« حرکت های تند و شتاب زده به اسلام ضربه می زند.کار فرهنگی منفی »

در فضای مجازی حواسمان باشد!

نوشته شده توسطرحیمی 1ام آذر, 1394

همه خطرات فضای مجازی برای کانون خانواده

این روزها فضای مجازی به یکی از اصلی‌ترین دغدغه های جامعه تبدیل گشته و کمتر کسی است که سررشته ای از این فضا نداشته باشد. تنها یک تلفن همراه نه چندان پیشرفته نیاز است و اینترنت همراه که حالا دیگر به همت اپراتورهای تلفن همراه به ساده‌ترین شیوه ممکن در دسترس است، کافی است تا به عالم مجازی و آسیب‌های پیوسته با آن متصل شوی. در این پرونده می توانید به بخشی از تهدیداتی که فضای مجازی می تواند برای کانون خانواده ایجاد کند، دسترسی پیدا نمایید.

پدر، مادر شما مقصرید!/ فرزندتان بین «گوشی موبایل» و «اسباب‌بازی» کدام‌ یک را انتخاب می‌کند؟!
کودکی که همبازی­هایش از جنس «پرندگان خشمگین»، «کندی کراش» و … باشد، هرگز به بلوغ اجتماعی و ارتباطی که نیاز یک انسان تکامل یافته است، دست نخواهد یافت.

 

 

شبکه‌های اجتماعی چگونه ما را فریب می‌دهند؟!

نوجوان بلوغ‌های متفاوتی را تجربه می‌کند؛ بلوغ جسمی، بلوغ عاطفی، بلوغ اجتماعی، و … چه بسا افرادی که سالها از نوجوانی شان گذشته اما هنوز به بلوغ اجتماعی درست و درمانی دست نیافته اند.

 

تاثیر نامطلوب بازی‌های رایانه‌ای بر جسم و روح کودکان/ از چاقی و تنبلی چشم تا انزوا و خشونت!

بد نیست بدانید که کم تحرکیِ ناشی از استفاده بیش از حد از بازی های کامپیوتری، باعث بالا رفتن کلسترول، فشار خون، چاقی و دیابت در بزرگسالی می شود. چیزی نمی‌گذرد که کودک معصوم ما درگیر بیماری­ها‌یی می شود که مادربزرگ و پدربزرگ هایمان در سنین هفتاد هشتاد سالگی هم با آن روبه رو نبودند.

 

غیبت والدین و کودکانی در سیطره مربیان مجازی

کودکان و نوجوانان به علت فراغت بیشتر و کنجکاوی زیادی که برای شناخت جهان اطرافشان دارند، سرعت یادگیری بالایی دارند و سریع‌تر از والدین به وسایل دیجیتال مسلط می‌شوند. این نکته فقط در ایران شایع نیست بلکه در تمام جهان با آن درگیرند تا جایی که از آن به شکاف دیجیتالی یاد می‌کنند. اغلب علت این فاصله یا شکاف را عواملی می‌دانند مانند…

 

با یک کلیک همسر خود را انتخاب کنید!

نکته‌ای در راه اندازی سایت همسریابی که به آن توجه نکرده‌اند؛ این است که اصولا کاربری بسیاری از سایتهای همسریابی در ایران همسریابی نیست و این نکته نشان دهنده عمق فاجعه ایست که باید برای آن راهکاری دیگر اندیشده شود!


……….


فرم در حال بارگذاری ...