« دینداران واقعیفقدان این رفیق دیرین، همرزم و همکار نزدیک سخت و جانکاه است »

آخرین خواسته شهید احمد کاظمی از رهبر انقلاب چه بود؟ + فیلم

نوشته شده توسطرحیمی 19ام دی, 1395

نوزدهم دی ماه سالگرد شهادت سردار سرلشکر احمد کاظمی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس است.

آخرین خواسته شهید احمد کاظمی از رهبر انقلاب چه بود؟

لینک دانلود

رهبر معظم انقلاب با بیان خاطره آخرین دیدار خود با شهید احمد کاظمی تأکید می کنند: ما باید سعى‌مان این باشد که روسفید خدا را ملاقات کنیم؛ چون از حالا تا یک لحظه‌ى دیگر، اصلاً نمى‌دانیم که ما از این مرز عبور خواهیم کرد یا نه؛ احتمال دارد همین یک ساعت دیگر یا یک روز دیگر نوبت به ما برسد که از این مرز عبور کنیم.
 
متن زیر منتشر شده در سایت دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای، خاطره مقام معظم رهبری از آخرین دیدار با شهید سردار احمد کاظمی است که معظم له در مراسم تشییع پیکرهاى فرماندهان سپاه  21/10/1384 بیان کردند:
 
دو هفته پیش شهید کاظمى پیش من آمد و گفت از شما دو درخواست دارم:
یکى اینکه دعا کنید من روسفید بشوم، دوم اینکه دعا کنید من شهید بشوم.
گفتم شماها واقعاً حیف است بمیرید؛ شماها که این روزگارهاى مهم را گذراندید، نباید بمیرید؛ شماها همه‌تان باید شهید شوید؛ ولیکن حالا زود است و هنوز کشور و نظام به شما احتیاج دارد. بعد گفتم آن روزى که خبر شهادت صیاد را به من دادند، من گفتم صیاد، شایسته‌ شهادت بود؛ حقش بود؛ حیف بود صیاد بمیرد. وقتى این جمله را گفتم، چشم‌هاى شهید کاظمى پُرِ اشک شد، گفت: ان‌شاءاللَّه خبر من را هم به‌تان بدهند!
 
فاصله‌‌ بین مرگ و زندگى، فاصله‌ بسیار کوتاهى است؛ یک لحظه است. ما سرگرم زندگى هستیم و غافلیم از حرکتى که همه به سمت لقاءاللَّه دارند. همه خدا را ملاقات مى‌کنند؛ هر کسى یک طور؛ بعضى‌ها واقعاً روسفید خدا را ملاقات مى‌کنند، که احمد کاظمى و این برادران حتماً از این قبیل بودند؛ اینها زحمت کشیده بودند.
 
ما باید سعى‌مان این باشد که روسفید خدا را ملاقات کنیم؛ چون از حالا تا یک لحظه‌ى دیگر، اصلاً نمى‌دانیم که ما از این مرز عبور خواهیم کرد یا نه؛ احتمال دارد همین یک ساعت دیگر یا یک روز دیگر نوبتِ به ما برسد که از این مرز عبور کنیم. از خدا بخواهیم که مرگ ما مرگى باشد که خود آن مرگ هم ان‌شاءالله مایه‌ روسفیدى ما باشد.
 
ان‌شاءاللَّه خدا شماها را حفظ کند.

 


فرم در حال بارگذاری ...