« فتاوایی از آیت‌الله العظمی خامنه‌ایتوجه دائمی به نعمت‌های الهی »

بیانیه آیت‌الله بهجت ره به مناسبت تخریب بارگاه ائمه علیهم‌السلام

نوشته شده توسطرحیمی 4ام اسفند, 1395

به مناسبت سالگرد تخریب حرمین عسکریین علیهما‌السلام
الحمدلله و الصلاة علی سیدالأنبیاء محمد و آله الطاهرین و اللعن الدائم علی اعدائهم أجمعین.
ضمن تسلیت به صاحب اعظم تمام امثالِ این مصائب و مسئلت تعجیل فرج با اذن خداوند اجل، بیان می‌شود جاهل‌ها گمان می‌کنند که با تخریبات قبور ائمه ( صلوات‌الله‌علیهم ) می‌توانند تشیّع را ریشه‌کن کنند. شیعه و سادات و بزرگان آنها، بالاتر از تخریبات را در زمان ائمۀ ایشان دیده‌اند و آنکه پس از تبدیل تخریب به تعمیر، بر قوّه ایمان ایشان در صورت و معنی افزوده گردیده است.

از زمان حضرات علی و فاطمه علیهماالسلام تا زید و یحیی یک‌به‌یکِ مقتولین بنی‌العباس و تخریبات متوکل ملعون و متوکل‌های هر زمان، همه مشهود ائمه حق بوده و با اِخبار آنها به فساد و افسادهای دشمنان ایمان تا خروج سفیانی که از حتمیّات قبل از ظهورِ دولت حقّه عجّل‌الله‌فرج‌صاحبها است و غیر حتمیّات بوده و خبر داده‌اند به آنچه که به اهل ایمان رسیده و می‌رسد قبل از ظهور تا به‌آنجا که فرموده‌اند: «نَحْنُ صُبَّرٌ وَ شِيعَتُنَا أَصْبَرُ مِنَّا لِأَنَّا صَبَرْنَا بِعِلْمٍ وَ شِيعَتُنَا صَبَرُوا عَلَى مَا لَا يَعْلَمُون‏»۱. با همه ی این امور، ۳ نفر با ایمان آن زمان، به بیش از ۴۰۰ میلیون شیعه کثرالله‌امثالهم رسیدند.

همه‌ی اهل حق باید تشخیص وظیفه‌ی عملی بدهند از جمله، مسارعت در تعمیر کامل تخریبات ظالمین و فاسقین و تأکید در اقامه مجالس درس و تدریس احکام ثابتۀ اهل‌بیت و مجالس روضه و بیان فضائل آنان و انشاء مدایح و مراثی و رسیدگی به ضعفاء شیعیان و دوستان آنها به نحوی که علماء شیعه تصویب فرمایند و با بکاء با سوزش دل که موجب اتصال روحی و معنوی به آنان و قرب معنوی به مبداء اجل و اعلی می‌شود. اگرچه جاهل‌ها فواید آن و تظاهرات مشروعۀ موجبه آن را نفهمیده‌اند .

از خداوند، عذاب دنیوی و اخروی کفار و منافقین به آل محمد (علیهم‌السلام) و شیعیان و دوستان ایشان، و هلاک صوری و معنوی آنها را به زودی در دنیا قبل از آخرت با تعجیل در فرج و عدم مهلت به آنان به فساد و افساد بیش از این به ظالمین مسئلت داریم.

«و السلام علی جمیع اهل الایمان فی الشرق و الغرب و رحمة الله و برکاته»

برگی از دفتر آفتاب، ص۱۸۹ و ۱۹۰
 

۱. ر.ک: مجمع البحرين، ج‏۳، ص۳۵۸؛ بحارالأنوار، ج‏۲۴، ص۲۱۶؛ الدعوات، راوندی، ص۲۸۷.

نظر از: حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت [عضو] 

انشاالله امکان متبرکه از شر دشمنان خالی گردد

1395/12/04 @ 21:14


فرم در حال بارگذاری ...