« رضايت از زندگیکرامت حضرت عبدالعظیم(ع) به آیت‌الله مرعشی نجفی »

ایرانی‌گری نباید جای اسلام را بگیرد .

نوشته شده توسطرحیمی 27ام بهمن, 1391

به گزارش ادیان نیوز، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر پنج شنبه در همایش و نمایشگاه ملی دستاوردهای نوآورانه سبک زندگی اسلامی که با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه ایرانی‌گری نباید جای اسلام را بگیرد گفت: سبک زندگی اسلامی یعنی آنچه که عرضه می کنیم در قالب باورهای الهی باشد.

انقلاب نکرده ایم که با رشد اقتصادی مسائل شرعی فرعی شود وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم زندگی ما وابسته به مادیات باشد نیازی به سبک زندگی اسلامی نداریم اظهار داشت: ما انقلاب نکردیم که فقط از لحاظ رفاه و عمران و صنعت رشد کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی باید در طول ارزش های اسلامی باشد گفت: اگر ما فکر می کنیم انقلاب کردیم تا انرژی هسته ای داشته باشیم، ماهواره پرتاب کنیم و یا در سد سازی حرف اول را بزنیم بدون اینکه اینها در ذیل سایه ارزش‌های اسلامی باشد در واقع وارد سبک زندگی غربی شده‌ایم و ازآنها تقلید می‌کنیم.

آیت الله مصباح یزدی یکی از آسیب های جدی سبک زندگی جامعه ما مال دوستی و زراندوزی است اظهار داشت: باید باور کنیم با خیل عظیم مشکلات اخلاقی و رفتاری که در جامعه وجود دارد نمی توانیم آسیب های موجود را ریشه کن کنیم. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تا نفس عماره در وجود ما باشد همه عیوب اخلاقی می تواند به ما رخنه کند گفت: باید رفتارهای افراد را آسیب شناسی کنیم ومعارف درست را توسعه دهیم.

وی یکی دیگر از آسیب های اخلاقی جامعه را جاه طلبی و شهرت خواهی عنوان کرد و گفت: ترویج گرایش های ناسیونالیستی می تواند منشاء خوبی های بسیاری باشد و به هویت ملی و اجتماعی افراد یک جامعه شکل و قوام دهد. رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید براینکه نباید برای ملی گرایی اصالتی برابر با اسلام گرایی قائل شد گفت: ملی گرایی نمی توان به خلاء معنوی و اخلاقی جامعه پاسخ دهد و این وظیفه و مسئولیت تنها از عهده ارزش های دینی برمی آید.

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...