« همتاى امام و رهبر جامعه"انقلاب جنسی" آمریکا در ایران »

حرکت نورانی

نوشته شده توسطرحیمی 27ام مرداد, 1395

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللّهِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَاتٍ لِّكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ (سوره ابراهیم آيه 5)

و در حقيقت موسى را با آيات خود فرستاديم [و به او فرموديم] كه قوم خود را از تاريكيها به سوى روشنايى بيرون آور و روزهاى خدا را به آنان يادآورى كن كه قطعا در اين [يادآورى] براى هر شكيباى سپاسگزارى عبرتهاست.

1- راه نجات مردم از ظلمات، یاد قهر وقدرت خدا نسبت به ستمگران و توجّه به الطاف اونسبت به گذشتگان است. «ذكّرهم بایّام اللَّه»

2- توجّه به تاریخ، زمینه ‏ى صبر و شكر را در انسان به وجود مى‏آورد. یادآورى مصیبت‏ها وتلخى‏ هاى گذشته و برطرف شدن آنها، انسان را به شكر وادار مى‏كند. و توجّه به پایدارى امّت‏ها و پیروزى آنان، آدمى را به صبر و مقاومت دعوت مى‏كند. «ان فى ذلك لایات لكل صبار شكور»

3- همه‏ ى روزها روز خداست، امّا روز تجلّى قدرت خداوند حساب دیگرى دارد. (تجلّى قدرت او در قهر بر كفّار و تجلّى لطف او بر مؤمنین.) «ایّام اللَّه»

4- هرگونه جشن یا سوگوارى و مراسم ویژه‏ اى كه بزرگداشت ایام ‏اللَّه باشد جایز است. «ذكّرهم بایّام اللَّه» (بر خلاف نظر فرقه‏ ى منحرف وهّابیّت)


فرم در حال بارگذاری ...