« درد شما گناه شماستخواب ابدی نوزاد یمنی در آغوش پدر + تصویر »

تشیع انگلیسی به دنبال نفوذ در بین طلاب است.

نوشته شده توسطرحیمی 30ام مرداد, 1395
 
حجت الاسلام والمسلمین فاضل معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه معاون آمار و بررسی حوزه‌های علمیه:

بی‌توجهی، فضای مجازی را به تهدید تبدیل می‌کند
حجت الاسلام و المسلمین فاضل با بیان اینکه تشیع انگلیسی به شدت به دنبال نفوذ در بین طلاب است، چون می‌دانند روحانیت تاثیرگذارترین قشر در جامعه است، گفت: اساتید مدارس باید به بحث اخلاقی بیش از پیش توجه کنند، چراکه طلاب بیش از اینکه از علم ما بهره‌مند شوند از رفتار و منش ما الگو می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل در نشست دانش افزایی استادان مدارس علمیه شهرستانها که در اردوگاه نرجس خاتون(سلام الله علیها) قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام گفت:

امام رضا علیه السلام فرمودند،

مخالفین ما سه دسته هستند؛

دسته اول کسانی هستند که در مورد ما غلو می کنند و موجب می شوند، شیعیان را تکفیر کرده و به آنها نسبت شرک و کفر دهند.

دسته دوم کسانی هستند که ائمه علیهم السلام را تا حد مردم عادی پایین می‌آورند و می‌گویند آنها بشر عادی بوده و جایزالخطا هستند و کاری از دست آنها بر‌ نمی‌آید.

دسته سوم کسانی هستند که به دشنام دادن به مخالفین می‌پردازند و نسبت‌های ناروایی را به خلفا و یا همسر پیامبر صلی الله علیه و آله می‌دهند و زمانی که آنها این دشنام‌ها را می‌شنوند به ما دشنام می‌گویند.

وی ابراز داشت: متاسفانه بخشی از فعالیت‌های تکفیری که در جهان اتفاق می‌افتد مرهون بی‌تدبیری‌هایی است که در برخی مناطق به اسم تشیع صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل عنوان کرد:

این افراد کسانی هستند که رهبری از آنها به عنوان تشیع انگلیسی یاد کرده‌اند و جهان امروز از این فکر بسیار در رنج و عذاب است.

وی اذعان داشت: اگر ما فعلی انجام دهیم و یا تصمیمی بگیریم که دودش به چشم عده‌ای شیعه بی پناه رود ما در برابر آن مسئولیم.

معاون آمار و بررسی حوزه‌های علمیه افزود: انگلیسی‌ها با تکیه بر قمه زنی، سبک برخی از عزاداری‌ها و همچنین خرید برخی مداح‌ها بر طبل اختلاف می‌کوبند تا به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه تشیع انگلیسی به شدت به دنبال نفوذ در بین طلاب است، چون می‌دانند روحانیت تاثیرگذارترین قشر در جامعه است، گفت: اساتید مدارس باید به بحث اخلاقی بیش از پیش توجه کنند، چراکه طلاب بیش از اینکه از علم ما بهره‌مند شوند از رفتار و منش ما الگو می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل، مسائل سیاسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری در چند ماه گذشته را تحلیل محتوا کنید متوجه خواهید شد که واژه‌های نفوذ و انقلابی ماندن در فرمایشات رهبری بارها تکرار شده است.

وی با بیان اینکه رهبری تاکید دارند اگر نظام بخواهد انقلابی بماند حوزه باید انقلابی باشد، عنوان کرد: اگر تفکراتی مانند اینکه ما به افغانستان، بحرین، یمن، سوریه، لبنان و دیگر کشورها کاری نداریم، موجب می‌شود به سمت غیر انقلابی بودن خیز برداریم؛ برای دوری از این تفکر نیاز است اساتید در بحث انقلابی بودن فعال باشند.

معاون آمار و بررسی حوزه‌های علمیه مسئولیت روحانیت در جامعه را بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: اگر امروز طلاق و برخی از جرائم مانند اعتیاد در جامعه رشد پیدا کرده است بخشی از آن به این دلیل است که نتوانسته‌ایم به وظیفه خودمان به خوبی عمل کنیم.

وی به تاثیرات فضای مجازی بر جامعه اشاره کرد و افزود: جامعه ما تحت فشار فضای مجازی در حال تغییر است و گاهی تغییرات آنقدر آرام است که ما متوجه آن نیستیم.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل با بیان اینکه فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم، گفت: طلبه‌ها سرمایه‌هایی در دست ما هستند که اگر فضای مجازی به خوبی مدیریت نشود نمی‌توانیم از این سرمایه به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه روحانیت تاثیر بسیاری بر جامعه دارد و دشمن این را فهمیده است، بیان کرد: دشمن می‌داند اگر بتواند اقتدار روحانیت را بشکند به اهداف خود دست خواهد یافت، به همین دلیل برای طلاب مدارس علمیه برنامه‌ریزی می‌کند و اساتید مدارس وظیفه دارند نسبت به امورات اخلاقی مدارس فعال باشند.

منبع:حوزه

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: متین [عضو] 
5 stars

سلام .
چه مطلب خوبی . کاش این مطلب را همه طلاب بخوانند .

سربلند باشید . ممنون

1395/05/30 @ 17:03
نظر از: مادر پهلو شکسته [عضو] 

باسلام
موفق باشید

1395/05/30 @ 15:57
نظر از: خادم المهدی [عضو] 

سلام بحث جالب و خواندنی بود

1395/05/30 @ 09:05


فرم در حال بارگذاری ...