« هشدار رهبر انقلاب: استفاده از احساسات مردم تا روز انتخابات در جهت اختلافات خيانت به كشور است.دلنوشته : آقا نمی آیی ! »

اعتراض شدید دو تن از مراجع عظام تقلید به کشتار مسلمانان میانمار

نوشته شده توسطرحیمی 11ام آبان, 1391

     

حضرات آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی کشتار مسلمانان میانمار به دست بودائیان افراطی و سکوت جامعه اسلامی و بین المللی در برابر این کشتار را به شدت محکوم کردند.
   دو تن از مراجع عظام تقلید کشتار مسلمانان میانمار به دست بودائیان افراطی و سکوت جامعه اسلامی و بین المللی در برابر این کشتار را به شدت محکوم کردند.

     حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز ـ چهارشنبه 10 آبان ـ در درس خارج خود در مسجد اعظم با تبریک سالروز میلاد امام هادی (علیه السلام) و عید سعید غدیر به روایتی از امام هادی (علیه السلام) در باره اجر فراوان صبر در برابر مصائب و بلایا اشاره کرند و و اظهار داشتند: چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیا آمیخته با دشواری ها و مصائب است و مهم این است که در برابر این دشواری ها تحمل داشته باشیم و صبر پیشه کنیم. تا بتوانیم راه حل پیدا نماییم.

     ایشان در ادامه با محکوم کردن کشتار مردم میانمار از سوی بودائیان متعصب، افزودند: این حادثه تبدیل به مصیبت عجیبی برای مسلمانان شده است، ‌جمعیتی بودائی متعصب و نادان به جان مسلمانان افتاده و خانه های آنها را خراب می کنند و آنها را می کشند.

     حضرت آیت الله مکارم شیرازی سکوت جامعه اسلامی و بین المللی در برابر کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرده و با طرح این سؤال که چرا جهان اسلام و سازمان کنفرانس اسلامی جلسه تشکیل نمی‌دهند، افزودند: چرا اتحادیه عرب برای رسیدگی به این وضعیت کاری نمی‌کند،‌ اینها تنها بلد هستند به سوریه لشکرکشی کنند و با تجهیز تروریست‌ها مردم این کشور را بکشند. و شهرهایشان را ویران کنند.

     ایشان تصریح کردند: به جای این همه هزینه ای که در سوریه کردند و البته به جایی هم نخواهند رسید به فکر مردم میانمار باشند.

     استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بودائی‌ها متعصب هم از وهابیون آدمکشی را یاد گرفته‌اند، افزودند: جامعه جهانی چرا در قبال این مسئله خاموش و ساکت است؟ اگر یک نفر از خودشان جراحتی به آنها برسد، فریادشان بلند می‌شود.

     این مرجع تقلید شیعیان خواستار اقدام سازمان ملل و اعزام نمایندگی به میانمار شده و اضافه کردند: باید افرادی را بفرستند و تهدید کنند اگر این کار صورت گیرد قطعا آنها از تعرض و کشتار مسلمانان دست خواهند کشید.

     حضرت آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی هم در جمع رؤسای پلیس راه‌ کشور گفتند :مجامع بین‌المللی تنها به منافع خود اهمیت داده و بر همین اساس هم موضع‌گیری می‌کنند زیرا در قضیه سوریه دخالت کرده اما بحرین و میانمار را فراموش کرده‌اند.

     ایشان گفتند: نسل‌کشی مسلمانان توسط بوداییان و آواره کردن زنان و کودکان چیزی است که امروز در این کشور رخ می‌دهد اما سازمان‌های بین‌المللی در این رابطه سکوت کرده‌اند.

     حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی افزودند: تفاوتی میان مسلمانان میانمار با مسلمانان دیگر کشورها وجود ندارد و ما باید در مقابل آن‌ها احساس وظیفه داشته باشیم.

     این مرجع تقلید با اشاره به سکوت سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در میانمار گفتند: این در حالی است که اگر همین مسئله در برخی دیگر از کشورها صورت می‌گرفت این سازمان به سرعت واکنش نشان می‌داد.

ابنا

نظر از: میرعسی خانی [عضو] 

سازمان حقوق به شرّ…
تصور کنید اقیانوسی را که روبه خشکی می رود…چنین سازمانی نبودنش بهتر از بودنش است …
موفق باشید

1391/08/11 @ 12:18
نظر از: جان نثاری [عضو] 
جان نثاری

عکس ها و فیلم هایی از میانمار دیدم که دل آدم تنگ می شد

1391/08/11 @ 12:04


فرم در حال بارگذاری ...