« قرآن جایگاه اصلی خود را در حوزه پیدا نکرده استدل بستگی مسیحیان عزیز کشورمان به صاحب جمکران/ دیدار رهبرانقلاب با خانواده شهید آشوری+ دانلود »

اهل‌سنت ایران از افراط بیزار است و مقابل نفوذ تکفیری‌ها می‌ایستد

نوشته شده توسطرحیمی 10ام دی, 1394

اختتامیه بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی شب گذشته در هتل استقلال تهران برگزار شد. مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی یکی از سخنران‌های این مراسم بود.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در این مراسم گفت: خدا را شکر که با بعثت رسول الله(ص) زمینه‌ای فراهم شد تا ما از مکان‌های مختلف برای ایام ولادت و به‌خاطر وحدت دور هم جمع شویم.

وی افزود: وحدت امت اسلام مسئله مهمی است که برای آن جمع شده‌ایم. جهان اسلام با بحران جدی روبه‌روست. طرح استکبار و صهیونیست غاصب و دشمنان علیه مسلمانان عملی شده است. از دیدن آوارگی مسلمانان و کشتار دسته‌جمعی آنها و تخریب دارایی‌شان روحمان جریحه‌دار می‌شود. ما دارای بهترین تمدن و فرهنگ هستیم اما متأسفانه مسلمان‌ها دچار اختلاف شدند. امروز وظیفه علما و دولت‌های اسلامی بسیار سنگین است. دولت‌های اسلامی باید برای وحدت بابی را باز کنند. الحمدلله در نظام جمهوری اسلامی مسئولین ما اهل گفتگو هستند و در رأسشان رهبر معظم انقلاب که امروز صحبت‌هایشان را شنیدیم. تا وقتی دولت‌های مسلمین متحد نشوند، اتحاد ملتها مشکل است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: بهترین راه برای حل بحران‌های کنونی گفتگو است. به شما و مسئولین‌مان می‌گویم که جامعه اهل سنت ایران از افراط‌گرایی بیزارند. اطمینان می‌دهم به مسئولان که برادران اهل سنت که در همه سختی‌ها همراه نظام بودند، در راستای وحدت کمک کنند. اهل سنت در هشت سال دفاع مقدس شهید داده‌اند. ما امانت‌دار جمهوری اسلامی ایران هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد یک وجب از خاک کشورمان را کسی تصرف کند.

مولوی عبدالحمید افزود: ما و جامعه اهل سنت ایران تا جایی که بتوانیم مقابل نفوذ و رخنه افراط‌گراها و تکفیری‌ها به ایران ایستاده‌ایم. به شیعیان می‌گویم که ما رفیق شماییم و با شما دوستانه زندگی می‌کنیم. از مسئولان می‌خواهم که به اهل سنت بیشتر رسیدگی و محبت کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: رسالت علمای اهل سنت و شیعه سنگین است. امروز اسلام در خطر است. علما به رسالتشان عمل کنند.

منبع : خبرگزاری تسنیم


فرم در حال بارگذاری ...