موضوع: "کتاب"

در مکتب مصطفی

نوشته شده توسطرحیمی 19ام آذر, 1398

 


کتاب «در مکتب مصطفی»؛ جستاری علمی درباره سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، به‌عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی است که در واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده است. مصاحبه‌های این کتاب را محمدمهدی رحیمی و تحقیق و تألیف آن را دکتر جمال یزدانی انجام داده اند.

در مقدمه این کتاب آمده است:

«مسجد در مکتب روح الله همیشه در این ۴ دهه منشا اتفاقات بزرگ بوده است. حالا سربازان روح الله در مساجد خود صاحب مکتب شده اند. هرکدامشان نیازهای به روز انقلاب و نظام را می شناسند و پاسخی درخور و فعال ارائه می کنند. کارهای روزی زمین مانده نظام را به دوش می گیرند و گمنامانه و در غربت، نهضت خمینی را به پیش می برند. نمونه آخرینش مکتب مصطفی صدرزاده در مسجدامیرالمومنین علیه السلام است.

مکتب مصطفی در مسجدش، نمونه کوچکی از مکتب حضرت مصطفی صلی الله علیه و آله در مسجدالنبی است. مصطفی زندگی اش وقف مسجد و کار با مردم بود. از کار عملی تا کار امنیتی در محله اش و در آخر تربیت و اعزام نیرو برای مبارزه با لشکر اسلام آمریکایی در این مسیر خود جلودار و در خط مقدم است.

مکتب مصطفی در میانه میدان تقابل جبهه حق و باطل است نه صرفا در داخل مرزها که اکنون در پشت مرزهای اسرائیل -نماد جهان مستکبرین در قرن معاصر- هماورد می طلبد. مکتب مصطفی صلی الله علیه و آله زنده و پویا به پیش می رود تا پرچم «لا اله الا الله» بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآید.»

گفتنی است شهید مصطفی صدرزاده، آبان سال ۹۴ در حلب سوریه در مقابله با گروه های تروریستی تکفیری به شهادت رسید.

آب را گِل نکنیم ...

نوشته شده توسطرحیمی 17ام آذر, 1398

 

حجت الاسلام علیرضا پناهیان:

” کمی آرام باش، شلوغ نکن،

درگیر نباش، نگران دنیا نباش،

حسرت دنیا نخور، به دیگران حسادت نکن.

گذشته و آینده را رها کن،

به عرض و طول خودت (یعنی اطرافت) کاری نداشته باش.

حریصانه برخورد نکن، حرص و جوش نخور، آرام باش و خلاصه در یک کلام آب را گِل نکن تا در زلالی آب، عمق دریای وجود خودت را ببینی که از تو چه می‌خواهد؟

مدّتی معصیت نکن تا کم‌کم نیازش را حس کنی. بعد از اینکه مدتی خودت را کنترل کردی و سراغ گناه نرفتی، کم‌کم نیاز به عبودیت و پرستش مولا در قلبت جوانه می‌زند.

قدم اول ترک محرمات است، به همین دلیل امیرالمؤمنینعلیه السلام فرموده‌اند:

 

«اجْتِنَابُ السَّیئَاتِ أَوْلَی مِنِ اکتِسَابِ الْحَسَنَات؛

 

دوری از گناهان مهم‌تر از انجام حسنات و خوبی‌هاست.‌» “

 

بخشی از کتاب رابطه عبد و مولا

 

 

آداب و مراقبات زیارت امام حسین علیه السلام در راهپیمایی اربعین

نوشته شده توسطرحیمی 18ام مهر, 1397

 

شخصی که به زیارت قبر حضرت حسین بن علی علیه السلام می‌رود، زمانیکه از اهلش جدا شد، با اولین گامی که بر می‌دارد، تمام گناهش آمرزیده می‌شود، سپس با هر قدمی که بر می‌دارد پیوسته تقدیس و تنزیه شده تا به قبر برسد و هنگامی که به آنجا رسید، حق تعالی او را خوانده و با وی مناجات کرده و می‌فرماید:

بنده من، از من بخواه تا به تو عطا کنم، من را بخواه تا اجابتت کنم، از من طلب کن تا به تو بدهم، حاجتت را از من بخواه تا برایت روا کنم،

راوی می‌گوید: امام علیه السلام فرمود:

بر خداوند متعال حق و ثابت است که آنچه را بذل کرده اعطا کند.

