« عملی که آتش خشم خداوند را خاموش می کنددانلود مجموعه سخنرانی‌های خطیبان گرانقدر در دهه اول محرم 96 »

بهترین فرصت معرفی امام حسین به همه عالم

نوشته شده توسطرحیمی 23ام مهر, 1396

 پیاده روی اربعین، بهترین فرصت برای معرفی امام حسین علیه السلام به همه عالم

در روایاتی چند، به مطالب و سخنان نخستین امام زمان علیه السلام اشاره شده است؛ از جمله آنها روایتی است كه محدث بزرگوار شیخ علی یزدی حائری (رحمه الله علیه) نقل كرده است. او می گوید:

“زمانی كه قائم آل محمد ظهور كند، ما بین ركن و مقام می ایستد و پنج ندا می دهد و در آن پنج ندا پس از معرفی خود می فرمایند:

بیدار باشید ای اهل عالم كه جد من حسین را تشنه كام كشتند؛ بیدار باشید ای اهل عالم كه جد من حسین را عریان روی خاك افكندند؛ آگاه باشید ای جهانیان كه جد من حسین را از روی كینه توزی پایمال كردند.”

امام زمان(عج) خود را به واسطه امام حسین علیه السلام به همه عالم معرفی می کنند؛ بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، امام حسین علیه السلام را شناخته باشند که وقتی امام زمان(ص) فرمود:

من پسر حسین فاطمه هستم؛ همه ایشان را بشناسند.[۱]

اما هنوز همه مردم عالم، امام حسین علیه السلام را نمی شناسند و این تقصیر ما است. چون ما برای سیدالشهداء علیه السلام به گونه ای فریاد نزده ایم که همه عالم صدای ما را بشنوند. پیاده روی اربعین، بهترین فرصت برای معرفی امام حسین علیه السلام به همه عالم است.

بارالها به حق محمد و آله الطاهرین(صلوات الله علیهم اجمعین) به ما لیاقت بده تا بتوانیم با پای پیاده به حرم امام حسین علیه السلام مشرّف شویم و ما را جزء  بهترین شیعیان حضرت قرار ده.

 اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فی فرج مولانا صاحب الزّمان.

#################################################

[۱]. شیخ علی یزدی حائری (رحمه الله علیه)؛ برگرفته از سایت پایگاه جامع عاشورا

تبیان







فرم در حال بارگذاری ...