« سفر اربعین را «وظیفه» بدانیم نه صرفاً سفری برای «حال خوش معنوی»!درد شما گناه شماست »

اگر کسی در اطاعت خدا کم بگذارد، این شرک است

نوشته شده توسطرحیمی 30ام مرداد, 1395

خداوند کریم در آیه ۱۰۶ سوره یوسف می فرماید: 

وَمَا یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلَّا وَهُم مُّشْرِکُونَ.

اکثریت آنها به خدا ایمان ندارند، الا اینکه آنها مشرک اند.

گفتند این شرک در طاعت است. اگر کسی در اطاعت خدا کم بگذارد، این شرک است. خب این یک شرک است.

آن صفات بد چیست؟

آنها شرک های خیلی قوی تر و عمیق تری است. اگر خدایی نکرده آدم با این صفات از این دنیا برود، آن پایین ها می ماند. بی گناه رفته. اما هنوز آن صفاتش را درست نکرده. اگر در طول دوران برزخ که نمی دانیم یک میلیون سال طول می کشد، آقا یک میلیون سال خیلی است؛ یک میلیون سال طول می کشد که این صفات این آدم در برزخ حل شود؟ یا اینجا حل کردی؟

اگر اینجا حل کردی که اصلا در برزخ نمی مانی.

خب بعد کجا می روی؟

اگر برزخ نمانی، کجا می روی؟

چشمت را می بندی و به بهشت می روی.

ببینید گناه که نمی کنی. گناهانت را که جبران کردی. صفات بدت را که حل کردی؟ دیگر تو را نگاه دارند که از چه سوال کنند؟ یک سر به بهشت می روی. آیه اش را خواندیم. فرشتگان بر بالین کسانی که عبارتش طیبین است. اینها طیب اند. پاک و پاکیزه شده اند. از همه عیب ها پاک و پاکیزه شده اند. به اینها سلام می کنند می گویند أدخُلُوها به بهشت داخل شوید. بفرمایید بهشت. حالا این بهشت برزخ است. بهشت برزخ را هم گفتند یک دریچه ای از بهشت آخرت باز می شود و بهشت برزخ می شود. بهشت برزخ باز بستگی دارد به مقدرای که شما کاری کرده اید.

حالا ما متعدد یک آقایان و بزرگانی را خواب دیدیم. آن دوستمان گفت ایشان را خواب دیدم. یک باغ خوب. [گفت] اینجا خوب است. تا دیروز که شما در دنیا بودی. دنیا که بد نبود. [گفت] اینجا خوب است. اینجا برای ایشان یک باغ دیدند. البته ممکن است باغش سر و ته نداشته باشدها. یک دریچه ای از بهشت باز می شود و یک باغی می شود که سر و ته ندارد. بعد اگر از اینجا به آن باغ اصلی و آن بهشت رفتی، آنجا چه می شود؟ آنجا را هم باز برایتان عرض کرده ایم.

در هرصورت اگر در اثر مواظبت دقیق بر رفتار و اعمال من به اصلاح اعمال رسیدم، یعنی عملم را خدا درست کرد، یعنی نمازت را درست کرد، نماز درست باعث می شود گناهان شما بخشیده شود. گناهان شما بخشیده شود، گناهان درجه بالاتر. یعنی صفات همه تمیز می شود. پاکیزه می شود. آقا اگر صفات بد آدم که من عرض کردم هر صفت بدی یک شرک است، اگر اینها پاک شد، آدم چه می شود؟ آن هفته هم عرض کردم. موحد.

 جای موحد کجاست؟ دیگر آنها می روند پس پرده غیب. اگر آدم موحد باشد…

آنها یک جایی اند که امیرالمومنین در راس آن سفره است.

در راس آن سفره که اینها بر سر آن سفره می روند، امیرالمومنین نشسته است.

حالا امیرالمومنین کجاست؟

آنجا از حیطه خیال ما بیرون است.

منبع: خبرگزاری مهر


فرم در حال بارگذاری ...