« شیعه شدن پسر عبدالباسطدعایی که پیامبرصلی‌ الله علیه و آله و سلم نپسندید »

تحریف سخنان آیت‌الله العظمی وحید و واکنش معظم له

نوشته شده توسطرحیمی 14ام اسفند, 1395
 
 
حضرت آیت الله وحید خراسانی از کسانی که سخنان این مرجع تقلید را تحریف کرده اند انتقاد کردند.

حضرت آیت الله وحید خراسانی امروز در ابتدای درس خارج فقه خود، ضمن رد شایعاتی که اخیرا علیه ایشان منتشر شده بود،  گفتند: مطالبی که در این درس بیان می شود برای علماست و نه برای جهال، تحریف مطالب، موجب لعن خداست. خدا لعنت کند آن کسانی که یحرفون الکلم عن مواضعه،آنچه ما نگفتیم به ما نسبت می دهند.

معظم له در ادامه ضمن اشاره به شایعه مذکور بیان داشتند: ما نگفتیم: نبش قبر آن دو(عمر و ابوبکر)، واجب است و جنازه آنها را باید بیرون آورد، بلکه این نتیجه گفته خود صدیق ابوبکر است که گفت: نَحْنُ مَعاشِرَ الْأَنْبِیاءِ لا نُوَرِّثُ ما تَرَکْناهُ صَدَقَة- ما انبیا ارث نمی گذاریم و هرچه از ما می ماند صدقه می باشد.

ایشان در توضیح و بیان سخن مذکورگفتند:: در مبحث حجیت ظواهر ثابت شده، هر سخنی بر آنچه که مطابق با آن و یا ملازم آشکار با آن است، دلالت دارد و حجت و برهان است، بنابر این نتیجه این گفته صدیق(ابوبکر) در مقابل صدیقه کبری این می شود که آن صدقه، حق جمیع مسلمین است و هر مؤمنی از خانه رسول خدا(صلی الله علیه وآله) مورد این صدقه است و بر دفن آن دو در آنجا حق اعتراض دارد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی، سپس با اشاره به بحثهایی که در غصب مال می باشد، بیان داشتند:

این جا، این سؤال مطرح می شود: آیا دفن آن دو در آن مکان به اذن همه مسلمین (از زمان رسول خدا تا قیامت) بود و یا چنین اجازه ای نبود؟ بین نفی و اثبات منزله ای نیست. چنین اجازه ای از همه مسلمین نبود، بنابر این آنان به مقتضای حقشان چنان حقی دارند.

حوزه


فرم در حال بارگذاری ...