« قوت غالب چیست؟اگر قدر استقلال دانسته نشود ... »

اميدوارم همه راه مبارزه با شيطان را انتخاب كنند

نوشته شده توسطرحیمی 2ام تیر, 1396

 

هميشه با تقوا باشيد كه تقوا انسان را به شهادت مى‌رساند و راهى است كه انبياء انتخاب كردند و به‏ سوى خدا رفتند.

قدمعلى مهمان‌نواز سال 1344 در يک خانواده مذهبى در شهر نوش‌آباد متولد شد.

وى تحصيلات ابتدايى خود را در مدرسه شهيد اشنويى سپرى كرد و پس از اتمام اين دوران با موفقيت وارد مقطع راهنمايى شد و به علت عدم وجود امكانات آموزشى، براى ادامه تحصيل به شهرستان كاشان رفت.

قدم‏على در كارهاى فنى و برق تبحر خاصى داشت. دوران دبيرستان او مصادف بود با جنگ تحميلى عراق عليه ايران و قدم‏على براى اولين بار به‏ صورت بسيجى و داوطلبانه به‏ مدت دو ماه به جبهه‏‌هاى حق عليه باطل اعزام شد .

پس از بازگشت به او پيشنهاد همكارى با كميته انقلاب اسلامى را دادند و قدم‏على در حين تحصيل با كميته نيز همكارى داشت. تا اين‏كه متوجه شد از طريق بسيج تعدادى از رزمندگان به جبهه اعزام می‌شوند. او تمامى كارها را رها كرد و به
جبهه‏‌هاى حق عليه باطل اعزام شد.

پس از گذشت دو ماه از ناحيه شكم مجروح شد كه اين مجروحيت موجب شد، مدت دو ماه بسترى شود. براى بار سوم نيز به جبهه‏ هاى حق عليه باطل اعزام شد تا اين‏كه سرانجام در 1361/02/20 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت خمپاره به خودروى در حال حركت آنان به لقاءاللّه پيوست.

اين شهيد بزرگوار جزو خانواده سه شهيد است. شهيد حاج محمود و قدمعلى مهمان‏‌نواز (پدر و پسر) و عبداللّه مهمان‏‌نواز كه برادر حاج محمود بود.

 

فرازى از وصيت‏‌نامه شهيد قدم‏على مهمان‏‌نواز

«انّا للّه و انّا اليه راجعون»


درود بر پيامبر خاتم صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله و ائمّه اطهار عليه ‏السلام و بر آنان كه در راه پيروزى اسلام به شهادت رسيدند. ان‏‌شاءاللّه كه ما نيز جزو اين عزيزان باشيم و بتوانيم راهشان را ادامه دهيم و با درود به رهبر كبير انقلاب اسلامى كه قلب امّت اسلام است. امامى كه به دستان رزمندگان بوسه می‌زند و به اين بوسه افتخار مى‏ كند.


شعار «خدايا، خدايا ! تا انقلاب مهدى خمينى را نگهدار» را فراموش نكنيد وهرگز يادتان نرود. هر كس براى خدا كارى را شروع كرد، بدون هيچ شک و ترديدى اين انتخاب، آگاهانه است و به پيروزى مى‏ رسد. انتخاب آگاهانه سردى و گرمى و سنگينى سلاح و ترس از دشمن ندارد و آن‏ كس كه اين راه را انتخاب كرد ابتدا و انتهاى كار را مى ‏داند.

كسى كه كار را براى غير خدا انجام دهد، با شرك، ريا، قدرت‏ طلبى، پول‏ پرستى، مقام ‏پرسى و در نهايت راه شيطان را دنبال خواهد كرد.

اميدوارم همه شما راه راست و راه مبارزه با شيطان را انتخاب كنيد. خداوند منان را شاكرم كه سعادت حضور در جبهه‏‌هاى نبرد حق عليه باطل را به من عنايت كرد و از خداى متعال سپاسگزارم كه در اين راه به شهادت رسيدم.

خون شهيدان است كه اسلام را حفظ مى‏ كند. اين مكتب از 1400 سال پيش تا به‏ حال با خون هاى جوانان زيادى آبيارى شده است.

وصيتم به خانواده ‏ام اين است كه هميشه با تقوا باشيد كه تقوا انسان را به شهادت مى ‏رساند و راهى است كه انبيا انتخاب كردند و به‏ سوى خدا رفتند.

از شهادت من ناراحت نباشيد و صبور و بردبار با اين موضوع برخورد نماييد و راه شهيدان را ادامه دهيد.

مقدارى پول دارم به هر راهى كه نياز است، خرج كنيد و كتاب‏‌هايم را به هر كس احتياج دارد، بدهيد.


والسّلام               

قدم‏على مهمان‏‌نواز

روحش شاد و یادش گرامی


فرم در حال بارگذاری ...