« مولودی بسیار زیبا به مناسبت ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا با صدای حاج محمود کریمیتو بخوان و بخواه، من به تو نزدیکم! »

تقلید و مرجعیت بدعت است! +فیلم

نوشته شده توسطرحیمی 1ام شهریور, 1395
حسن اللهیاری در سلسله برنامه هایی در این فکر است که مرجعیت و تقلید را بی اساس جلوه دهد. دو رکنی که نه تنها آیات و روایات فراوانی بر مشروعیت آن صحه گذاشته اند، بلکه عقل هر انسان نیز به حجیت آن حکم می کند.

 بار دیگر داعیه داران تشیع انگلیسی، ذات ناپاک خود را عیان ساخته و با توهین به دستگاه مرجعیت شیعه، تلاش دارند قرائت نادرستی از دین را به مردم ارائه دهند
 

توهین شیعه انگلیسی به مرجعیت؛

mainPlace_WI_146_lblBody" class="bodyDetail BodyHolder f13" style="text-align: center;">

 حسن اللهیاری با در اختیار داشتن شبکه ماهواره ای، اینبار تحمل محبوبیت مراجع شیعه را نداشته و به تخریب آنان اقدام کرده است. وی در سلسله برنامه هایی در این فکر است که مرجعیت و تقلید را بی اساس جلوه دهد. دو رکنی که نه تنها آیات و روایات فراوانی بر مشروعیت آن صحه گذاشته اند، بلکه عقل هر انسان نیز به حجیت آن حکم می کند. 

/media.jamnews.ir/EditorMedia/1/1395/05/27/taghlid.flv">

دانلود فیلم

 اصل “مراجعه به متخصص و خبره” مورد تایید همه عقلای عالم است و روزانه با استناد به این اصل، مشکلات زیادی را از پیش روی بر می دارند. اما حسن اللهیاری که خود لباس این مراجع را به تن نموده، در صدد نفی مرجعیت و تقلید از مرجع تقلید است!

 بنابراعتراف خود وی، مهمترین دلیل مخالفت او با مرجعیت، عدم حمایت مراجع از این شخص معلوم الحال و اینکه مراجع تقلید، مقلدین خود را آگاه نموده اند که به سراغ شبکه های تفرقه افکن و دروغ پرداز نروند و همین باعث کم شدن بیننده های این شبکه های منافق شده است.

  درباره مرجعیت ذکر این نکته کافی است که این مسند، مهمترین جایگاه مذهبی اجتماعی در جامعه شیعی است. مرجع تقلید مجتهدی است که تعدادی از شیعیان از او تقلید می‌کنند یعنی اعمال دینی خود را بر اساس نظریات فقهی (فتاوای) آن مجتهد انجام می‌دهند و معمولا وجوهات شرعی خود را به او یا نمایندگان او می‌پردازند. اینگونه پیروی کردن از یک عالم دینی، تقلید نامیده می‌شود.

 نفوذ اجتماعی یک مرجع تقلید ناشی از تعداد مقلدان اوست. پرداخت حقوق شرعی به مراجع امکانات مالی در اختیار آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. مراجع تقلید می‌توانند از این اموال برای تبلیغات مذهبی، اداره حوزه‌های علمیه، رسیدگی به مستمندان و امور عام المنفعه استفاده کنند.

 مجتهدی می‌تواند مرجع باشد که جایز التقلید باشد. یعنی عمل کردن به نظریات فقهی او برای دیگران جایز باشد. رسیدن به این جایگاه وابسته به داشتن شرایطی است که مهم‌ترین آن‌ها برتری علمی نسبت به دیگر مجتهدان جامع الشرایط است. بهره‌مند بودن از شایستگی رفتاری که به آن عدالت گفته می‌شود و نیز مرد بودن جزو این شرایط است.

 مرجعیت یک مقام انتصابی نیست. کسی مرجع می‌شود که شیعیان او را به عنوان مرجع تقلید بپذیرند. بنابراین شیعیان با مراجعه با مراجع تقلید و مشاهده علم و ورع و زهد آنان، مقدمات شکل گیری مرجعیت این علما را فراهم می آورند.

 جالب اینکه حسن اللهیاری بارها از خود به عنوان مرجع تقلید و صاحب فتوا یاد کرده و ادعاهای مضحکی را درباره این درجه خود به زبان آورده که نشان از کم حافظه بودن این فرد دروغگو می دهد.

جام نیوز


فرم در حال بارگذاری ...