« چرا امام زمان(عج) برای دفاع از زیارتگاه‌های اهل‌بیت کاری نمی‌کنند.خدایا من مرده را زنده کن. »

انتظار فرج اين نيست كه دست روي دست بگذاريم و دعا كنيم!

نوشته شده توسطرحیمی 3ام خرداد, 1395
يكي از مراجع تقليد شيعيان گفت:

انتظار فرج اين نيست كه دست روي دست بگذاريم و دعا كنيم بلكه انتظار اين است كه ايجاد آمادگي در جوامع و ملت‌ها براي ظهور ايجاد نماييم.

انتظار فرج اين نيست كه دست روي دست بگذاريم و دعا كنيم

 آيت الله جعفر سبحانی در دوازدهمين همايش دكترين مهدويت كه در مدرسه امام كاظم علیه السلام برگزار شد، ضمن تبريك به مناسبت ايام نيمه شعبان و ميلاد منجي عالم بشريت، اظهار داشت: در جهان انقلاب‌هاي گوناگوني انجام گرفته كه هر كدام در شرايطي رخ داده است و اين در حالي است كه نبوت پيامبر اسلام(ص) نيز در عين خاتم بودن هنوز فراگير نشده است.

وي گفت: خداوند در ميان همه انقلاب‌ها قول مي‌دهد انقلابي در آخرالزمان رخ مي‌دهد كه سراسر جهان را فرا خواهد گرفت و بعثت انبياء را تكميل خواهد كرد.

اين مفسر قرآن كريم با بيان اينكه دين اسلام آخرين دين است و هنوز فراگير نشده، افزود: طبق روايات روزگاري مي‌رسد كه صالحان مالك زمين مي‌شوند.

وي تصريح كرد: در زبور خدا ظهور منجي را بشارت داده شده كه آن همان مهدي موعود(عج) است.

آيت الله سبحاني گفت: درباره حيات زمين قرآن بحث كرده كه غالباً براي استدلال در معاد است.

trong>انقلاب فرهنگي و صنعتي لازمه انقلاب حضرت مهدي(عج) است

وي با اشاره به انقلاب‌هاي گوناگون چون انقلاب آيت الله خراساني، آيت الله كاشاني، افزود: در زمان امام راحل شرايط به‌گونه‌اي بود كه انقلاب را اساسي و ريشه‌دار كرد و اما در زمان مهدي موعود(عج) شرايط خاصي لازم است.
استاد برجسته حوزه ادامه داد: براي انقلاب حضرت مهدي(عج) در درجه اول انقلاب فرهنگي و تكامل فرهنگي لازم است و تا تكامل فرهنگي به وجود نيايد امكان ندارد فرد بتواند بشريت را مورد تأثير توحيد قرار دهد و بشر به استقبال اين انقلاب برود.
وي توضيح داد: بشر بايد از نظر عقلاني به جايي برسد كه از سازمان‌هاي فرمايشي و نمايشي مأيوس شود و آماده انقلاب شود و متوجه شود كه اين قراردادها نمي‌تواند او را به سعادت برساند.
آيت الله سبحاني ايجاد انقلاب صنعتي را شرط ديگر براي انقلاب حضرت مهدي(عج) عنوان كرد و افزود: بايد انقلاب حضرت به‌گونه‌اي باشد كه در پيام اول همه جهان را فرا بگيرد؛ تكامل صنعتي مقدمه انقلاب است.
وي تصريح كرد: شرايط انتظار فرج اين نيست كه دست روي دست بگذاريم و دعا كنيم گرچه اين خوب است اما انتظار فرج اين است كه آمادگي در جوامع و ملت‌ها ايجاد نماييم تا همه بدانند اين عالم صاحب‌خانه دارد و كم كم بتوانيم براي انقلاب مهيا شويم.
اين مرجع تقليد شيعيان با بيان اينكه عده‌اي از مقدس‌ترين عقايد ما سوء استفاده مي‌كنند، گفت: اين سوء استفاده‌ها نبايد ما را از عقايده ما باز دارد.
منبع: حـج

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 
5 stars

تشكر از مطلب خوبتون

1395/03/03 @ 10:17


فرم در حال بارگذاری ...