« بازخوانی دستور قاطع امام خمینی (ره) برای مقابله و اعدام منافقینقرآن بزرگترین لذت انسان است »

باید کاندیدای اصلح را بشناسیم و کمکش کنیم

نوشته شده توسطرحیمی 28ام فروردین, 1396

سعید جلیلی: 

تجمیع نیروهای انقلاب دلیل شرکت نکردنم در انتخابات بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

در ۴ سال گذشته ما بارها نقاط انتقادی و پیشنهادات خودمان را به دولتمردان فعلی گفته‌ایم ولی در زمان انتخابات باید روندهای نادرست را به چالش کشید و بیان کرد مسیری که در ۴ سال گذشته طی شده درست نبوده است.

یک علتی که بنده در این عرصه وارد نشدم این بود که نیروهای انقلابی تجمیع بشوند تا گفتمان انقلاب به درستی شکل بگیرد.

در بین نامزدها حتما یک نفر نسبت به دیگران اصلح است و وظیفه ما این است که آن فرد را بشناسیم و کمکش کنیم نه اینکه خود را کنار بکشیم و بگوییم فراتر از بقیه هستیم و هیچ کاری انجام ندهیم!

ذیل ملاحظات و گفتمان انقلاب باید از اصلح حمایت کنیم و مطالباتمان را مطرح سازیم، چنانچه اگر بنده هم وارد این عرصه می‌شدم باید حمایتتان از بنده را مشروط به پایبندی‌ام به گفتمان انقلاب می‌کردید.

اینکه ما منتظر باشیم تا در دولتی که با ما همسو نیست مشکلات و ناکارآمدی ها بیشتر شود تا در اثر آن مردم به ما اقبال پیدا کنند درست نیست و چنین نگاهی مبنای دینی ندارد.

باید تلاش کرد تا اگر راه حل مساله‌ای را می‌دانیم کمک کنیم تا مشکلات مردم و کشور حل و فصل شود.

صبح روز (یکشنبه 27 فروردین) تعدادی از فعالان فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که در دفتر جلیلی برگزار شد، وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت:

روز گذشته در بیانیه‌ای رسمی عدم ثبت نام در انتخابات را اعلام کردیم اما این به معنای اتمام کار ما نیست بلکه کار ما جدی‌تر از گذشته باید ادامه یابد.

وی افزود: ما یک گفتمان و برنامه مشخصی را برای موضوعات اصلی کشور داشتیم و راه حل‌های مشکلات واقعی مردم و کشور را هم آماده کرده بودیم و معتقد بودیم اگر افکار عمومی در این‌باره اقناع شوند، رای هم خواهند داد ولی اکنون نیز صورت مساله عوض نشده و فقط یک نفری که قرار بود کاندیدا شود ثبت نام نکرده ولی این مسیر و گفتمان باید امتداد داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: باید تلاش کرد تا مسایل فرعی و موهوم جلوی موضوعات اصلی را نگیرد و در مقابل برای موضوعات اصلی و سوالات مردم پاسخ های معتبر و دقیق داشت.

جلیلی ادامه داد: همه آرامش را دوست دارند و یکی از اهداف اصلی دولت باید حاکم کردن آرامش بر جامعه باشد؛ اما نقطه مقابل آرامش فقط جنگ نظامی نیست، بلکه اگر آرامش کسی در جامعه به خاطر نداشتن شغل یا احتمال از بین رفتن شغل نیز آسیب ببیند مهم است .

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد:

البته در 4 سال گذشته ما بارها نقاط انتقادی و پیشنهادات خودمان را به دولتمردان فعلی گفته‌ایم ولی در زمان انتخابات باید روندهای نادرست را به چالش کشید و بیان کرد مسیری که در 4 سال گذشته طی شده درست نبوده است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر یک علتی که بنده در این عرصه وارد نشدم این بود که نیروهای انقلابی تجمیع بشوند تا گفتمان انقلاب به درستی شکل بگیرد؛ زیرا در بین نامزدها حتما یک نفر نسبت به دیگران اصلح است و وظیفه ما این است که آن فرد را بشناسیم و کمکش کنیم نه اینکه خود را کنار بکشیم و بگوییم فراتر از بقیه هستیم و هیچ کاری انجام ندهیم! بلکه ذیل ملاحظات و گفتمان انقلاب باید از اصلح حمایت کنیم و مطالباتمان را مطرح سازیم چنانچه اگر بنده هم وارد این عرصه می‌شدم باید حمایتتان از بنده را مشروط به پایبندی‌ام به گفتمان انقلاب می‌کردید.

جلیلی در پایان تاکید کرد: اینکه ما منتظر باشیم تا در دولتی که با ما همسو نیست مشکلات و ناکارآمدی ها بیشتر شود تا در اثر آن مردم به ما اقبال پیدا کنند درست نیست و چنین نگاهی مبنای دینی ندارد؛ لذا باید تلاش کرد تا اگر راه حل مساله‌ای را می‌دانیم کمک کنیم تا مشکلات مردم و کشور حل و فصل شود.

 فارس
نظر از: حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت [عضو] 

رهبرانقلاب: جوانان عزیز! دشمن روی شما سرمایه‌گذاری‌های زیادی می‌کند؛ حواستان جمع باشد. عده‌یی را به بی‌تفاوتی می‌کشاند و عده‌یی را دلسرد و مأیوس می‌کند.
http://alzahra-goldasht.kowsarblog.ir/

1396/01/29 @ 11:02


فرم در حال بارگذاری ...