« نشانه منافقسه اثر نفاق »

بغض به امیرالمومنین علیه السلام نشانه نفاق و دوری از رسول الله(صلی الله علیه و آله) است.

نوشته شده توسطرحیمی 15ام شهریور, 1395
 
محبت امیرالمومنین علیه السلام نشانه ایمان و بغض نسبت به ایشان نشانه نفاق است، اگر ببینیم کسی بغض علی علیه السلام را دارد به این نتیجه می رسیم که فرد در دل کفر دارد، چون پیامبر(صلی الله علیه و آله) امیر المومنین علیه السلام را بعد از خود فصل الخطاب قرار داده اند.

 حجت الاسلام و المسلمین مهدی فرزین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، امام علی علیه السلام را جمع صفات کمال دانست و اظهار داشت: این صفت تنها در افراد خاصی قابل مشاهده است و حتی تمامی انبیای الهی نیز از این نعمت برخوردار نبوده اند، ایشان در عین تقوی و توجه به مسائل مربوط به دین، هیچ گاه از مسائل جامعه دور نبوده و از کمک به مردم غافل نشدند.

وی، توجه امام اول شیعیان به مصالح جامعه اسلامی را در حفظ اسلام بسیار ارزشمند دانست و گفت: همه بشریت امروز به شخصیت علی علیه السلام مدیون است، آن گونه که امام علیه السلام برای حفظ وحدت نظام اسلامی سختی های روزگار را تحمل می کنند و 25 سال سکوت را مانند خاری در چشم و استخوانی در گلو تحمل کرد تا امروز ما از رایحه اسلام ناب محمدی استفاده کنیم.

 مدیر مدرسه علمیه صدر خواجو ادامه داد: امیر المومنین علیه السلام همان گونه که در میدان های جنگ شجاعت داشتند، در عین عطوفت با ضارب خود رفتار کردند و این نشان از آن دارد که اگر انسان بخواهد در زندگی موفق باشد، باید در مسیرانسان های موفق حرکت کند، یعنی در جای خود مهربان، در جای خود شجاع و در کمال عبادت و بندگی در صف اول جامعه در خدمت به مردم و جامعه و نظام باشد.

وی افزود: محبت امیرالمومنین علیه السلام نشانه ایمان و بغض نسبت به ایشان نشانه نفاق است، اگر ببینیم کسی بغض علی علیه السلام را دارد به این نتیجه می رسیم که فرد در دل کفر دارد، چون پیامبر(ص) امیر المومنین علیه السلام را بعد از خود فصل الخطاب قرار داده اند ، این امر به آن معنی است که ما معیاری برای شناخت نفاق داریم

حجت الاسلام فرزین در پایان گفت: حضرت مظهر تسلط کامل علم الهی بودند، آن گونه که خود می فرمایند من به راه های آسمانی دانا ترهستم تا راه های زمینی، به این معنی نیست که راه های آسمانی را بیشتر می دانم و به راه های زمینی آگاه نیستم، ایشان این گونه مطرح می کنند تا با توجه به سختی دسترسی به عالم بالا درک از علم خود را مشخص کنند و در جایی می فرمایند من چیزی را ندیدم مگر آن که در قبل و بعد آن چیز وجود خدا را ببینم .

منبع:خبرگزاری حوزه


فرم در حال بارگذاری ...