« «مرگ» غم است یا شادی؟این رفتار موجب تنهایی انسان می شود! »

حکایت تلخ جا ماندن از قافله شهدا

نوشته شده توسطرحیمی 31ام تیر, 1395
 

 

“حسرت” تنها واژه‌ی وصف حال جامانده‌هاست. جا ماندن سخت است. رزمندگان همچنان حکایت تلخ جا ماندن از قافله شهدا را با گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی روایت می‌کنند.

 

دیدن پیکر غرق در خون دوست یا همرزمت که چند دقیقه قبل کنارت نفس می‌کشید و می‌خواست تا آخرین قطره خون از کشورش دفاع کند، سخت است. “حسرت” تنها واژه‌ی وصف حال جامانده‌هاست. جا ماندن سخت است. برای تمام رزمندگان دوران دفاع مقدس این تصاویر آشناست و بارها و بارها حس جدایی و جاماندن برای‌شان تکرار شده است. رزمندگان همچنان حکایت تلخ جا ماندن از قافله شهدا را با گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی روایت می‌کنند.

تصویر ذیل هم یکی از آن نگاه‌های حسرت‌بار و بی‌تاب رزمندگان به پیکر شهید “جلال توکلی” را نشان می‌دهد. این تصویر در عملیات والفجر 8 به ثبت رسیده است.

حکایت تلخ جا ماندن از قافله شهدا

شهید “عیسی کره‌ای” یکی از حاضران در تصویر که بر پیکر شهید توکلی چشم دوخته است، در دفترخاطراتش از شهید “جلال توکلی” نوشت: “او را زیاد نمی‌شناختم؛ ولی در همان مدت کوتاه خیلی با معرفت او را دیدم. عاشق امام حسین علیه السلام بود. برادرش هم شهید شد. همیشه می‌گفت “داداشم وصیت کرده بود اگر پرچم از دستش افتاد، ما برداریم” الان ما در جبهه پرچم او را برداشته‌ایم. در ام‌الرصاص شهید شد.”

حکایت تلخ جا ماندن از قافله شهدا

از سمت راست: شهید صبوری - شهید عیسی کره‌ای - ابوعمار - شهید حمدگو - ابراهیمی
هوالهویزه - جزیره مجنون - عملیات بدر (6 دی 1364)

عیسی کره‌ای تنها فرزند پسر خانواده از 15 سالگی بارها از طرف پایگاه‌های بسیج، نیروی هوایی، لشکر محمدرسول الله علیه السلام و مخابرات سپاه به جبهه اعزام شد. سرانجام با عضویت در سپاه پاسداران در واحد اطلاعات عملیات لشکر 10 سیدالشهداء علیه السلام مشغول شد و در عملیات کربلای4 (4 دی 65) با اصابت ترکش موشک کاتیوشا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: دفاع پرس

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: نورالهدی [عضو] 
5 stars

سلام خواهرجان
مطلبت روخوندم،عالی بود
اللهم الرزقناشهادت

1395/05/02 @ 06:37
نظر از: مامان طلبه [عضو] 
مامان طلبه

چقد حسرت برانگیزه این عکس برای اونی که جامونده

1395/05/01 @ 19:09


فرم در حال بارگذاری ...