« بی‌حجابی در جامعه چه عواقبی دارد؟روزی حلال و حرام در تربیت فرزند صالح چه نقشی دارد؟ »

انتظار فرج نباید ابزاری برای سستی منتظران شود

نوشته شده توسطرحیمی 15ام تیر, 1397

 

سخنران حرم مطهر رضوی تاکید کرد:

انتظار فرج نباید ابزاری برای سستی و خمودگی شود، بلکه بر اساس تعالیم اسلام فرد منتظر باید همواره در تکاپو و تلاش باشد.

در نشستی که به همت اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی ویژه زائران عرب زبان در رواق غدیر برگزار شد، شيخ محمد الفرطوسي با بیان اینکه انتظار ظهور باید به طور عملی در جامعه نمود داشته باشد، گفت:

انتظار ظهور تلاش برای اصلاح امور، اجرای امر به معروف و نهی از منکر، ترویج سنت و سیره پیامبرصلی الله علیه و آله و پیروی از ولی امر است و اگر فردی فقط به زبان خود را منتظر بداند و هیچ کوششی در این راه انجام ندهد در واقع کمک به گسترش ظلم کرده است.

وی افزود: فرد منتظر باید در برابر آحاد جامعه احساس مسئولیت کرده و در راه اصلاح و ساختن افراد تلاش کند و این امر تنها از راه امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود که در آموزه‌های اسلام و سیره اهل بیت علیهم السلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

الفرطوسي در ادامه با اشاره به صفات منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) خاطرنشان کرد: معرفت و شناخت نسبت به آن امام همام، آمادگی برای ظهور در هر لحظه، دعای فراوان برای فرج آن حضرت و انجام وظایف و تکالیف شرعی از مهم ترین شاخصه‌های منتظران واقعی است.

سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد:

اگر ما ولی عصر(عج) را ناظر بر اعمال و گفتار خود بدانیم، با خودسازی و تقوا خود را مهیای ظهور کرده‌ایم و این به معنای توسعه فرهنگ مهدویت است.

آستان نیوز

 


فرم در حال بارگذاری ...