« هنگام مسافرت چه دعایی بخوانیم؟/ آغاز سفر در این ساعات مکروه است!عید بزرگ غدیرخم در نوروز اتفاق افتاده است »

آمریکا در صدد است برجام دومی را در عراق و سوریه به ما تحمیل کند/ آمریکایی ها رویای انحلال سپاه را دارند.

نوشته شده توسطرحیمی 4ام فروردین, 1395

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به تشریح راهبرد آمریکا در قبال ایران پرداخت.

رضایی: اگر اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود نیازی به تسلیم شدن در برابر آمریکا نداریم “محسن رضایی” دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به تشریح راهبرد آمریکا در قبال ایران پرداخت.

  آمریکا حاضر نیست انقلاب اسلامی را به رسمیت بشناسد

 وی در ارزیابی خود درباره چالش جدی و عمیق ایران در مقطع کنونی با آمریکا اظهار داشت: ملت بزرگوار ما به خوبی می دانند که مدت ها است ما با آمریکایی ها دست و پنجه نرم می کنیم و آن ها حاضر نیستند که انقلاب ایران را در عمل به رسمیت بشناسند و دست از کارشکنی بردارند و هنوز به دنبال رویاهای خود در منطقه می گردند و ایران را گوهر گران بهایی می دانند که نمی خواهند آن را از دست بدهند و درصدند که ایران را در اختیار خود داشته باشند.

رضایی با بیان این که آمریکا بر اساس این راهبرد مدام برای ما مزاحمت ایجاد می کند گفت: به لطف پروردگار تاکنون در مبارزه ای که با آمریکا داشتیم سنگرهای بسیار مهمی که متعلق به ملت خودمان بوده را توانسته فتح کنیم و جلو برویم

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در حال حاضر آمریکایی ها با سیاست دوگانه جدیدی با ما وارد رویارویی شدند بیان داشت: آمریکا از یک طرف به تهدیدات خود ادامه می دهد و از طرف دیگر برای ما پیام نوروزی می فرستد و اظهار دوستی می کند که بر این اساس برخی ها متعقدند که این یک سیاست است اما برخی دیگر معتقدند که این یک بلاتکلیفی و در حقیقت آمریکا بدون هدف مشخصی و از روی بلاتکلیفی این دوگانگی را دنبال می کند البته برخی دیگر نیز معتقدند این یک سیاست برنامه ریزی شده دقیقی و زمانی که آمریکایی ها دیدند تهدیدات به تنهایی پاسخگو نیست ناچار شدند از یک طرف دست دوستی دراز کنند و از طرف دیگر تهدیداتشان را ادامه می دهند، به هر حال شرایط جدیدی است وبرای اولین بار است که آمریکایی ها وارد این تعامل با ما شدند.

>

  به مبارزه با آمریکا افتخار می کنیم

 وی در پاسخ به این سوال که آمریکایی ها و برخی افراد در داخل تفکری را دنبال می کنند مبنی بر این که یا باید با آمریکا کنار بیاییم و یا دائم تحت فشار آمریکا باشیم، این تفکر با چه هدفی دنبال می شود گفت: امروز برخی ها می گویند چرا شما انقلابیون با آمریکا سرجنگ دارید که من در پاسخ به آن ها بیان می کنم ما به دنبال جنگ نیستیم بلکه با آمریکا مبارزه می کنیم، مبارزه با جنگ تفاوت دارد و ما به این مبارزه افتخار می کنیم و تا زمانی که ظلم در دستگاه آمریکا باشد و آمریکا در امور داخلی کشور ما و دیگر کشورها دخالت کند ما با آمریکا مبارزه می کنیم مگر این که آمریکا وارد جنگ با ما شود که اگر چنین اتفاقی بیفتد چنان دفاعی ازخودمان خواهیم کرد تا آن ها برای همیشه بفهمند که ملت ایران در عین نجابت از قدرت بزرگی برخوردار است.

