« علم و ادب در کلام امیر کلامسه نکته‌ای که مبلغان در برخورد با کودکان باید مدنظر داشته باشند »

انتظار یعنی حرکت فاطمه گونه در مسیر ولایت!

نوشته شده توسطرحیمی 14ام اسفند, 1395
 
کسی که می گوید «منتظرم» باید در راه مستقیم که همان ولایت و ولایت پذیری است، حرکت کند. همه سرمایه ما چه در زمان حضور ائمه علیهم السلام و چه در عصر غیبت، در ولایت خلاصه می شود. توحید در ولایت نهفته است و اعمال انسان با ولایت سنجیده می شود. 

 

 حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، مدیر حوزه علمیه ثقلین در گفت و گو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان در رابطه با اهتمام  حضرت زهرا سلام الله علیها در ولایت مداری و حفاظت از جایگاه ولایت اظهار کرد:

حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها با تمام وجود، ولایت را پذیرا بود و از آن حراست و حفاظت کرد. حضرت سلام الله علیها حتی فرزندش در این راه سقط شد اما ولایت را رها نکرد. آیا حدی بالاتر از این نیز وجود دارد؟

 وی افزود: راوی این روایت سلمان فارسی رضوان الله علیه است که می گوید: «حضرت زهرا سلام الله علیها وقتی به درب مسجد آمدند و دیدند که به امیرالمومنین علی علیه السلام جسارت شد، دستان مبارکشان را بر در گرفتند و فرمودند:«من نفرینتان می کنم» و هنوز نفرین نفرموده بودند که یک مرتبه ستون های مسجد به تکان درآمد.»

 مدیر حوزه علمیه ثقلین تصریح کرد: امیرالمومنین علیه السلام سلمان را صدا زدند و فرمودند: «به زهرا سلام الله علیها بگو نفرین نکند.» این تعبیر از شخص دختر رسول الله صل الله علیه وآله است که چنین تعبیری را فرمایش کردند که «من از ناقه صالح کمتر نیستم…»  

 حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: این عبارات و این عمل حضرت فاطمه سلام الله علیها، نهایت حمایت از مقام ولایت است. تا جایی که با وجود این که فرزند حضرت سلام الله علیها سقط شده بود و بی بی سلام الله علیها به سختی به مسجد آمدند. در روایات ما آمده است که حضرت سلام الله علیها هر چند گامی که بر می داشتند بر زمین می نشستند و باز برمی خاستند و برای حمایت از ولی و حجت زمان به سمت مسجد حرکت می کردند.

 رییس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در ادامه بیان کرد: اگر آن روز حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها نفرین می کرد، اتفاقات بزرگی برای مردمان آن عصر و روزگار می افتاد. اما امیرالمومنین علی علیه السلام به سلمان فرمودند که: «به زهرا بگو نفرین نکند.»  

 حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: عمر شریف حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بسیار کوتاه بود و بعد از رحلت رسول خدا صل الله علیه وآله 75 روز یا 95 روز بیشتر عمر نکردند و همه این مدت نیز در حمایت از ولایت گذشت. خطبه فدکیه و فدک تنها بهانه بود چرا که بیشترین تلاش حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها برای حفظ جایگاه و موقعیت مولی الموحدین امیرالمومنین علیه السلام به عنوان وصی و خلیفه رسول خدا صلی الله علیه و آله بود و آمدن به مسجد و سخنرانی کردن و… در رابطه با حفظ ولایت انجام شد.

وی گفت: لذا حضرت زهرا سلام الله همه سرمایه اش را برای حفظ ولایت به کار گرفت. برای اینکه جایگاه امیرالمومنین علیه السلام حفظ شود. اما مردم هم به دختر رسول الله و هم به امیرالمومنین علی علیه السلام ظلم کردند. حضرت زهرا علیها سلام هرچه داشت، برای حفظ ولایت داد.

 مدیر مدرسه علمیه ثقلین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همانگونه که فاطمه مرضیه سلام الله علیها با تمام وجود همه سرمایه اش را به کار گرفت- اگر ایشان این کار را نمی کرد ما وضعیت بسیار بدی در طول تاریخ داشتیم- امروز نیز ما در رابطه با حفظ ولایت، ولایت پذیری و این که موقعیت و جایگاه ولایت را به شکل صحیح آن حفظ کنیم باید تمام سرمایه خود را هزینه کنیم.

 حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: تنها راهی که برای ما پیش بینی شده است همین راه ولایت است. در بیان پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله که به امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: «یا علی! أنت النباء العظیم و أنت صراط المستقیم؛ ای علی! تو خبر بزرگ الهی و صراط مستقیم هستی.» صراط مستقیم یکی است و در همه جا و همه آیات نیز به شکل مفرد بکار برده شده است. صراط مستقیم همان ولایت است و همه چیز از عاقبت به خیری، سعادت، نیک فرجامی و… در حرکت در صراط مستقیم است.

 وی خاطرنشان کرد: کسی که می گوید «من منتظرم» باید در راه مستقیم که همان راه ولایت و ولایت پذیری است حرکت کند. همه سرمایه ما چه در زمان حضور ائمه علیهم السلام و چه در عصر غیبت در ولایت خلاصه می شود. «توحید» در ولایت نهفته است، اعمال و رفتار انسان با ولایت سنجیده می شودو هدف نهایی نیز، حفظ ولایت است.         

 شبستان

پایان پیام/99

s="clr" style="text-align: justify;"> 


فرم در حال بارگذاری ...