« تحلیلی روان‌شناختی از تحولات صدر اسلام؛ جلسه سوم؛ عوامل فتنه (2)سریع الاستجابة ترین دعا جهت رسیدن به حاجت کدام است؟ »

آنگاه هدایت شدم

نوشته شده توسطرحیمی 27ام دی, 1394

کتاب “آنگاه هدايت شدم” با نام اصلي «ثم اهتديت» اثري است از علامه دکتر تيجاني (محمد التيجاني السماوي) ، ويژه تلفن همراه و فرمت pdf ساخته شده است. در ادامه پيشگفتار نويسنده را مي خوانيد:

«کتاب من ساده و بي‏آلايش است. داستان يک مسافرت مي‏باشد و داستان يک کشف نوين، نه اکتشاف در جهان اختراع‏ها و ابتکارات تکنيکي و فيزيولوژي، بل‏که در جهان عقايد و در ميان سيلي از مکتب‏هاي مذهبي و فلسفه‏هاي ديني. و از اين که اين کشف، نخست تکيه بر خردي سالم و ذهني پاک دارد، هم‏او که انسان را از ساير مخلوقات ممتاز ساخته، از اين روي کتابم را به هر عقل سالمي که حق را تشخيص داده و از ميان توده‏هاي باطل مي‏گزيند و سخنان را با ترازوي عدالت مي‏سنجد و کفه‏ي راستين را ترجيح مي‏دهد و با مقارنه‏ي گفت‏وگوها و حرف‏ها، آن‏چه که منطقي و متين است از سخن شيرين و دل‏ربا جدا مي‏سازد، اهدا مي‏کند که همانا خداوند مي‏فرمايد: «آنان که سخن را مي‏شنوند و به‏ترينش را پيروي ميکنند، همانا آنان را خداي هدايت کرده و آنان خردمندانند.»


عنوان دیگر : اینگونه هدایت شدم.
عنوان دیگر : راه یافته.
موضوع : سماوی، محمد تیجانی، 1936 - م. – خاطرات
موضوع : شیعه – دفاعیه ها و ردیه ها

عناوین اصلی کتاب شامل:
فهرست مطالب؛ مقدمه چاپ سی یکم؛ مقدمه چاپ هفدهم؛ مقدمه چاپ هشتم؛ مقدمه چاپ سوم؛ بازگشت به ایران؛ مقدمه مترجم؛ گذری کوتاه بر زندگیم؛ مسافرت موفقیت امیز؛ در ژرفای پژوهش؛ اصحاب در قران و سنت؛ اغاز تحول؛ علت شیعه شدن؛ احادیثی که پیروی اهل بیت (علیهم السلام) را واجب می داند؛ اجتهاد در برابر نص؛ دعوت از دوستان برای بحث

قسمتی از متن کتاب

سه ماه حتی در موقع خوابیدن متحیّر و سراسیمه بودم، اندیشه های گوناگون مرا بدین سوی و آن سوی می کشید و در دریای اوهام و پندارها غوطه ورم می ساخت، و بر خود می هراسیدم از برخی اصحاب که دربارۀ تاریخشان به تحقیق می پرداختم و تناقضهای شگفت انگیزی در رفتار و اعمالشان می یافتم زیرا در طول زندگیم چنین پرورش یافته بودم که باید اولیای خدا و بندگان شایسته اش را احترام و تقدیس نمایم و گرنه هرکه دربارۀ آنها سخن بدی بگوید یا اسائۀ ادبی بنماید، اذیت و آزار خواهد دید هرچند آنها مرده باشند!

و در گذشته، در کتاب «حیاه الحیوان الکبری» نوشته «دمیری» خوانده بودم که: «شخصی عمر بن خطاب را دشنام می داد، دوستانش در کاروان او را هشدار می دادند و نهی می کردند. هنگامی که رفت ادرار کند، یک مار سیاه او را نیش زد و درجا مرد، برای او قبری کندند که خاکش کنند، دیدند در قبر، مار سیاه بزرگی هست، قبر دیگری کندند و همچنین هرچه قبر می کندند، مار سیاه را می دیدند، یکی از عارفان به آنها گفت: هرجا که می خواهید او را دفن کنید، پس اگر تمام زمین را برای او حفر کنید، همین مار سیاه موجود است زیرا کسی که حضرت عمر را دشنام می داده، خداوند می خواهد در دنیا قبل از آخرت او را عذاب نماید» . (1)

1- کتاب «حیاه الحیوان الکبری» نوشته دمیری، این داستان در بحث مار و تحت عنوان «الأسود السالخ» دیده می شود.

فرمت apk برای موبایل و تبلت اندروید :

دانلود کتاب به فرمت apk برای موبایل و تبلت اندروید نسخه 2 به بالا   

حجم فایل : 4.9MB

دانلود کتاب به فرمت apk برای موبایل و تبلت اندروید تا نسخه 2     

حجم فایل : 656KB

فرمت ghm برای درج در بازار موبایل های اندروید، آی او اس و ویندوز فون

دانلود کتاب به فرمت ghm برای درج در بازار موبایل های اندروید، آی او اس و ویندوز فون

حجم فایل : 717KB

فرمت jar برای موبایل های قدیمی مانند جاوا و سیمبین

دانلود کتاب به فرمت jar برای موبایل های قدیمی مانند جاوا و سیمبین   

حجم فایل : 600KB

فرمت epub برای استفاده در سیستم های مختلف با نمایش ساختار اصلی کتاب

دانلود کتاب به فرمت epub برای استفاده در سیستم های مختلف  

حجم فایل : 639KB

فرمت pdf برای استفاده در سیستم های مختلف با نمایش ساختار اصلی کتاب

دانلود کتاب به فرمت pdf برای استفاده در سیستم های مختلف با کیفیت بالا  

حجم فایل : 2.4MB

فرمت html برای استفاده در سیستم های مختلف

دانلود کتاب به فرمت html برای استفاده در سیستم های مختلف   

حجم فایل : 725KB

منبع: قائمیه


فرم در حال بارگذاری ...