 رضایی با تاکید بر این که ما به دنبال جنگ با آمریکا نیستیم اما مبارزه با آمریکا را تا زمانی که فشار، تحریم و دخالت وجود داشته باشد برای خود یک افتخار می دانیم گفت: این تفکر مربوط به مقطع حاضر نیست و از ابتدای انقلاب تا الان ما سه اندیشه انقلابی ، غیرانقلابی و ضد انقلابی داشتیم.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح اندیشه انقلابی، غیرانقلابی و ضد انقلابی در کشورمان بیان داشت: اندیشه ضد انقلاب مربوط به کسانی بود که اسلحه به دست می گرفتند و در خیابان ها می ریختند اما گروه های دیگری هم داشتیم که در درون انقلاب بودند که ما این ها را غیرانقلابی می نامیم و خطر این غیرانقلابیون کمتر از ضد انقلابی ها هم نبود چون این دسته افراد مرتب تردید ایجاد می کردند و حرکت طوفنده ملت ایران را با تردید مواجه می ساختند.

وی با بیان این که اندیشه ضد انقلابی ابتدا در بارزگان و بنی صدر ظاهر شد و تا به امروز نیز ما افرادی داریم که از گروه های انقلابی جدا می شوند و به سنگر غیرانقلابیون می روند گفت: این دسته افراد کشور را به تردید مواجه می کنند، امروز حرف غیرانقلابیون این است که اگر اقتصاد می خواهید باید به سمت آمریکا برویم که اگر چنین اتفاقی بیفتد ایران بهشت می شود اما سوال ما این است که چه طور ایران زمان دوره پهلوی و قاجار بهشت نشد.

 رضایی با بیان این که ما ارتباط با آمریکا و غرب را پشت سرگذاشتیم گفت: ملت ایران ارتباط دوستانه با اروپایی ها، غربی ها و آمریکا داشته و بعد به این نتیجه رسیده که باید روی پای خود بیایستد، افرادی که اندیشه ضد انقلابی دارند بزرگ ترین کاری که در حال حاضر می کنند این است که در اقتصاد یک تردید عجیبی را در 37 سال گذشته به وجود آورده اند و اجازه نمی دهند که نیروهای انقلابی وارد عرصه اقتصاد شوند.

 

در 37 سال گذشته نیروهای انقلابی نتوانستند وارد عرصه اقتصاد شوند

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در 37 سالی که از عمر انقلاب گذشته نیروهای انقلابی هنوز نتوانستند وارد عرصه اقتصاد شوند گفت: زمانی که نیروهای انقلابی وارد عرصه سیاست، دفاع و امنیت شدند باعث شدند که از یک اقتدار بزرگی در این ابعاد برخوردار شویم اما افرادی که اندیشه ضد انقلابی دارند نمی گذارند که نیروهای انقلابی وارد عرصه اقتصاد شوند.

وی با بیان این که در 20 سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار 9 سال را شعار اقتصادی گذاشته است گفت: متاسفانه افراد ضد انقلابی مدام این تردید را ایجاد می کنند که بدون رابطه با آمریکا نمی توان موفق شد اما باید عنوان کنم که این افراد خائن نیستند ولی فکر و برداشتشان اشتباه است.

 

 اگر اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود نیازی به تسلیم شدن در برابر آمریکا نداریم
 
رضایی با بیان این که نیروهای انقلابی، انقلاب و رهبر معظم انقلاب برای تحول در اقتصاد، رفع بیکاری، فقر و گرانی طرح و سیاست دارند گفت: اگر اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود نیاز به تسلیم شدن در برابر آمریکا نداریم چرا که اگر در برابر آن ها تسلیم شویم آن ها ما را گام به گام به دوران 200 سال گذشته برمی گردانند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: امروز بر سر یک دو راهی قرار گرفتیم که یک دو راهی دوراهی است که روشن فکران غرب تبلیغ می کنند که کاذب است که بر اساس تفکر آن ها اگر ما در برابر آمریکا تسلیم نشویم باید خودمان را برای یک شرایط سخت و طاقت فرسا آماده کنیم که بنده معتقدم این حرف، حرف دروغی است چرا که ما در دوران دفاع مقدس این وضعیت را پشت سر گذاشتیم در حالی که دست ما خالی تر وضعیت کنونی بود .
رضایی بیان داشت: اگر در دوران دفاع مقدس مقاومت درجا داشتیم و از مرز عبور نمی کردیم و دشمن را تنبیه نمی کردیم شاید تا این مقطع بعد از  دفاع مقدس 2، 3 بار به ایران حمله شده بود در حالی که در جنگ نه تنها سرزمین هایمان را آزاد کردیم بلکه کاری کردیم که حتی داعشی ها هم جرئت نمی کنند اقدامی در کشور ما انجام دهند.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که چه طور ما می توانیم صنعت هسته ای را فتح کنیم اما نمی توانیم مشکلات اقتصادی خود را حل کنیم خاطر نشان ساخت: این مسئله نشان می دهد که ما نخواستیم این موضوع را حل کنیم و یک عده این تردید را مدام ایجاد می کنند که صبر کنید تا مسئله با آمریکا حل شود.

