« چرا قرآن همیشه به روز است؟نامحرم همه جا نامحرم نیست! +عکس »

مروجان سبک زندگی اسلامی عامل به آن باشند

نوشته شده توسطرحیمی 12ام بهمن, 1394

مسئولان و نخبگان فرهنگی آنچه در خصوص زندگی اسلامی اعم از ساده زیستی، عدم مصرف گرایی و توجه به تولیدات داخلی بر می شمارند خود باید بدان عامل باشند تا اعتماد جامعه را جلب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرصانع، مدیر مدرسه علمیه مجد تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،در تهران، یکی از وظایف نظام اسلامی را بهره گیری از توان نخبگان فرهنگی برای رسیدن به فرهنگ و سبک زندگی اسلامی دانست و گفت:

دراین مقطع تاریخی که دنیای استکبار بیش از گذشته به دنبال استیصال فرهنگی بر کشورهاست و تهاجم فرهنگی ونرم افزاری بیش از پیش رواج دارد، باید با بهره گیری از افکار و اندیشه های صاحبان خرد به نظریه های آنان توجه کرده تا بتوان با رغبت و انگیزه بیشتر در مقابل تفکرات غربی ایستاد.

وی به وظیفه نخبگان در مقابل حکومت اسلامی و جامعه اشاره کرد و افزود: نخبگان جامعه اسلامی به ویژه نخبگان حوزه های علمیه باید بر روند فعالیت های فرهنگی در جامعه نظارت کنند و با رصد به موقع و دقیق اگر شاهد عدول از مسیر معین شده بودند، تذکرات لازم را به مجریان بدهند تا فعالیت های فرهنگی در مسیر مطلوب انجام شود.

مدیر مدرسه علمیه مجد یکی دیگر از مباحث فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه را عمل گرایی مسئولین برشمرد و تصریح کرد:

حرکت به سمت سبک زندگی اسلامی بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست، لذا مسئولان و نخبگان فرهنگی آنچه در خصوص زندگی اسلامی اعم از ساده زیستی، عدم مصرف گرایی، توجه به تولیدات داخلی و… بر می شمارند خود باید بدان عامل باشند تا اعتماد جامعه را جلب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میر صانع یکی دیگر از وظایف حوزه های علمیه در برابرافراد جامعه را ارتقاء بخشیدن به آگاهی فرهنگی عنوان کرد و افزود: حوزه های علمیه باید تلاش کنند تا سطح آگاهی علمی و دینی مردم را ارتقاء بخشند، لذا در این راه می توانند گام های مهمی از قبیل نوشتن کتب در حوزه اجتماعی و آسیب های آن با نگاه دینی، ایجاد کانون های مشاوره ای در زمینه الفت میان خانواده، ارتقای تحصیلی، راه های کاهش اختلاف در میان اعضای اجتماع با مایه های درون دینی را به کارگیرند.

وی، ایجاد کانون های مشاوره با حضور کارشناسان حوزوی را در ترویج سبک زندگی اسلامی موثر دانست و افزود: چون کارشناسان حوزوی بر مسائل اسلامی احاطه دارند و می توانند براساس قرآن و روایات اسلامی آگاهی لازم را به جامعه منتقل کنند و راهگشای مشکلات افراد باشند.

مدیر مدرسه علمیه مجد در پایان یادآور شد: افراد جامعه به دلیل اعتمادی که به کارشناسان دینی دارند بهتر می توانند مشکلات خود را با آنان مطرح کنند و به دنبال نتیجه باشند.

منبع: حوزه


فرم در حال بارگذاری ...