« برگزاری کارگاه آموزشی وبلاگ نویسی در مدرسه محدثه بروجرددر سایه کریمه »

ثبت‌نام پیاده روی اربعین

نوشته شده توسطرحیمی 16ام مرداد, 1395
 
 
ثبت نام پیاده‌روی اربعین از صبح امروز از طریق سامانه سماح آغاز شد.

مدیر کل حج و زیارت مازندران گفت: ثبت نام پیاده روی اربعین از صبح امروز آغاز شد و متقاضیان اعزام می توانند با مراجعه به سامانه سماح به نشانی:

www.samah.haj.ir

نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

ساداتی افزود: متقاضیان با درج اطلاعات فردی خود و همراهاندر سامانه سماح، تاریخ تشرف و مرز خروجی خود برای عزیمت به کشور عراق را باید انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه تنها افرادی ویزای اربعین می توانند دریافت کنند و از مرز خارج شوند که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند، افزود: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین، پوشش بیمه ای زائران اربعین اجباری است و ویزای اربعین برای کسانی صادر خواهد شد که تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گیرند.

مدیر کل حج و زیارت مازندران افزود: ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح به صورت گروهی است و فرد یا افراد زیر 5 نفر توسط دفاتر زیارتی به یک گروه تبدیل می شوند.

ساداتی گفت: در هر گروه لازم است فردی فعال و مسئولیت پذیر به عنوان سرگروه انتخاب شود چرا که پرداخت هزینه های سفر توسط سرگروه انجام می شود البته در صورت انصراف هریک از اعضای گروه، هزینه دریافتی به حساب سرگروه بازگردانده می شود.

وی افزود: متقاضیان پس از ثبت نام مقدماتی در سامانه سماح کد رهگیری دریافت می کنند و تأییدیه ثبت نام و کد رهگیری به صورت پیامک برای سرگروه ارسال می شود.

مدیر کل حج و زیارت مازندران گفت:لیست دفاتر مجاز زیارتی علاوه بر سایت سازمان حج و زیارت و مدیریت حج و زیارت استان ها، از طریق اطلاعیه های رسمی حج و زیارت استان‌ها در جراید منتشر می شود.

ساداتی در خصوص روند ثبت نام برای اعزام به عتبات در مناسبت های عرفه و محرم گفت: مهلت ثبت نام زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات در ایام عرفه و محرم(عاشورا و تاسوعا) را دارند تا روز یکشنبه تمدید شد.


فرم در حال بارگذاری ...