« معرفی شبكه هاي اجتماعي پاك و مفیدروضه خوانی در منزل یک نفر مسیحی! »

سخنان آیةالله العظمی وحیدخراسانی مد ظله در دیداربا جمعی از مبلغین در آستانه محرم1434

نوشته شده توسطرحیمی 27ام آبان, 1391

بسم الله الرّحمن الرّحیم

     مسأله ای که بسیار مهم است، فهمیدن این مطلب است که تبلیغ چیست و چه شرایطی دارد و چه وظایفی باید عملی بشود. افسوس که ما قرآن را نفهمیدیم. یک آیه در قرآن بس است. وَما عَلَى الرَّسُولِ إِلاَّ الْبَلاغ‏. آن شخصی که شخص اول عالم امکان است و امام تمام انبیاء و مرسلین است، وظیفۀ او را وقتی خدا معین می کند، تبلیغ است. وَما عَلَى الرَّسُولِ إِلاَّ الْبَلاغ‏.

     شما باید متوجه بشوید که این کار چه کاری است و کار کیان بوده و چه شرایطی باید آماده کرد. منتها فهم و درک مطالب بسیار مشکل است، و هر چه هست در روایات است ، احادیثی که هر چه گفته بشود باز مطلبِ تازه ای استفاده می شود. اولا: شرط اول تقوا است. راه، راه خداست، سُبُّوحٌ قُدُّوس . مقام ، مقام نبوت و امامت است. و آنجا عصمت مطلقه است. خواه ناخواه کسی که بخواهد کاری بکند که کار انبیاء است و مورد رضای خدا باشد، شرط اول تناسب است. این شیشه[اشاره به حباب لامپ] که می بینید، از دل سنگ تا جدا نشد، تا تصفیه نشد، نتوانست برق را بگیرد. این برق در سراسر این حسینیه هست ولی فقط آن شیشه های تصفیه شده اولا، بعد اتصال پیدا کرده، می توانند برق را بگیرند. نتیجه این است که ما باید بفهمیم برق فیض خدا ممکن نیست الا به تصفیه. شرط اول تقوا است.خلوص نیت.

     بعد باید دید چه ایامی است ، مربوط به چه کسی است. چه کرده . کاری که او کرد چه بود، برای چه بود . این مطالب است که باید خوب درک شود. من‏ كان‏ فينا باذلا مهجته‏، موطّنا على لقاء اللّه نفسه فليرحل معنا. این جمله ای که فرمود، دنیای علم را تکان داد. هرکسی لایق درگاه ما نیست. آن کسی که در ما - فینا، نفرمود: فی سبیلنا ، در راه ما ،همۀ اینها نکته ها دارد-. من کان فینا باذلا مهجته ، بذل می کند خون دلش را ، موطّنا علی لقاء الله نفسه ، نفسش را توطین کرده برای لقاء خدا، فلیرحل معنا ، او کوچ کند با ما . هرکسی لایق این دستگاه نیست.

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...