« معنای کوثر بودن و حجیت حضرت فاطمه سلام الله علیهاشمه ای از مقام مقدس مادر »

تاسی به سیره فاطمی، بهترین شاخص تربیت فرزند است

نوشته شده توسطرحیمی 18ام اسفند, 1396

 

محقق و پژوهشگر حوزه:

تاسی به سیره فاطمی را بهترین شاخص تربیت فرزند برشمرد. 

حجت الاسلام محمد صادق نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،‌ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن و مادر اظهار داشت:

ایام ولادت و شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها فرصت بسیار خوبی است که به این بهانه، نگاهی داشته باشیم به مهم ترین شاخصه ها و مولفه های سبک زندگی حضرت تا با ره توشه گرفتن از همین مباحث، زمینه سعادتمندی خود را در دنیا و آخرت فراهم کنیم.

وی افزود: البته از نگاه آموزه های شیعی، همه اهل بیت علیهم السلام نور واحد هستند، منتهای مراتب در زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها شاخصه ها و ویژگی هایی به خصوص برای بانوان ما وجود دارد که حتما باید به آن ها توجه کرد تا در دنیای پرهیاهوی امروز، خدای ناکرده راه را از بیراهه گم نکرده و در صراط مستقیم قدم برداریم.

حجت الاسلام  صادق نیا با بیان این که حق طلبی و خداباوری ، قناعت و ساده زیستی، همسرداری و تربیت فرزند و اخلاق نیکو، توجه به همسایگان و نیازمندان ، جزو مهم ترین شاخصه های سبک زندگی فاطمی است، گفت: جدای از مباحث مربوط به همسرداری و این که فاطمه زهرا سلام الله علیها چگونه در این امور الگوی همه زنان هستند، بحث مهم دیگر ناظر به تربیت فرزند و اهمیت این موضوع در سیره فاطمی است.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اساساً نگهداری و تربیت کودک از زمان تولد و حتی در دوران حاملگی تا پایان زمان شیرخوارگی و نیز ایام پس از آن، یکی از مهم ترین عواملی است که در شکل گیری هویت و شخصیت و به ویژه زمینه سازی برای توفیق و سعادت طفل بسیار موثر است

وی بیان داشت: اگر به روایات رسیده به دست ما از حضرت زهرا سلام الله علیها توجه کنیم متوجه می شویم که یکی از شیوه های ایشان در تربیت فرزند استفاده از زبان کودکانه و شعر و بازی با آن هاست.

حجت الاسلام  صادق نیا خاطرنشان کرد: در واقع بهره گیری از ابزارهایی چون شعر و بازی با کودک، نشان دهنده عشق و علاقه و نیز احترام به فرزند است که در این خصوص صدیقه کبری سلام الله علیها هم به بازی با کودکان خویش می پرداخت و هم این که در کنار پرورش جسمی فرزندان، به تربیت روحی و روانی آنان نیز اهتمام داشت؛ یعنی این گونه نبوده که ایشان تنها به یک بُعد از مسایل تربیتی توجه داشته باشند.

حوزه

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: islam gaffari [عضو]
islam gaffari
5 stars

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و باسلام واحترام
بسیار متشکریم ،ان شاء الله که سال بسیا ر پربرکتی در پیش داشته باشید
امیدواریم که انشاء الله از یاوران مخلص امام زمان علیه السلام باشیم به برکت صلوات بر محمد وآل محمد
اﻟﻠَّﻬﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻣُﺤﻤَّــــــــﺪٍ ﻭﺁﻝِ ﻣُﺤَﻤَّﺪ ﻭَﻋَﺠِّﻞ ﻓَﺮَﺟَﻬُﻢ ﺍَﻟﻠّﻬﻢَّ ﻋَﺠِّﻞ ﻟِﻮَﻟﯿِّﮏَ ﺍﻟﻔَﺮَﺝ
اﻟﻠَّﻬﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻣُﺤﻤَّــــــــﺪٍ ﻭﺁﻝِ ﻣُﺤَﻤَّﺪ ﻭَﻋَﺠِّﻞ ﻓَﺮَﺟَﻬُﻢ ﺍَﻟﻠّﻬﻢَّ ﻋَﺠِّﻞ ﻟِﻮَﻟﯿِّﮏَ ﺍﻟﻔَﺮَﺝ
اﻟﻠَّﻬﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻣُﺤﻤَّــــــــﺪٍ ﻭﺁﻝِ ﻣُﺤَﻤَّﺪ ﻭَﻋَﺠِّﻞ ﻓَﺮَﺟَﻬُﻢ ﺍَﻟﻠّﻬﻢَّ ﻋَﺠِّﻞ ﻟِﻮَﻟﯿِّﮏَ ﺍﻟﻔَﺮَﺝ
و با تشکر و سپاس فراوان از زحمات همه شما عزیزان

امام باقر (ع) : عالمٌ ینتغعُ بِعلمه افضَلُ مِن سَبعَینَ اَلفَ عابدٍ: یعنی عالمی که مردم به علم او منتغ شوند افضل است از هفتاد هزار عابد. در روایت است که یک عالم افضل است از هزار عابد و هزار زاهد، و فضل عالم بر عابد مثل فضل آفتاب است بر ستاره ها، و چون مومن بمیرد و بگذارد یک ورقه که در آن علمی باشد می گردد آن ورقه در روز قیامت پرده میان او و آتش، و عطا فرماید او را خداوند به هر حرفی که نوشته شده در آن، شهری که وسیعتر است از دنیا به هفت مرتبه،

1396/12/26 @ 18:09


فرم در حال بارگذاری ...