« دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیمآنگونه که تو گمان می کنی نیستم »

تقرب الهی اساسی‌ترین هدف عزاداری برای امام حسین علیه السلام است

نوشته شده توسطرحیمی 14ام مهر, 1396

استاد حوزه علمیه تقرب به خداوند را اساسی‌ترین هدف عزاداری برای امام حسین علیه السلام دانست و بخشش گناهان را از آثار و برکات عزاداری بر سیدسالار شهیدان بیان کرد.

آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، یازدهم مهرماه در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ماه محرم در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: همه عالم در دهه اول محرم عزادار هستند.
وی افزود: ائمه اطهار علیه السلام در این ایام محزون و عزادار بودند و هر چه به روز عاشورا نزدیکتر می‌شد این حزن و اندوه افزایش می‌یافت.
آیت الله جاودان با تاکید براینکه تقرب به خداوند اساسی‌ترین هدف عزاداری بر امام حسین علیه السلام است، ابراز کرد: عزاداری بر اباعبدالله الحسین علیه السلام بالاترین سبیل است بنابراین عزادارن حسینی باید مراقب باشند با پرهیز از گناه عزاداری خود را حبط نکنند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گناه اعمال نیکوی انسان را از بین می‌برد، اظهار داشت: زحمات انسان زمانی ثمر بخش است که فارغ از هرگونه گناه باشد انسان مقرب هرگز به انجام گناه فکر نمی‌کند.


وی عالم دنیا را محل عبور و آخرت را منزل ابدی انسان بیان کرد و گفت: انسان با مراقبه و انجام عمل نیکو به قرب الهی دست می‌یابد شهدا کسانی بودند که از همه لحظات عمرشان بهترین بهره‌ها را بردند.
آیت الله جاودان با اشاره به اینکه انسان نیکوکار بوی بهشت می‌دهد، تصریح کرد: بوی نامطبوع و ناخوشایند گناه غیر قابل تحمل است. انسان اگر از هیچ کار خیری نگذرد و از همه گناهان پرهیز کند به قرب الهی دست می‌یابد و این امر غیر قابل توصیف است.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: بهشت نتیجه اعمال نیکوست انسان نباید از انجام هیچ کار خیری کوتاهی کرده و یا با گناه آن عمل خیر را نابود کند.
وی اضافه کرد: انسان اگر عیوبی مانند کینه، بخل و حسد نداشته باشد هیچ خطری او را تهدید نمی‌کند و کسانی که فارغ از هرگونه صفات ناپسند باشند به جهنم نخواهند رفت.
آیت الله جاودان با بیان اینکه انسان گناهکار با انجام گناه در حق خودش ظلم می‌کند، گفت: در هنگام مرگ درهای جهنم به روی انسان گناهکار باز می‌شود و آن زمان است که همه حقایق برای او آشکار می‌شود اما دیگر راه برگشتی برای او وجود ندارد. کسانی که در دنیا عمل خیر انجام می‌دهند نه تنها در عالم آخرت بلکه در دنیا هم از آن عمل خیر بهره‌مند می‌شوند.
استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: نیکوکاران در بهشت به سلطنت می رسند و هر چه بخواهند در اختیارشان قرار می‌گیرد و پاداشی که خداوند به آنان عطا می‌کند بی نهایت است.

وارث


فرم در حال بارگذاری ...