آداب و مراقبات زیارت امام حسین علیه السلام در راهپیمایی اربعین

«ادب حضور» مجموعه‌ای 6 جلدی است که به آداب و مراقبات مهم‌ترین ایام سال در نزد علما می‌پردازد؛ اوقاتی که در فرهنگ اهل بیت علیهم السلام فرصتی ویژه برای سیر و سلوک توحیدی معرفی شده‌اند. این ایام عبارتند از:

سه ماه رجب، شعبان و رمضان، ماه ذی‌قعده و دهه اول ذی‌حجه، ایام سوگواری حسینی علیه السلام در محرم و صفر.

جلد پنجم مجموعه ادب حضور، عصاره دستورات اخلاقی و عبادی و همچنین معارف توحیدی درباره عزاداری سیدالشهدا علیه السلام ، بنا بر مکتب تربیتی مرحوم علامه طباطبایی است. ویژگی مهم این کتاب آن است که مؤلف، برخی لطایف و ظرایفی که خود از محضر اساتید اخلاق و و سیر و سلوک، به ویژه مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور دریافت کرده، در اینجا ذکر کرده است.

دفتر پنجم این کتاب در دو بخش کلی و پنج فصل به بیان آداب و مراقبات زیارت حضرت امام حسین علیه السلام در ماه محرم و صفر و در ایام راهپیمایی اربعین حسینی پرداخته است.

در بخش اول این کتاب به موضوعاتی درباره نقش توسل به اهل بیت علیه السلام در سلوک توحیدی، جایگاه ویژه سیدالشهداء علیه السلام در دستگیری از سالکان، آداب و مراقبات دهه اول محرم، آداب دهه دوم محرم تا پایان ماه صفر و در بخش دوم این کتاب نیز به ارزش رنج بردن در مسیر زیارت سیدالشهداء علیه السلام ، زیارت با پای پیاده، سیره بزرگان در زیارت کربلا با پای پیاده، فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام با پای پیاده، بهره‌گیری از قبرستان وادی السلام، ادب حضور در راهپیمایی نجف تا کربلا (شرایط ظاهری، صدقه، حفظ بهداشت، انتخاب همسفر، حضور قلب) پرداخته شده است.

این کتاب به همت موسسه فرهنگی هنری جلوه نور علوی علیه السلام از سوی انتشارات فردافر در چاپ نخست خود به تعداد 2000 نسخه چاپ شده است. مولف این اثر محمدتقی فیاض‌بخش است.

مبلغ درنظر گرفته شده برای این کتاب 8000 تومان است و علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با شماره 09033987990 و 33987990 تماس بگیرند.

در بخشی از این کتاب با عنوان مناجات خدا با زائر امام حسین علیه السلام می‌فرماید:

شخصی که به زیارت قبر حضرت حسین بن علی علیه السلام می‌رود، زمانیکه از اهلش جدا شد، با اولین گامی که بر می‌دارد، تمام گناهش آمرزیده می‌شود، سپس با هر قدمی که بر می‌دارد پیوسته تقدیس و تنزیه شده تا به قبر برسد و هنگامی که به آنجا رسید، حق تعالی او را خوانده و با وی مناجات کرده و می‌فرماید: بنده من، از من بخواه تا به تو عطا کنم، من را بخواه تا اجابتت کنم، از من طلب کن تا به تو بدهم، حاجتت را از من بخواه تا برایت روا کنم، راوی می‌گوید: امام علیه السلام فرمود: بر خداوند متعال حق و ثابت است که آنچه را بذل کرده اعطا کند.

تسنیم

پدر و مادر، بچه‌ها را با کتاب مأنوس کنند

نوشته شده توسطرحیمی 16ام مهر, 1397

 


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

«در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان می‌برد. خود من هم همین‌طورم. نه این‌که حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه میکنم؛ تا خوابم می‌آید، کتاب را میگذارم و میخوابم. همه افراد خانه ما، وقتی میخواهند بخوابند حتماً یک کتاب کنار دستشان است. من فکر میکنم که همه خانواده‌های ایرانی باید این‌گونه باشند. توقّع من، این است. باید پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتّی بچه‌های کوچک باید با کتاب اُنس پیدا کنند. باید خریدِ کتاب، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود.» ۱۳۷۴/۲/۲۶

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بر اساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، پوستر «پدر و مادر، بچه‌ها را با کتاب مأنوس کنند» را درباره‌ی لزوم توجه پدرها و مادرها به مسئله‌ی کتاب و کتابخوانی در فرزندان منتشر می‌کند.

