« خوشبخت ترین و بدبخت ترین مردم از منظر حضرت رضا علیه السلاماگر من بدتر نباشم بهتر نیستم »

تدبیر امام رضا علیه السلام در کلام رهبر انقلاب+ فیلم

نوشته شده توسطرحیمی 21ام مرداد, 1395
رهبر انقلاب در حرم

امام رضا علیه السلام در مدت امامت خود در حکومت بنی عباس و در شرایطی که گفته می‎شد «از شمشیر هارون خون می‎چکد» کاری کردند که بعد از شهادت‎شان تفکر ولایت اهل‎بیت علیه السلام و پیوستگی به خاندان پیغمبر در دنیای اسلام گسترش یافت.

در آستانه ایام ولادت امام رضا علیه السلام شنیدن فضایل و برخی ابعاد و ویژگیهای شخصیتی این امام بزرگوار در کلام بزرگان دین باعث ایجاد نگرش و معرفتی نوین در افکار شیعیان می‌شود.

در واقع ایام ولادتها و شهادتهای امامان معصوم علیه السلام باید فرصتی جهت تبیین معارف و فضایل این بزرگواران باشد تا جامعه اسلامی ضمن اینکه به غم و شادی می‎پردازد، به شعور و معرفت عترت علیه السلام نیز برسد.

متنی همراه با فیلمی از بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی- که در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 26 شهریورماه 92  ایراد فرمودند- درباره یکی از ابعاد شخصیتی امام رضا علیه السلام را با هم مرور می‌کنیم:

«عمر مبارک امام رضا (سلام الله علیه) تقریباً 55 سال بوده است - یعنی از سال 148 که سال شهادت امام صادق (علیه السّلام) است تا سال 203 - تمام زندگی این بزرگوار با همه این عظمتها و عمقها و ابعاد گوناگونی که می‌شود برای آن ذکر و تصویر کرد، در همین مدّت عمر نسبتاً کوتاه انجام گرفته است. از این مدّت 55 سال، نزدیک به بیست سال - تقریباً نوزده سال - مدّت امامت این بزرگوار است؛ اما همین مدت کوتاه را که ملاحظه می‌کنید، تأثیری که در واقعیت دنیای اسلام گذاشت و به گسترش و عمقی که به معنای حقیقیِ اسلام و پیوستن به اهل‌بیت (علیهم السّلام) و آشنا شدن با مکتب این بزرگواران انجامید، یک دریای عمیقی است.

آن وقتی که حضرت به امامت رسیدند، دوستان و نزدیکان و علاقه مندان حضرت می گفتند که علیّ بن موسی در این فضا چکار می‌تواند انجام بدهد - این فضای شدت اختناقِ هارونی که در روایت دارد که می‌گفتند: «وَ سَیفُ هارونَ تَقطُرُ دَما؛ خون می‌چکد از شمشیر هارون» - این جوان در این شرایط، در ادامه جهاد امامان شیعه و در مسئولیت عظیمی که برعهده‌اش است، می‌خواهد چه بکند؟ این اولِ امامت علیّ بن موسی الرّضا (علیه السّلام) است.

بعد از این نوزده سال یا بیست سال که پایان دوران امامت و شهادت علیّ بن موسی الرّضا است، وقتی شما نگاه می‌کنید، می‌بینید که همان تفکر ولایت اهل‌بیت و پیوستگی به خاندان پیغمبر آن چنان گسترشی در دنیای اسلام پیدا کرده که دستگاه ظالم و دیکتاتور بنی‌عباس از مواجهه با آن عاجز است؛ این را علیّ بن موسی الرّضا انجام داده
».

align: center;">دانلود فیلم

منبع: تسنیم

 

نظر از: مرادی [عضو] 

سلام
نشریه الکترونیکی پاسداران ولایت شماره 1 ( ویژه دهه کرامت ) منتشر شد .

التماس دعا
اللهم عجل لولیک الفرج

1395/05/22 @ 10:18


فرم در حال بارگذاری ...