« دانلود نرم افزار مفاتیح‌الجنان برای رایانه و انواع گوشی‌های همراهروز هشتم شوال اقامه عزا کنید. »

اهل سياست و طرفداران تز جدائی دین از سیاست.

نوشته شده توسطرحیمی 24ام مرداد, 1392

به گزارش  باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام قرائتي در پاسخ به طرفداران فكر سكولار كه می گویند: دین مربوط به مسائل شخصی، عبادی و معنوی است. پاسخ دادند:

بسم الله الرحمن الرحیم
«الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین»

در بهار قرآن سال 92 ، كتاب “سیمای سیاست در قرآن” برگرفته از تفسیر نور از چاپ خارج شد. به نظرم آمد، بعد از 40 سال معلمی و تبلیغ كه نامه های متعددی برای گروه های خاص نوشته ام، در آستانه شب قدر و شب نزول قرآن، یك نامه برای عموم فرهیختگان به ویژه سیاسیون بنویسم.

هدفم این است كه با خواندن چند صفحه، عزیزان را به وجود صدها آیه سیاسی در قرآن راهنمایی كنم و اگر كسانی فرصت خواندن آن كتاب را ندارند، از خواندن این چند آیه محروم نشوند.
این نامه پاسخی است به طرفداران فكر سكولار كه می گویند: دین مربوط به مسائل شخصی، عبادی و معنوی است.

پاسخی است به كسانی كه می گویند: دین از سیاست جداست.
پاسخی است به مقدسین متحجر كه به عبادات شخصی دلخوشند.

امید است این چند سطر برای خواننده عزیز یك پیام و الهام الهی برای متن قرار دادن قرآن و نهج البلاغه در مسائل سیاسی باشد تا از خودباختگی و تقلید كوركورانه از سیاست های غیر الهی و غیر اولیائی دوری كنیم ودر جهان امروز با نگاه عقلانی و وحیانی، الگوی دیگران باشیم؛ چنان كه قرآن یكی از دعاهای “عباد الرحمن” را این می داند كه از خدا می خواهند الگوی صالحان باشند: ” و اجعلنا للمتقین اماماً"(فرقان/74).

ما با دیدن امام خمینی (ره) به این باور رسیدیم كه می شود با فكر آسمانی، در زمین حكومت كرد و ازسیاستی كه همراه با دروغ، تزویر، توطئه، ارعاب، باج دادن به قوی و باج گرفتن از ضعیف، بر جهان امروز حكومت می كند، دوری نماییم.

اینك وارد متن نامه می شوم كه در مقدمه كتاب «سیمای سیاست در قرآن» آورده ام: قرآن كه از هرگونه كژی و انحراف و تحریف مصونیت دارد، كتاب جامعی است كه به تمام ابعاد زندگی بشر از جمله مسائل سیاسی نظر دارد. در قرآن صدها آیه مربوط به مسائل سیاسی است و در روایات، پیامبر اكرم و اهل بیت معصومش علیهم السلام با لقب «ساسه العباد» معرفی شده اند. ناگفته پیداست كه سیاست در قرآن برای به پاداشتن عدالت در سایه حاكمیت خداوند و انبیای الهی، با توكل بر او و حمایت‌های غیبی اوست.

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...