نرم افزار تحت ویندوز کشف الرجال

نوشته شده توسطرحیمی 7ام مهر, 1397

 

رجال و درایه
 
اولين برنامه كاربردي تحقيقاتي در علم رجال
فهرست حدود 355 جلد از كتب رجالي شيعه و سني
متن كامل 112 جلد كتاب از كتب فریقين
مصادر ترجمه حدود 40000 راوی از روات فریقين
طبقات روات كتب اربعه حدیثي شيعه
طريق شيخين (شيخ صدوق و شيخ طوسي) و ارزيابي آن
مؤسسه ولی عصر(عج)

بانوی فضائل

نوشته شده توسطرحیمی 18ام شهریور, 1397

 

کتاب صوتی بانوی فضائل مروری بر زندگی و سیره حضرت زینب سلام الله علیها

با صدای: فاطمه داوود آبادی

تهیه و تدوین:
کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی

دانلود کتاب صوتی بانوی فضائل

کتاب مدرسه عاشورا

نوشته شده توسطرحیمی 18ام شهریور, 1397

 



کتاب مدرسه عاشورا ویژه شهادت امام حسین علیه السلام توسط مجتمع فرهنگی پژوهشی اوقاف در سال 1397 تولید و منتشر شده است.

 

کتاب ره توشه راهیان نور محرم سال 1397 هـ.ش

نوشته شده توسطرحیمی 5ام شهریور, 1397

 

 

نویسنده:  حوزه علمیه قم . دفتر تبلیغات اسلامی . معاونت فرهنگی وتبلیغی

ره توشه راهیان نور ویژه محرم الحرام سال ۱۳۹۷

کتاب ره توشه ویژه ماه محرم امسال از سوی گروه تأمین منابع معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ویژه استفاده مبلغان در مناطق تبلیغی منتشر شد. محتوای کتاب ره توشه ماه محرم در قالب ۱۲ مجلس می باشد که هر یک از این بخش ها به قلم مبلغان فاضل و نخبه گرد آوری و تدوین شده است.

 برخی از محورهای مورد بحث در ره توشه راهیان نور ماه محرم عبارت است از:

  • علل و اهداف قیام امام حسین علیه السلام
  • نقش شکر گزاری در زندگی
  • معیارهای تشخیص حق از باطل
  • معاد باوری درنهضت امام حسین علیه السلام
  • تقابل دین ودنیا در نهضت امام حسین علیه السلام
  • نقش زیارت در تقویت باورهای دینی
  • پرسمان محرم
  • شفاعت حسینی
  • غیرت ورزی در آموزه های دینی
  • انگیزه قیام امام حسین علیه السلام
  • اقتدار و عزت مندی در گفتار و رفتار حضرت زینب سلام الله علیها
  • شبهه شرکت حسنین علیهما السلام در جنگ اعراب و ایران



 

کتاب عجایب و معجزات شگفت انگیزی از امام جوادعلیه السلام

نوشته شده توسطرحیمی 20ام مرداد, 1397

 

کتاب “عجایب و معجزات شگفت انگیزی از امام جوادعلیه السلام ” توسط انتشارات شمیم گل نرگس به چاپ رسیده است.

از جمله سرفصل های این کتاب الکترونیک می توان به عناوین :

تولد شگفت انگیز امام جواد؛ فضائلی از امام جواد؛ جواب به سؤالات شیعیان و فقهاء در هفت سالگی؛ بینا کردن چشمان کور؛ زنده کردن گاو مرده؛ میوه ی بی دانه از درخت سدر؛ به سخن درآمدن عصا؛ اثر انگشتان امام جواد بر سنگ؛ گداخته شدن و آب شدن کاسه ی چینی و جمع شدن دوباره ی آن؛ نشان دادن اعجازی شگفت انگیز به مأمون ملعون؛ معرفی صاحبان نامه های ناشناس و خبرهای غیبی؛ گم شدن عمامه در بیابان؛ عاشق کنیز و امام جواد؛ تکه تکه شدن بدن امام جواد و سالم ماندن آن حضرت؛ به جنبش و جوش و اضطراب درآمدن صفحه؛ تبدیل شدن برگهای زیتون به نقره های خالص؛ تبدیل شدن خاک به طلا؛ درآمدن اعجازانگیز مرواریدهای هزار دانه از آستین امام جواد؛ طی الارض از مدینه به خراسان؛ آزاد کردن اباصلت و طی الارض به هرات؛ بردن شخصی از شام به کوفه و مدینه و مکه با طی الارض؛ جواب نامه ی فرستاده نشده و آگاهی از افکار شخص؛ فرستادن لباس قبل از بیان درخواست اشاره کرد



نگاهی به آیه ولایت

نوشته شده توسطرحیمی 17ام مرداد, 1397