« جان به قربانِ ترک های لبِ تشنه توشعرخوانی صابر خراسانی برای ایران + فیلم »

بهترین الگو برای بانوان تاریخ حضرت زهراست

نوشته شده توسطرحیمی 22ام بهمن, 1395

حضرت زهرا سلام الله علیها از نظر حجاب، تقوا و سایر ویژگی های برجسته، الگویی برای همه زنان تاریخ بشریت است.

بهترین الگو برای بانوان تاریخ حضرت زهراست

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کمالی، کارشناس مسائل مذهبی پیرامون بارزترین سجایای اخلاقی حضرت زهرا سلام ‌الله‌ علیها اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی های حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها حسن اخلاق بود که این ویژگی جزو بارزترین و نمونه ترین سجایای اخلاقی آن حضرت در تاریخ به شمار می رود. در این زمینه حضرت آیت الله ابراهیم امینی استاد حوزه و دانشگاه نیز کتابی را با عنوان «بانوی نمونه اسلام» به رشته تحریر درآورده است.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها از نظر اخلاقی نسبت به ضعفا، زیردستان و حتی کسانی که با وی کار می کردند بسیار رئوف و مهربان بود لذا با همسر خود حضرت علی علیه السلام نیز از روی اخلاق و ادب رفتار می کرد و می فرمود:
«یا امیرالمومنین من تا زنده ام با تو هستم و تو را از یاد نمی برم. به خدا قسم تو اولاتر و سزاوارتر از من هستی و من در دنیا و آخرت با تو بوده و متعلق به تو هستم.»

حجت‌الاسلام کمالی در ادامه گفت: ویژگی دیگر حضرت که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده؛ ظلم ستیزی است. آنجایی که طبق روایات حضرت زهرا سلام الله علیها دست حسنین را گرفته و به سراغ یکی از صحابه پیغمبر صلی الله علیه و آله رفته و می فرماید: «من فاطمه دختر رسول الله هستم. علی را یاری دهید، ظلم ستیز باشید، (در مقابل ظلم) ساکت نباشید، امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید که آن سرآمد هر چیزیست.» 
 
وی ابراز داشت: سومین ویژگی بارز حضرت زهرا سلام الله علیها ، برکت وجودی آن حضرت است که در قرآن به «کوثر» تعبیر شده است و کوثر یعنی خیر و برکت بسیار. این در حالی است که آن وجود بابرکت که نهایت عاطفه و اخلاق بود تمام دعای شبش مشمول همسایگان می شد و می فرمود: «الجارُ ثُمَّ الدّار، اول همسایه سپس خانه»

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی می توان گفت حضرت زهرا سلام الله علیها از نظر حجاب، تقوا و سایر ویژگی های برجسته، الگویی برای همه زنان تاریخ بشریت است. از همه بالاتر اینکه وقتی پیغمبر خدا دستان فاطمه الزهرا رو می بوسید و بسیاری از زنان بزرگ مدینه به این کار اعتراض می کردند، آن حضرت می فرمود:
«ساکت باشید که این کار دستوری از جانب خداوند است. قدر و منزلت فاطمه بسیار بالاست و حجاب، تقوا، نماز و به طور کلی عبادت ایشان سرآمد همه عبادت هاست.» 
باشگاه خبرنگاران


فرم در حال بارگذاری ...