« بانویی که زینبی زیست و حسینی پرگشودتحول در حوزه از دیدگاه مقام معظم رهبری »

ترویج ملی‌گرایی صِرف، خیانت به خون شهداست.

نوشته شده توسطرحیمی 13ام آذر, 1391

     به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، شب گذشته در همایش یادواره شهدای موسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی(ره) که با حضور جمعی از طلاب و پژوهشگران و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد، گفت: شکرگزاری یکی از امور فطری و الهی در وجود انسانهاست، تا حدی که علمای کلام برای اثبات وجوب تحقیق درباره ذات خدا، مساله شکرگزاری از خالق را مطرح می کنند.

     وی افزود: اگر نعمتی به سوی ما روانه شود که برکتش حد و مرز نداشته باشد، طبیعتا شکرش نیز بی حد و بی نهایت خواهد بود و حال اگر این نعمت، نعمت هدایت باشد، شکرش حد و مرزی نخواهد داشت.

     رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که اگر کسی کاری کند که ملت و جامعه ای را ازگمراهی نجات دهد، با چه هدیه ای می توان از او تقدیر کرد؟، خاطرنشان کرد: بلاشک هیچ هدیه ای ظرفیت شکر این نعمت نیست؛ در این عرصه پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) در صدر قرار دارند و افرادی که راه این بزرگان را ادامه می دهند نیز در همین شمارند.

     عضو خبرگان رهبری ادامه داد: کاری که سیدالشهدا(ع) برای تحقق هدایت بشر انجام دادند به دست هیچ بنده دیگری تحقق نیافت و به همین دلیل کسانی که همچون حضرت برای دفاع از ارزش های الهی جان خود را فدا می کنند، شکری بی پایان است.

     آیت الله مصباح یزدی افزود: شهدای ما، جان خود را در راهی فدا کردند که رهبر آن، حضرت سیدالشهدا(ع) بود؛ بدون شک، شهدای ما دارای مراتب و کمالاتی بود که معیار گزینششان تنها در حکمت الهی تعیین می شود؛ این جوانان، اسطوره هایی هستند که قدر و قیمت آنان را نمی توان حساب کرد.

     آب و خاک بهای خون شهدا نیست

     عضو جامعه مدرسین حوزه تاکید کرد: وظیفه مهم ما آن است که در راستای اهداف آنان حرکت کنیم؛ یکی از مسایلی که هیچ گاه نباید از یاد ببریم این نکته است که بهای خون شهدا، راه الله و هدایت بشر بوده است، نه آب و خاک و ملیت و قومیت؛ آب، خاک و وطن، مسایلی قراردادی هستند و ارزش های آن ارزش های انسانی و محدود است، ولی راه خدا، راهی بی نهایت و نورانی است.

     وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین وظایف ما در این دوران، حفظ راه و مسیر سرخی است که شهدا آغاز کردند؛ باید اهداف متعالی آنان برای نسل جوان به درستی بیان شود و اگر کسی در این راستا بخواهد مطلبی خلاف این را به مردم بگوید، یعنی بخواهد که هدف شهدا را چیزی غیر از خدا ذکر کند، به آرمان شهدا خیانت کرده است.

     رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: به برکت اسلام جنگ برای ارزش های محدود، جای خود را به ارزش های بی نهایت داد و ملت ما سرفرازانه در این راه گام برداشت.

آسیب های نگاه ملی گرایی بدون خدامحوری

     عضو خبرگان رهبری با بیان این که اسلام ما را از تاریکی و جهالت به سوی نور و روشنایی سوق داد، گفت: اگر نگاهی به تاریخ ناسیونالیسم بیاندازیم خواهیم دید که چقدر از این دیدگاه ضرر کرده ایم و چه چیزهایی را نیز کسب کرده ایم، پاسخ برای اهل نظر کاملا روشن است؛ همین نگاه صرف ملی گرایی بدون خدامحوری است که از درونش، شعار “نه غزه، نه لبنان” بیرون می آید؛ جایگزینی ارزش های دیگر به جای اسلام و ارزش های الهی، خیانت به خون شهداست؛ آنچه باعث افتخار است این است که این میهن، میهن اسلامی است.


فرم در حال بارگذاری ...