« راه‌‌های لذّت بردن از مناجاتشيعيان و دوستان نجوم‌اند. »

​حضور مقاوم و موثر در فضاهای سایبری نمونه ای از شکر عملی

نوشته شده توسطرحیمی 28ام اردیبهشت, 1395

aghatehrani.ir

حال نیز که دشمنان در عرصه فرهنگی کشور را مورد تهاجم قرار داده اند و عقاید، فرهنگ، دین و معنویت را…

تشکر از بندگان خدا در انجام فعالیت های موثر آن ها مورد تاکید اسلام است و تشکر از مردم به پاس خدمات رسانی آن ها ضرورت غیر قابل انکار و همانند تشکر از خداوند است.

تشکر لسانی از مردم و خداوند مرحله ی اول شکرگذاری است و سپاسگزاری از مردم هم تراز با شکر نعمت های خداوندی است که در آخرت در این خصوص نیز از انسان سوال می شود.

یافتن سنت های الهی آسان نیست ولی یکی از این قواعد و سنت ها که ریشه در میزان موفقیت انسان در کارهایش دارد، شکر نعمت است که در شکر نعمت، افزونی نعمت و در ناسپاسی و کفر آن عذاب شدیدی نهفته است.


نعمت اسلام و مسلمان بودن، نعمت سلامتی، ولایت مداری و انقلاب اسلامی، نعمت برخورداری از علم و جوانی و نمونه های بیشمار دیگر، از نعمت های الهی هستند انسان باید قبل از مرگ شکر این نعمت ها را به جای آورد.
ابتدا هر انسانی باید نعمتهایی که از آن برخوردار است را بشناسد و در گام بعد نسبت به شکر آن اقدام نماید.

دومین مرحله ی شکرگذاری را شکر عملی است .شکر عملی نعمتها در اقامه نماز و ذکر و یاد خداوند است که نمونه بی نظیر شکر عملی، قیام امام حسین عایه السلام در راستای حفظ دین می باشد.
همچنین سخنرانی های امام سجاد عایه السلام پس از واقعه قیام عاشورا، حکومت 50ساله اموی را درهم شکست و چهره ی قیام را بر همگان ظاهر ساخت . حال نیز که دشمنان در عرصه فرهنگی کشور را مورد تهاجم قرار داده اند و عقاید، فرهنگ، دین و معنویت را نشانه گرفته اند و جوانان مسلمان ایرانی با اقتدا به امام سجاد عایه السلام باید در فضاهای سایبری و فضاهای مسمومی که خبر از دین و دیانت نیست مقاومت نموده و شکر عملی برخورداری از امنیت را به جای آورند.

منبع:سایت حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی

 

 


فرم در حال بارگذاری ...