« پیش‌بینی رویارویی نظامی آمریکا با ایران در دوره ترامپ + دانلودازدواج دختران زير ۱۳‌سال باطل است »

وحدت با محور مهدویت ظهور را نزدیک می کند

نوشته شده توسطرحیمی 23ام آذر, 1395
تا زمانی که یاران امام زمان(عج) به اتحاد نرسند، قطعا ایشان ظهور نخواهند کرد؛ با توجه به اعتقاد همه مسلمانان به مهدویت، وحدت مسلمانان با محور این باور غنی کادرسازی خوبی است که می تواند، ظهور را به تعجیل بیندازد.
 

حجت الاسلام جواد اکبری مطلق، مدیر گروه معارف دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی  که به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت انجام شد، در پاسخ به این سوال که اعتقاد همه فرقه های اسلامی به امام زمان(عج) به عنوان منجی آخرالزمانی، در وحدت میان ملسمانان چه میزان تاثیرگذار است، اظهار کرد: انسان به طور کلی، براساس امید به آینده زنده است و یکی از بحث های امیدبخش همه پیروان ادیان از قبیل اسلام، مسیحیان، زرتشتیان و یهودیان منجی آخرالزمان است و به امید آینده روشن با ظهور او، زندگی می کنند.

 

اعتقاد خاص مسلمانان به منجی آخرالزمان

وی با بیان اینکه این اعتقاد در میان مسلمانان بطور خاص وجود دارد، افزود:

مسلمانان اعتقاد خاص دارند به اینکه این منجی آخرالزمان(عج)، دارای ویژگی هایی از قبیل نام، پدر و مادر و نسلی معین است که بیان می کند، مسلمانان در اعتقاد به مهدویت، می توانند اشتراک خاصی با یکدیگر داشته باشند.

>

 

تفاوت های اعتقادی شیعیان و اهل سنت نسبت به مهدی موعود(عج)

اکبری با بیان اینکه اهل سنت، معتقدند مهدی موعود(عج) هنوز متولد نشده است اما شیعیان بر این باورند که ایشان متولد شده اند، تصریح کرد: در این بحث اگر عمیق تر شویم، مشاهده می شود که علمای اهل سنت همچون متقی هندی تصریح می کنند که در سال 255 هجری قمری در خانه امام حسن عسکری(ع) ، مهدی موعود(عج) متولد شده است.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی اضافه کرد: تمام مسلمانان در فرقه های مختلف، معتقدند که مهدی موعود(عج)، از نسل حضرت زهرا(س) است و معتقدند از فرزندان امام حسین(ع) است و این نقطه اشتراکی است که اختلاف بسیار اندکی در آن وجود دارد بلکه دشمنان در آن، تفرقه افکنی هایی کنند.

 وی در پاسخ به این سوال که وحدت مسلمانان چه میزان در زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) تاثیرگذار است، بیان کرد: هر حکومتی برای شکل گیری، تثبیت و حرکت نیازمند یارانی است و اگر یاران آنها متحد و همدل نباشند، رهبر توانایی تحقق اهدافش را ندارد و اگر هم کاری صورت دهد، عدم اتحاد و همراهی یاران، شکست را برایش رقم خواهد زد.

 

کادرسازی برای ظهور با وحدت

اکبری با تاکید بر اینکه مسلمانان باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، گفت: اگر مسلمانان حداقل در باب مهدویت با یکدیگر متحد شوند، قطعا در مباحث دیگر هم به اتحاد خواهند رسید و یارسازی و کادرسازی برای آن نهضت جهانی اتفاق خواهد افتاد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه اسلامی، عدم اتحاد میان مسلمانان است، افزود: اگر امام زمان(عج) با این وضعیت ظهور کند، در میان مسلمانان یاری ندارد زیرا ایشان را در ابتدا یهودی و مسیحی یاری نخواهند کرد بلکه مسلمانان در زمره یاران ایشان خواهند بود و یهودی و مسیحی با گذشت زمان، ایمان خواهند آورد.

 

عدم اتحاد یاران، مانع ظهور حضرت حجت(عج)

وی با بیان اینکه یاران امام زمان(عج)، پیروان واقعی ایشان و معتقدین به جدشان رسول الله (ص)، قرآن کریم و کعبه خواهند بود، گفت: تا زمانی که یاران امام زمان(عج) به اتحاد نرسند، قطعا ایشان نیز ظهور نخواهند کرد و وحدت مسلمانان، حول محور مهدویت، کادرسازی خوبی خواهد بود که می تواند، ظهور را به تعجیل بیندازد.

 اکبری ادامه داد: اصل مهم حکومت سازی، کادرسازی است و تا مسلمانان متحد نشوند، کادر و یاران لازم، برای تشکیل حکومت جهانی مهدوی، به وجود نخواهد آمد.

 

کادری از شیعیان و اهل تسنن لازمه پیروزی امام زمان(عج)

مدیر گروه معارف دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی اضافه کرد: امام خمینی(ره) موفق شدند در ایران، کادر شیعی را به وجود آورند اما اگر بخواهیم، همین نهضت در دنیا پیروز شود، باید کادر لازم وجود داشته باشد و در مدل وسیع تر آن، امام زمان(عج) برای پیروزی جهانی خود، نیازمند کادری از شیعیان و اهل تسنن هستند.

 

روایات مهدوی اسرائیلی حذف شود!!

وی در پاسخ به این سوال که منتظران ظهور با تبلیغ و ترویج کدام مباحث مهدوی، می توانند وحدت میان مسلمانان را ایجاد کنند، تصریح کرد: باید روایات اسرائیلی از مباحث دینی ما خارج شود و این روایات شامل، نحوه مبارزات حضرت(عج) و یا گردن زدن مخالفان است که چهره امام زمان(عج) را خراب می کند و چهره شخصی غیرمهدوی را نشان خواهد داد و برای اصلاح این امر، باید چهره اصلی امام(عج) را بشناسیم.

 

حرکت امام زمان (عج) براساس الگوی نبوی

اکبری اضافه کرد: امام زمان(عج) فرموده اند: «به شیوه جدم رسول خدا(ص) عمل خواهم کرد» که الگوی مهربانی، عطوفت و دعوت بود، بنابراین، امام زمان(عج) نیز ابتدا به مهربانی و کنار هم بودن دعوت می کنند و اگر کسی لجبازی کرد و به آزار مردم پرداخت، حضرت(عج) با ایشان مبارزه خواهند کرد.

 

منش امام حسین(ع) اسوه امام زمان(عج)

مدیر گروه معارف دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی ادامه داد: علاوه بر این، امام زمان(عج) فرموده اند: «اسوه من امام حسین(ع) است»، از این باب که ذلت را نباید پذیرفت یعنی مومن نه ظلم می کند و نه زیر بار ظلم می رود و این الگو را امام زمان(عج) ترویج می کنند و باید ایشان را برهمین اساس، شناساند.

 وی با بیان اینکه این الگو مورد قبول و پذیرش تمام عقلای عالم از مسلمان و غیرمسلمان، خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ایشان را خوب جلوه دهیم، همانگونه که افراد، با تلاوت آیات قرآن، با مفاهیم بلند آن آشنا شده و ترغیب می شوند به پیگری و تحقیق در آن، با آشناسازی صحیح آنها، با معارف مهدوی نیز، به سمت حضرت حجت(عج) جذب خواهند شد.

شبستان

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: فاطمه الزهرا (سلام الله علیها )کوهدشت [عضو] 
5 stars

سلام

1395/10/07 @ 22:58


فرم در حال بارگذاری ...