« چرا امام صادق(علیه السلام) از جناب سلمان کرارا یاد می کردند؟در فضای مجازی حواسمان باشد! »

حرکت های تند و شتاب زده به اسلام ضربه می زند.

نوشته شده توسطرحیمی 1ام آذر, 1394

آیت الله علوی بروجردی:

امروز اگر ناآگاهانه در امور حرکت کرده و تصمیم بگیریم، همان اتفاقاتی برای ما خواهد افتاد که در سال ۶۱هجری افتاده است.

آیت الله علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در آستانه اربعین قرار داشته و باید بررسی کنیم که چرا أبی عبدالله علیه السلام را شهید کردند و چرا این اتفاق افتاد؟

وی ابراز داشت: مسئله فقط شهادت امام حسین علیه السلام نیست؛ بلکه مشکل اینجاست که قاتلین حضرت به قصد تقرب به حق تعالی، اقدام به ریختن خون سیدالشهدا علیه السلام کردند.

این استاد حوزه ادامه داد: مشکل اینجاست که اشخاصی اقدام به کشتن أبی عبدالله علیه السلام کردند که در جنگ صفین در رکاب علی بن ابی طالب علیه السلام بودند و از اصحاب ایشان به شمار می رفتند.

وی خاطرنشان ساخت: چه شده افرادی که مخلصانه در کنار امام علی علیه السلام جنگیده و انتظار آمدن امام حسین علیه السلام را می کشیدند، در مقابل ایشان ایستاده و در ماه حرام که جنگ با کفار هم حرام است، با أبی عبدالله علیه السلام جنگیدند.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به اینکه تمام قاتلین امام حسین علیه السلام مسلمان بودند، تصریح کرد: مشکل اینجاست که این اشخاص، آرمان و ایده آلی در نظر داشته و آن را در وجود امام حسین علیه السلام می دیدند و به همین دلیل نامه نوشتند؛ اما متأسفانه استحاله ای اتفاق افتاد؛ به این معنا که افرادی حال به حال شده و نه تنها از آرمان های خود دست برداشتند؛ بلکه آرمان آنها به ضد خود تبدیل شد.

وی بیان داشت: از دیگر مشکلاتی که وجود داشت، این است که برای کشتن امام حسین علیه السلام ، لشکری از کوفه ای آمده است که زیر بیعت علی بن ابی طالب علیه السلام و تحت حکومت ایشان بودند و کسانی این لشکر را تشکیل دادند که در رکاب حضرت امیر علیه السلام حرکت می کردند.

این استاد حوزه اظهار داشت: ما فقط نباید مشکل، را از چشم دشمن بینیم؛ بلکه مشکل در خود افرادی است که در کنار امام علی علیه السلام بودند؛ چراکه شناخت و بصیرت کافی نداشته و به همین دلیل از راه اصلی خارج شدند.

وی ابراز داشت: استحاله فقط مختص به زمان حضرت امیر علیه السلام نیست؛ بلکه دائم تکرار شده و در تمام زمان ها می تواند رخ دهد.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام ، خاطرنشان ساخت: حضرت فرمودند: «الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَيْهِ اللَّوَابِسُ/ شبهات به کسی که زمانه خود را بشناسد هجوم نمی‌آورد».

حرکت های شتاب زده، تند، و زود هنگام به اسلام ضربه می زند

وی با بیان این مطلب که حرکت های شتاب زده، تند و زود هنگام به اسلام ضربه می زند، تصریح کرد: قاتلان امام حسین علیه السلام شناخت و بصیرت لازم را نداشتند و به همین دلیل است که رهبر انقلاب همیشه بر بصیرت تأکید کرده و آن را مهم می دانند.

این استاد حوزه با بیان این مطلب که امروز نیز تفکرات غلط در دنیا وجود دارد، بیان داشت: آگاهی و شناخت آنقدر مهم است که حرکت ما باید در همه جوانب عاقلانه و معقول باشد تا بتوان در راه مستقیم قرار گرفت.

تفکر بنی امیه موجب انتحار اشخاص شده است

وی اظهار داشت: بعد از بنی امیه، بنی عباس نیز همان کارها را انجام داد؛ چراکه بینشی که افراد در آن زمان داشتند، ادامه پیدا کرد و متأسفانه در زمان کنونی نیز وجود دارد؛ چراکه امروز نیز اشخاصی هستند که در خدمت استکبار، استعمار و قدرت ها، کمربند انفجاری به خود بسته و در میان مسلمانان خود را منفجر می کنند.

آیت الله علوی بروجردی ابراز داشت: امروز اگر ناآگاهانه در امور حرکت کرده و تصمیم بگیریم، همان اتفاقاتی برای ما خواهد افتاد که در آن زمان برای مردم اتفاق افتاده است.

وی آگاهی و بصیرت را بسیار مهم دانست و گفت: باید بدانیم در کجای زمان و در مقابل چه کسانی قرار گرفته ایم.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: باید از فرصت ها استفاده کرد؛ چراکه خداوند متعال در قرآن فرموده است:

«اِغتَنِمُوا الفُرَص فَاِنَّها تَمُرُّ مَرَّ السَّحاب/ این فرصت را مغتنم بشمرید؛ از این فرصت بهترین استفاده را بکنید».

حرکت ضد آرمان انجام ندهیم

آیت الله علوی بروجردی در پایان با بیان این که نباید حرکتی انجام دهیم که ضد آرمان خود نتیجه دهد بیان داشت: حفظ ارزش های حسینی فقط به سینه زنی نیست که البته خوب است؛ اما باید به عمق قضایا ورود کرده و مباحث را ادراک کنیم.

منبع:حوزه


فرم در حال بارگذاری ...