِعَمِ اللّه ِ عَلَيكُم فَلاتَمَلُّوا النِّعَمَ ؛ امام حسين عليه السلام فرمودند : نياز… بیشتر »

معوقات بانکی کشور مربوط به ۴۰۰نفر است

نوشته شده توسطرحیمی 23ام دی, 1394
وزیر سابق اطلاعات:  معوقات بانکی در کشور یکی از مهمترین مشکلات کشور است که این معوقات برای ۴۰۰ نفر است که قابل توجیه نیست؛ به دلیل شایعه سازی هایی که در این زمینه انجام می شود مدیران اقتصادی به مشکل در تصمیم گیری دچار می شوند. حجت الاسلام والمسلمین حیدر… بیشتر »

نقطۀ آغاز خرابی یک آدم مؤمن کجاست؟

نوشته شده توسطرحیمی 22ام دی, 1394
حجت‌الاسلام پناهیان: امشب می‌خواهم یک راز دیگری را با شما در میان بگذارم. آن راز چیست؟ نقطۀ آغاز خرابی یک آدم مومن کجاست؟ خیلی ها که در نقطه آغاز خرابی هستند، فکر نمی‌کنند در حال خراب شدن هستند، اتفاقاً حس می‌کنند خیلی آدم‌های خوبی هستند. واقعش هم این… بیشتر »

باید شهید شد ...

نوشته شده توسطرحیمی 22ام دی, 1394
محرم تو را حسینی می کند       اما            برای حسینی ماندن                                   باید شهید شد                                                                ان شاالله بیشتر »

چه مصلحتی هست که دولتمردان ما این‌قدر با آل‌سعود مماشات می‌کنند؟!

نوشته شده توسطرحیمی 22ام دی, 1394
استاد پناهیان: نمی‌دانم چه مصلحت‌ها و چه حکمتهایی هست که دولتمردان ما این مقدار با رژیم منحوس آل‌سعود مماشات می‌کنند؟ نه این دولت؛ دولت قبلی هم اهل مماشات با آل‌سعود بود. مردم ما به دولتمردان‌شان اعتماد دارند و می‌گویند: حتماً حکمت و مصلحتی هست. اما… بیشتر »

شاهزاده روم

نوشته شده توسطرحیمی 22ام دی, 1394
در عالم خواب دیدم مثل اینکه حضرت عیسی و شمعون وصی او و گروهی از حواریین در قصر جدم قیصر اجتماع کرده اند و در جای تخت منبری که نور از آن می درخشید قرار داد... چگونه نوه مسیحی قیصر روم مادر امام زمان علیه السلام شد ؟ حضرت نرجس خاتون مادر امام عصر عجل… بیشتر »

دعایی که رهبر انقلاب خواندن آن را توصیه کردند

نوشته شده توسطرحیمی 22ام دی, 1394
یکی از توصیه های اخلاقی رهبر انقلاب به عموم مردم و مخصوصا جوانان، مؤانست با «صحیفه ی سجادیه» و ادعیه ی آن است. اما چند سال پیش، رهبر انقلاب در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی های سیاسی ایران در خارج از کشور، به دعای پنجم صحیفه اشاره کرده و فرمودند: «من به… بیشتر »

چرا بهشت زیر پای مادران است

نوشته شده توسطرحیمی 22ام دی, 1394
فرزند: چرا بهشت زیر پای توست و در دستانت نیست..... مادر: آن را زمین گذاشتم تا تو را در آغوش بگیرم بیشتر »

همه رقبای قدرتمند ازدواج در کشور

نوشته شده توسطرحیمی 22ام دی, 1394
گزارش میزان از جدی ترین آسیب اجتماعی: تشکیل خانواده در ایران تحت شعاع تغییرات فراگیر در ساختار ایمن و سنتی جامعه، به همراه برخی معضلات فرهنگی و اقتصادی و البته تا حدودی رواج برخی روابط خارج از عرف و قانون دچار نقصان شده و نیاز به چاره جویی عاجل دارد.… بیشتر »

بهترین «ذکر» کدام است+پاسخ آیت‌الله جاودان

نوشته شده توسطرحیمی 22ام دی, 1394
آیت‌الله جاودان از اساتید اخلاق می‌گوید: بهترین ذکر برای ما ذکر استغفار است، مانند «أستغفرالله و أسئله التّوبة» یا «أستغفرالله ربّی و أتوب إلیه» که توصیه شده در تمام اوقات شبانه‌روز، با توجه و بسیار این ذکر را تکرار کنید. ذکر و یاد خدا آثار سازنده روحى… بیشتر »

محورهای نامه‌ امام خامنه ای به جوانان غرب+جدول و نمودار

نوشته شده توسطرحیمی 22ام دی, 1394
جدول، نمودار و واژگان کلیدی نامه‌ امام خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی، به عموم جوانان در کشورهای غربی : برای مشاهده در اندازه واقعی ، روی تصویر کلیک نمایید   بیشتر »

به من رحم کن بی قرارم بیا . . . / کلیپ

نوشته شده توسطرحیمی 22ام دی, 1394
دانلود کلیپ مناجات بسیار زیبا با امام زمان (عج) از لینک زیر: دانلود کلیپ « به من رحم کن بی قرارم بیا » – MP4 حجم فايل: 26.8 MB بیشتر »

اظهارات مرجع بعثی علیه دیگر مراجع تقلید بخاطر شهید نمر

نوشته شده توسطرحیمی 21ام دی, 1394
وی در جدید ترین اظهارنظر خطاب به مراجع تقلید شیعه و دیگر معترضان و منتقدان به اعدام شیخ نمر، گفته: چرا هیچ گاه به اعدام شهروندان عراقی اعتراض نکردید و اکنون بخاطر اعدام نمر دهان باز کردید؟! با رصد اخبار چند سال اخیر عراق و بررسی تحرکات و موضع گیری… بیشتر »

اتحادیه عرب: به ایران برای تغییر سیاست‌های خود دو ماه فرصت می‌دهیم!

