« زهد و ساده زیستیفايده بی نظير نوشيدن يک فنجان چای! »

بزرگترین دغدغه جامعه امروزی، کمرنگ شدن سنت ازدواج است

نوشته شده توسطرحیمی 1ام بهمن, 1396

 

حجت الاسلام امامی گفت:

رهبر انقلاب و مراجع تقلید بزرگترین دغدغه جامعه امروزی را کمرنگ شدن سنت حسنه ازدواج تلقی کرده اند.

حجت الاسلام سید حسن امامی مدرس حوزه علمیه قم و مسئول موسسه خیریه الزهرا سلام الله علیها گفت:

در خصوص ترویج ازدواج در جامعه گفت: اجلاس نهضت ترویج ازدواج توسط موسسه الزهرا سلام الله علیها با پیشینه سی سال خدمات فرهنگی اجتماعی و خیریه  برگزار شد. این موسسه در بسیاری از استان ها و بخش های کشور و همچنین فراتر از مرزها نمایندگی دارد.

وی ادامه داد: در بحث ازدواج به صورت تخصصی و کار آمد ورود کرده ایم؛ به طوری که همسان گزینی ازدواج شامل ثبت نام از دختران و پسران مستعد ازدواج و انجام مشاوره های تخصصی قبل، حین و پس از ازدواج را برگزار می کنیم.

وی عنوان کرد: ترویج ازدواج در موسسه الزهرا سلام الله علیها حرکت رو به جلو را داشته است و توانسته فرصت بسیار خوبی را برای جوانانی که در موقعیت ازدواج هستند فراهم کند. در موقعیت فعلی در کشور جای تاسف و تامل بسیار دارد که مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بزرگترین دغدغه جامعه امروزی را کمرنگ شدن سنت حسنه ازدواج تلقی کردند و باید موانع و مشکلات برطرف شود تا شاهد رونق ازدواج باشیم. براساس وعده الهی، اگر ازدواج رواج پیدا کند خیر و برکت جامعه اسلامی را فرا می گیرد و خداوند غنا و توانمندی را نصیب مردمی می کند که از این سنت حسنه استقبال می کند.

در ادامه میردامادی عضو خیریه الزهرا سلام الله علیها گفت: در سطح کشور به صورت متفرقه فعالیتی در خصوص ازدواج داشته ایم، اما اگر این فعالیت ها ساماندهی متمرکزی بین فعالیت مردم و نهادهای دولتی داشته باشد، انسجام بیشتری صورت می گیرد .

وی ادامه داد: این نابسامانی مشکلاتی ایجاد کرده است؛ امیدوارم در بستری که نهادهای مردمی فعالیت می کنند، در آینده نزدیک شاهد انسجام و تلاش بیشتری باشیم.

میردامادی در خصوص تسهیلات وام مسکن برای زوج های جوان عنوان کرد: دولت درباره مسکن تسهیلات وام را فزایش داده است و برای معضل هزینه ها ازدواج و اشتغال فعالیت هایی را ایجاد کرده است. اگر همه پتانسیل ها کنار هم قرار بگیرند، بیشتر مشکلات جوانان برای ازدواج برطرف خواهند شد.

 باشگاه خبرنگاران


فرم در حال بارگذاری ...