« نماز، ثمره راه رفته ي شماست«ادب زیارت»بیانات منتشر نشده رهبر معظم انقلاب + عکس »

برای جلوگیری از نفوذ شیطان چه باید کرد؟+گزارش تصویری

نوشته شده توسطرحیمی 24ام مرداد, 1395
مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم در مسجد حضرت میثم برگزار شد؛

حجت الاسلام مومنی:

شیطان فقط ملک رانده شده از درگاه خدواند نیست. شیطان دارای جنود عقل و جهل است. در اصول کافی آمده که شیطان دارای ابزار متعددی است. لباس برای انسان جنود شیطان نمی شود. موقعیت های مادی و دنیوی برای انسان جنود شیطان می شود.
 
حجت الاسلام مومنی

 
مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مؤمنی و مداحی حاج حسین سازور در مسجد حضرت میثم برگزار شد.
در ادامه خبر متن سخنرانی حجت الاسلام مومنی را می خوانید:
امام رضا علیه السلام به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام هشت نکته را می فرمایند.
اول اینکه سلام من را به محبین و دوستانم برسان (لذا هرکسی که محب امام رضا علیه السلام است تا قیام قیامت مشمول این حدیث است و امام رضا علیه السلام سلامش را به واسطه حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به او می رساند) اما پس ازاین تذکر امام می فرماید:
راههای نفوذ شیطان به خود را سدکنید و ببندید و اجازه نفوذ شیطان به خود را ندهید. 
امام سجاد علیه السلام به محمد بن مسلم زهری نامه ای می نویسند که درآن نامه خطرات نفوذ بیگانه را متذکر می شوند و می فرماید:
علت کتابت این نامه این است که تو (محمدبن مسلم زهری) راه نفوذ بیگانه به جامعه شده ای و چون تو باب شده ای دشمن با تو احساس امنیت کرد و من را وادار به کتابت نامه کرده ای. ای محمدبن مسلم زهری دشمن با تو احساس امنیت کرد. فهمیدکه از رهگذر تو می تواند در جامعه دینی نفوذ کند. 
 
نفوذ شیطان

شیطان فقط ملک رانده شده از درگاه خدواند نیست. شیطان دارای جنود عقل و جهل است. در اصول کافی آمده که شیطان دارای ابزار متعددی است. لباس برای انسان جنود شیطان نمی شود. موقعیت های مادی و دنیوی برای انسان جنود شیطان می شود. انسان را از مسیر الی الله دور می کند. توکل انسان را ضعیف می کند. اعتماد به خدا را کاهش می دهد. همه این ها عناصر شیطان می شود. 
 
شیطان گاه به انسان نفوذ می کند و گاهی به جامعه. برای جلوگیری از نفوذ شیطان چه باید کرد؟ 
1- راهکارهای جلوگیری از نفوذ شیطان به انسان فقط و فقط عبودیت و بندگی است. نماز و انس با قرآن، ریشه شیطان را در وجود انسان می خشکاند. إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ (سوره عنکبوت، آیه 45) ﻳﻘﻴﻨﺎ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﺯﺷﺖ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪ ﺑﺎﺯ ﻣﻰ  ﺩﺍﺭﺩ
چرا افراد اسیر نفس می شوند؟ چون خلوت ندارند. انس نیمه دل شب ندارند. یا اگر داشته باشند خیلی ضعیف است. به خاطر اینکه اهل الهی العفو نیستند، اهل روضه نیستند، جبهه های ما را روضه نگه داشته است. زیارت عاشورا ذره ای اجازه نمی دهد که شیطان وارد دلت شود. 
 
 2- راهکارهای جلوگیری از نفوذ شیطان به بدنه جامعه دینی، تبعیت از ولایت است. هرچه ولی می گوید قبول کند. کمترین زاویه و ادبار نسبت به ولایت، سرزمین دل را مملو از آفت می کند. ابن ملجم مگر اهل نمازشب نبود؟ ولی چون ادبار به ولایت کرد شد اشقی الاخرین، یتبع اشقی الاولین.  زبیر شخصیتی بود که حضرت رسول صلی الله علیه واله فرمودند که مامور ویژه من و از حواریون من است. شخصیتی که نظیرش را درتاریخ نداریم. زبیر بخاطر ادبار به علی بن ابی طالب بود که به فلاکت جمل مبتلا شد.
 
در روستای شهیدآباد واقع در شیراز، پدر شهیدی به نماینده مجلس فرمود که ” ما به شما رای دادیم. من بعنوان یک پدر شهید خواسته ام ازشما این است که گوش به فرمان ولی دهید ” چرا مسولین کشوری دچار فساد شده اند؟ چرا متزلزل شده اند؟ بخاطر اینکه اهل نمازشب و دعا و قرآن خواندن نیستند. اهل بهشت زهرا رفتن نیستند. به دیدار بهایی ها می روند ولی به دیدن خانواده شهدا نمی روند. به دیدن انسانهای معلوم الحال می روند ولی به دیدن جانبازان روحی روانی نمی روند. بعضی میگویند اینها ذخیره انقلابند. منظور دزدان هستند؟ دزدانی که بیت المال را چپاول کردند ذخیره انقلاب هستند؟ یا این جانبازانی که مظلومانه جان می دهند و از دنیا می روند؟ چرادرمقابل حرف های رهبری می ایستند؟ 
 
چند بسیجی برای شناسایی رفتند و درحال برگشت بودند. در بین این ها یکی از همه جوان تر است و دیگری هم ازهمه پیرتر. رسیدند به جایی که مجبور شدند یکی روی مین بیفتد و دیگران از روی آن رد شوند. سریع قرعه کشیدند به نام جوانترین این مجموعه درآمد. آنکه ازهمه پیرتر بود قبول نکرد که جوان برود به همین جهت دوباره قرعه کشیدند. بازبه نام این جوان درآمد. مجدد قبول نکردند. سه باره قرعه کشیدند و مجدد هم به نام این جوان در آمد. این جوان باهمه خداحافظی کرد و افتاد روی مین. رفقا با گریه روی کمر دوستشان پا گذاشتند و رفتند. رسید به این آقا که از همه سنش بیشتر بود. هرچه اصرار کردند که رد شود قبول نمی کرد. علت را پرسیدند. پیرمرد گفت من بدن این جوان را می خواهم به مادرش برسانم. دوستان گفتند بچه های دیگر که برای پاکسازی آمدند جنازه را می برند. پیر مرد گفت زانوهایم دیگر یاری نمی کند. این جوان پسر خودم بود”
 
پس مهمترین راه جلوگیری از نفوذ شیطان به جامعه اقبال از ولایت است.
در نامه امام رضا علیه السلام به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام آمده که امام فرمودند ” ای عبدالعظیم به شیعیان ما امرکن که صادق و امانتدار باشند ” این نظام امانت است. خون ها ریخته شده. مادران و پدرانی داغ دیده اند. بعضی از ادمهای بی معرفت می گویند که به ما چه مربوط که در سوریه جنگ است؟ پاسخ ما این است: اولا که مسلمان هستند. دوما حرم ناموس حسین به خطر افتاده است. احسنت به این جوانان باغیرت و باشعور که برای دفاع می روند. این نظام امانت امام و شهدا است. آنکه به کاخ نشینی روی آورد نمی تواند خادم مردم باشد. آن که از اخلاص بیرون آید نمی تواند خدمت گزار مردم باشد. 
 
حجت الاسلام مومنی
منبع: وارث


فرم در حال بارگذاری ...