نوشته شده توسطرحیمی 21ام دی, 1394
 اتحادیه عرب با گستاخی اعلام کرد:  به ایران برای تغییر سیاست‌های خود دو ماه فرصت می‌دهیم! به گزارش وبگاه خبری "اخبار السعودیه" اعلام کرد اتحادیه عرب، دوماه به ایران مهلت داده است تا سیاست‌های خصمانه خود را اصلاح کند که در غیر این‌ صورت تحریم‌های بیشتری… بیشتر »

زمزمه خدا....

نوشته شده توسطرحیمی 21ام دی, 1394

یادمان که نرفته ؟؟......

نوشته شده توسطرحیمی 21ام دی, 1394
چگونه بفهميم كه خداوند ما را دوست دارد و از كارهاي ما راضي است؟ همين سئوال را مردي از امام باقرعليه السلام پرسيد امام در پاسخ فرمود: به قلبت رجوع كن و ببين كه آيا دوستان خدا را در دل دوست داري يا خير؟ اگر چنين محبتي را در خويش يافتي بدان كه پروردگار… بیشتر »

حق مادر از نظر امام سجاد علیه السلام

نوشته شده توسطرحیمی 21ام دی, 1394
امام سجاد علیه السلام فرمودند: حق مادرت این است که بدانی او تو را چنان در رحم خویش نگه داشته و پرورش داده که کس دیگری را بدان گونه برنگیرد، و از میوه دل خود تو را چنان تغذیه نموده که هیچ کس دیگری را آن گونه غذا ندهد و به راستی تو را با گوش و چشم و دست… بیشتر »

مراقبت از چشم هنگام کار با رایانه

نوشته شده توسطرحیمی 21ام دی, 1394
شما می توانید با تطبیق محیط اطراف خود از فشار وارده بر چشمتان کم کنید امروزه اکثر کارها با وسایل الکترونیکی انجام می شود از بازی و سرگرمی کودکان تا واریز پول و خواندن کتاب و. .. همه و همه در دنیای الکترونیک انجام می شود. هر روز هم به تعداد کاربران این… بیشتر »

دام موریانه

نوشته شده توسطرحیمی 21ام دی, 1394
چشم طمع آمریکایی‌ها برای انتخابات ۹۴ سرمقاله‌ی نشریه‌ی خط حزب‌الله (شماره‌ی پانزدهم) ده سال پیش، در بحبوحه‌ی نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، "مایکل لدین" نومحافظه‌کار ارشد آمریکایی و مسئول پرونده‌ی سیاست‌داخلی ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، در… بیشتر »

عوامل بی رغبتی خانواده ها به فرزند آوری و راهکارهای برون رفت.

نوشته شده توسطرحیمی 21ام دی, 1394
در یک مقطع زمانی، سیاستِ "فرزند کمتر زندگی بهتر" در کشور اجراء شد و اکنون که نتایج این سیاست هویدا شده، این اشتباه تاریخی بیش از گذشته مشهود است. با توجه به هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ازدواج جوانان و هشدار چندین باره معظم له بر پیر شدن جمعیت… بیشتر »

دلایل ریاست شوهر بر خانواده از نگاه فقه

نوشته شده توسطرحیمی 21ام دی, 1394
علم فقه مانند ساير علوم، موضوع معيني دارد. با جريان استنباط، موضوع آن به دست مي‌آيد. فقيه از يك طرف با منابع و از طرفي با «چه بايد كرد»؛ «الان وظيفه چيست»؛ «چه حكمي دارد» مواجه است. درحقیقت رابط بين منابع و رفع نيازها فقيه است. در این مقاله که توسط محمد… بیشتر »

محبت و خشونت در اسلام و مسیحیت

نوشته شده توسطرحیمی 21ام دی, 1394
امروزه بسیاری از مردم،‌ به ویژه جوانان در معرض تبلیغات سایت ها و شبکه‌ های تلویزیونی مختلف از جمله مسیحیان هستند. بیشترین تأکید شبکه ‌های مسیحیان این است که: «مسیحیت،‌ دین محبّت است و اسلام،‌ دین خشونت. سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، بخش نخست مقاله… بیشتر »

بیست توصیه از اسلام برای غذا خوردن

نوشته شده توسطرحیمی 21ام دی, 1394
دین اسلام برای همه امور زندگی انسان از جمله غذا خوردن آداب و احکامی را وضع کرده است که او را به سوی زندگی سالم‌تر رهنمون می‌سازد. اسلام دین عقلانیت و حکمت بوده و احکام آن از سوی خداوند متعال برای هدایت و یاری انسان در مسیر زندگی مادی و معنوی وضع شده… بیشتر »

آیا در نشانه‌های حتمی ظهور و یمانی، امکان «تغییر»، «بداء» و «عدم وقوع» مطرح است؟

نوشته شده توسطرحیمی 20ام دی, 1394
نشانه های ظهور از جذاب ترین و پرطرفدارترین بخش های معارف مهدوی است. اختصاص بخش عمده ای از روایات مهدویت به این موضوع، بهترین گواه بر این مسئله است. این جذابیت از سویی باعث افزایش اقبال عمومی به این مسئله و در نتیجه اصل اندیشه مهدویت می شود، اما از سوی… بیشتر »