وی با بیان این که ما باید در همین حالتی که در تعامل با آمریکا قرار داریم و در مبارزه با آمریکا هستیم اقتصادمان را شکوفا و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم گفت: سوال من این است که چه طور می شود که ما پهباد آرکیو آمریکایی را که مدرن ترین سیستم پروازی آمریکایی است را تسخیر کنیم و طی 6 ماه مهندسی معکوس روی آن انجام دهیم و در سوریه و عراق از آن استفاده کنیم اما دانشمندان ما نمی توانند مسائل علمی و فناوری کشو را حل کنند لذا ما باید این اشکال را برطرف کنیم.

 رضایی با تاکید بر این که اگر یک برخورد جدی و اساسی در حوزه حل مسائل اقتصادی کشور نشود امسال نیز علی رغم شعار اقتصاد مقاومتی که رهبر در سال جاری نام نهادند بیکاری و مسائل دیگر سر جای خود باقی می مانند گفت: ما باید یک تصمیم جدی بگیریم و همان طور که در بحث دفاع و امنیت پیشرفت های بسیار خوبی داشتیم بتوانیم در حوزه اقتصادی نیز به پیشرفت های خوبی دست پیدا کنیم.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که در صورت کنار آمدن با آمریکا باید چه بهایی بپردازیم بیان داشت: کنار آمدن با آمریکا یک گام نیست بلکه آن ها می خواهند گام به گام ما را به وضع قبل از انقلاب برگردانند.

 
وی با بیان این که ما در مسئله سوریه با آمریکا همکاری می کنیم  و نظام نیز پذیرفته است که وزیر خارجه ما در مذاکراتی که آمریکایی ها و روس ها در مسئله سوریه دارند شرکت کنیم گفت: علی رغم این که آمریکا و غرب در بن بست سوریه گرفتار شدند اصرار دارند که آقای اسد کنار برود و خواهان این هستند که ما این سناریو آن ها را قبول کنیم و این اقدام آن ها درست همانند فشاری است که در بحث هسته ای به ما وارد می کردند در حالی که حرف ما این است، اگر آقای اسد از حاکمیت کنار برود کل منطقه با بحران مواجه خواهد شد و ناامنی به منطقه گسترش پیدا خواهد کرد منتهی آمریکایی ها می گویند که حرف آن ها باید عملیاتی شود.

 

 آمریکا در صدد است برجام دومی را در عراق و سوریه به ما تحمیل کند

 رضایی با بیان این که در بحث مذاکرات در رابطه با مسئله سوریه ما عنوان می کنیم که گروه های تروریستی نباید در مذاکره باشند بیان داشت: آمریکایی ها می گویند فقط داعش در مذاکرات حول محور سوریه نباشد در حالی که النصره هم کمتر از داعشی ها نیست، ما حرف منطقی می زنیم اما آن ها حرف غیرمنطقی خود را دنبال می کنند و در حقیقت قصد دارند که برجام دومی را در عراق و سوریه به ما تحمیل کنند و در انتها هم نمی گویند که پایان این کار چیست و فقط صحبت از مذاکره می کنند و زمانی که ما می گوییم ته مذاکرات چیست، چیزی مطرح نمی کنند اما ما بعداً متوجه می شویم که از این مذاکرات تجزیه عراق و سوریه در می آید و بعد از آن گام به گام می خواهن اهداف خود را عملیاتی کنند و به ایران اسلامی ما لطمه وارد کنند.

