آرشیو برای: "بهمن 1394, 03"

معیارهای امیرالمومنین در انتصاب مناصب حکومتی به افراد

نوشته شده توسطرحیمی 3ام بهمن, 1394
دکتر محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام در این مقاله ضمن بیان تفاوت های شرایط حکومت بعد از رحلت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) با زمان امیرالمؤمنین علیه السلام به بیان این مطلب می پردازند که حضرت… بیشتر »

رهنمودهاى آیت الله سیستانى درباره نهج البلاغة

نوشته شده توسطرحیمی 3ام بهمن, 1394
بسم الله الرحمن الرحیم آنچه دراین کتاب از سخنان مولا امیرالمومنین(علیه‌السلام) به ثبت رسیده بی شک - پس از کلام خداوند متعال و پیامبر برگزیده وی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) - در اوج و قله‌ی کلام قرار دارد. چرا که در آن روش فطری تفکر و تامل در جهان هستی و… بیشتر »

شیطان جن بود یا فرشته؟

نوشته شده توسطرحیمی 3ام بهمن, 1394
درباره این‌که شیطان از فرشته بوده است یا جن دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. منشأ این اختلاف، جریان خلقت حضرت آدم علیه السلام بود که با فرمان الهى، فرشتگان بر آدم علیه السلام سجده کردند ولى شیطان سجده نکرد. عده‌اى که می‌گویند شیطان (ابلیس) از فرشتگان بود،… بیشتر »

توصیه‌هایی امیر مومنان حضرت علی علیه اسلام برای حل اختلافات بشری

نوشته شده توسطرحیمی 3ام بهمن, 1394
با عنایت به دستورات حضرت علی علیه السلام متوجه می‌شویم كه انسان‌ها در عرصه‌های اجتماعی می‌توانند ارتباطی تنگاتنگ با یكدیگر برقرار نموده و در نهایت به مدینه فاضله‌ دست یابند. يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيكُمْ أَنْفُسَكُمْ لَا يضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ… بیشتر »

قدیمیا...

نوشته شده توسطرحیمی 3ام بهمن, 1394

پیام رهبر معظم انقلاب به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا

نوشته شده توسطرحیمی 3ام بهمن, 1394
  رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: عزم راسخ و کوشش بی‌وقفه همه جوانان و دانشجویان تنها راه عقیم‌سازی توطئه‌های جبهه دشمن است حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به اتحادیه انجمن‌های… بیشتر »

حرف نو رهبر انقلاب برای انتخابات پیش‌رو چیست؟

نوشته شده توسطرحیمی 3ام بهمن, 1394
یادداشت نشریه‌ی خط حزب‌الله(شماره‌ی شانزدهم) «توجه کنید تا مطلب در ذهن‌ها بنشیند. خبرهایی که ما داریم، تحلیل‌هایی که برای ما می‌آید، از طرف آنهایی که تحلیل‌های آنها را به ما منعکس می‌کنند، [دشمنان] دائم در فکر این هستند که چه‌کار کنند این انقلاب را از… بیشتر »

پرهیز رهبران انقلاب اسلامی از تمجیدهای مبالغه‌آمیز

نوشته شده توسطرحیمی 3ام بهمن, 1394
  امام خمینی(ره) فرمودند: «من خوف این را دارم که مطالبی که آقای حجازی فرمودند درباره من، باورم بیاید». «من قبلاً از آقای مشكینی گله كنم. ما آن‌قدری كه گرفتار به نفس خودمان هستیم، كافی است. دیگر مسائلی نفرمایید كه انباشته بشود در نفوس و ما را به عقب… بیشتر »