« تعیین جنسیت فرزند به صورت تضمینی!حضرت امام سید علی خامنه ای پیشوای شهادت طلب »

شناساندن نامحرم به کودکان +دانلود صوت

نوشته شده توسطرحیمی 23ام مهر, 1393

مطلب زیر گزیده ای از سخنان خانم اعرابی در مورد شناساندن نامحرم به کودکان است متن کامل آن را می توانید به صورت صوتی دانلود کنید.لینک دانلود در آخر مطلب موجود است.

ما چگونه می توانیم به فرزندمان بگوییم که با نسبت های فامیلی چطور رفتار کند؟

در رابطه با اینکه چطور باید به فرزندمان توضیح دهیم که نامحرم کیست، باید گفت که این محدودسازی برای فرزندان نیست شاید برخی فکر کنند که این مسئله باعث محدودکردن فرزند می شود. این بیانگر دقت یک خانواده به وجود رفتارهای اجتماعی فرزند است یعنی هرقدر فرهنگ یک خانواده بالاتر باشد بیشتر روی روابط اجتماعی فرزند متمرکز است.

دختری که در برخورد با افراد نامحرم مثل پسرعمو و اینها رفتار خودش را حفظ می کند و حجاب درستی دارد با این رفتار دارد سطح فکری خانواده خودش را نشان می دهد.

من اگر خودم یک سری رعایت هایی را در زندگی ام کرده باشم و رعایت محرم و نامحرم را کرده باشم به راحتی می توانم برای فرزندم نیز توضیح دهم. اما زمانی که خودم به این مسئله اعتقاد ندارم و انجام نمی دهم فرزند نیز نمی پذیرد. گاهی فرزند می خواهد بگوید که «من بچه ام». اصلا همین که فرزند می گوید من بچه ام یعنی به آن بلوغ رسیده است که باید رعایت بکند.

مقداری هم از قبل از بلوغ این مسئله را رعایت کنیم. مثلا برای دختران از ۸ سالگی نه اینکه یک روز مانده به بلوغ فرزند بگوییم. این طور هم نباشد که غضب آلود بگوییم بلکه قدری آرام تر مثلا اینکه وقتی مهمان می آید بگوییم دخترم! الان برو مثلا روسری ات را سرت کن

ما بعضی هایمان می آییم پیچ حرام را کامل می بندیم اما پیچ حلال را به راحتی باز می کنیم مرحله به مرحله. این اسلام متعادل نیست. حرام ، حرام است و حلال، حلال. مثلا اگر دختری در سن ۴ سالگی است نباید به او خیلی سخت گرفت. فعلا در آن سنی نیست که بخواهیم این مسائل را به وی زور کنیم. اینها افراط است.

گاهی اوقات برخی توجیه های مختلف می آورند که دختر عمو و پسرعمو این طور نیست که خیلی نامحرم باشند… این را چطور می توان درست کرد و توضیح داد؟

من می خواهم دخترم را نجات بدهم از این معرکه. گاهی می گویند اسم اینها را در آسمان نوشته اند. اینها دید بد نسبت به هم ندارند. ما می گوییم که پدران و مادران! طوری فرزندان تان را تربیت کنید که خودشان داوطلب شوند که رابطه را کنترل کنند. باید فرزند را طوری تربیت کرد که وقتی این سخنان در فامیل گفته می شود خود او باشد که پاسخ دهد.

این حرف که عقد پسرعمو و دخترعمو در آسمان بسته شده که مثلا به یک پسر القا می شود که دختر عمویت همسر آینده ات است اصلا دید آن بچه نسبت به این مسئله از بین می رود و وقتی به آن دختر عمویش نگاه می کند دیگر نگاه کودکانه نیست و نگاهی آمرانه دارد. انگار که واقعا از همین کودکی همسر اوست! این خطایی است که از سمت بزرگترها ایجاد می شود و روانشناسان اتفاق نظر دارند که این مسئله مضر است.

صحبت کردن با نامحرم اشکالی ندارد بلکه حدود آن و نوع پوشش ما در آن زمینه مهم است.

دانلود صوت سخنان خانم اعرابی درباره چگونگی آموزش حجاب به کودکان

منبع : hijab.hayatebartar.ir


فرم در حال بارگذاری ...