رضایی گفت: آنها می خواهند یک برجام دومی را در منطقه اجرا کنند. مذاکراتی که انتها ندارد و به تجزیه عراق و سوریه می انجامد. ملت ما نمی پذیرد. در گام بعدی می خواهند وارد مسائل موشکی بشوند. طوری که رژیم صهیونیستی بتواند تهران را بزند اما ما موشکی برای جواب موشک آنها نداشته باشیم؟! کدام منطق این را می پذیرد؟ ما باید قدرت مقابله با تهدیدها را داشته باشیم. ما می گوییم اگر صداقت دارید بیایید کمک کنید ناامنی و موشک در منطقه نباشد و بمب های اتم اسرائیل هم از بین برود. یک طرفه که نمی شود. ما چطور اعتماد کنیم به شما و موشک هامان را محدود کنیم؟
 
آمریکایی ها رویای انحلال سپاه را دارند
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:گام سوم شان که علایمشان را دیدیم این است که الگوی انقلاب را کنار بگذاریم. اسم اسلام را بردارید. این شکل اداره کشور را بردارید. حتی با خبر شده ایم که انحلال سپاه را دنبال می کنند. گفته اند اگر می خواهید به تجارت جهانی وارد شوید سپاه را منحل کنید!
 
رضایی در ادامه افزود: ما باید در اقتصاد به پیش برویم و به عنوان یک الگوی موفق باید پیشرفت کنیم. باید باور کنیم ما می توانیم اقتصاد را حل کنیم.
 
استاد دانشگاه امام حسین افزود: در نظریه گیم تئوری، سه نوع بازی است. بازی همکارانه، بازی رقابتی و بازی دشمنانه. “برد- برد” در شرایط بازی رقابتی و همکارانه امکان پذیر است. در موضع خصمانه و دشمنی، بازی برد- برد وجود ندارد تنها در شرایط خاصی امکان برد - برد وجود دارد. آنهم در زمانی که طرف مقابل از روی ناچاری و ناتوانی از موضع خصمانه وارد وضعیت رقابتی بشود. وقتی آمریکایی ها با ما رفتار خصمانه را کنار نگذاشته اند نمی شود اعتماد کرد. در مذاکرات دوازده سال پیش، آمریکا وارد مذاکره نمی شدند . وقتی غنی سازی را گسترش دادیم، آنها مجبور به مذاکره شدند. هسته ای البته استثنا بود. آنها اگر می توانستند بجنگند وارد جنگ می شدند. آقای ظریف و روحانی زحماتی کشیدند اما آمریکایی ها در شرایطی بودند که ناچار به مذاکره بودند. 
 
وی گفت: در مساله سوریه بعضی می گویند این شرایط خاص وجود دارد. ما با آمریکایی ها مستقیم در موضوع سوریه مذاکره نمی کنیم چون شرایط برد -برد وجود ندارد.
 
تاریخ نشان داده است غربی ها قابل اعتماد نیستند
 
رضایی در خصوص پیام نوروزی رئیس جمهور آمریکا گفت: البته آقای اوباما روی دور مذاکرات سیاسی افتاده است. امروز در خیابان کوبا با عکس چگوارا عکس سلفی می اندازد و مذاکره را پیگیری می کند! ما کم مذاکره ندیده ایم. یاسر عرفات را بردند واشنگتن و او مبارزه مسلحانه را کنار گذاشت. ولی امریکایی ها حتی انتخابات فلسطین را که خودشان نظارت می کردند چون حماس برنده شد آن را باطل کردند؛ تاریخ نشان داد که غرب قابل اطمینان نیست.
 
وی افزود: آقای ترامپ در رقابت های انتخاباتی دارد ته دل سیاست مداران آمریکا را می گوید. اینکه باید مسلمانان را محدود کرد. خانم کلینتون دارد با سیاست مداری حرف هایی می زند. از منظری دیگر پیام نوروزی اوباما اعتراف دیگران به بزرگی ملت ایران و موفقیت هایش است. اما پشت این پیام صداقت نیست. آنها در کنگره می خواهند سر فرصت با برنامه موشکی ما مقابله کنند. این رفتار بلاتکلیفی آمریکا است. ماه ها و سالهای دیگر این را مشخص خواهد کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان،


فرم در حال بارگذاری ...