« وقتی تشکیل خانواده اولویت آخر می‌شودتشییع پیکرهای پنج تن از جان باختگان فاجعه منا در بروجرد برگزار شد »

دستهايى كه امروز وحدت را مى‌شكنند!

نوشته شده توسطرحیمی 13ام مهر, 1394

مردم را به دستهايى كه امروز وحدت را مى‌شكنند، توجه بدهيد. با مردم هم صريح حرف بزنيد. امروز، آن دستى كه امريكا عليه وحدت تجهيز كرده، عبارت از همين دست پليد وهابيت است.

اين را صريح به مردم بيان كنيد؛ پرده‌پوشى نكنيد. از اول، وهابيت را براى ضربه زدن به وحدت اسلام و ايجاد پايگاهى - مثل اسرائيل - در بين جامعه‌ى مسلمانها به وجود آوردند. همچنان كه اسرائيل را براى اين‌كه پايگاهى عليه اسلام درست كنند، به وجود آوردند، حكومت وهابيت و اين رؤساى نجد را به‌وجود آوردند تا داخل جامعه‌ى اسلامى، مركز امنى داشته باشند كه به خودشان وابسته باشد و مى‌بينيد هم كه وابسته‌اند.

الان اين سلاطينى كه در بقعةالاسلام وهابى هستند، از اين كه به وابستگى و رفاقت و طرفدارى خودشان از سياستهاى دشمنان اسلام - يعنى امريكا - تصريح كنند، ابايى ندارند و آن را پوشيده نمى‌دارند. اگر كسى بگويد شما با امريكا مخالفيد، بدشان مى‌آيد! اگر كسى بگويد شما با امريكا موافق و همدستيد، بدشان نمى‌آيد! اين، درست يك ميزان و ملاك و معيار است. شما بايد مسلمان و حاكم اسلامىِ واقعى را هم از اين‌جا بشناسيد.

آن كه با دشمنان اسلام دشمن است، او در خط اسلام است و آن كه با دشمنان اسلام دوست مى‌باشد و مباهى به اين دوستى است، او در خط كفر است. دوستىِ او به معناى همپيمانى و وابستگى و به معناى اين كه منافع او را در حد «اشدّرعاية» رعايت كند، است. وقتى كه در كشور و شهر او بگويند: «مرگ بر امريكا»، او بدش بيايد! يك وقت، مردم خودش مى‌گويند: «مرگ بر امريكا»، كه ممكن است امريكاييها بگويند چرا مردم خودت اين شعار را مى‌دهند؟ اما يك وقت، ميهمانان يا مسافرانى از جاى ديگر به اين‌جا آمده‌اند و مى‌گويند: «مرگ بر امريكا»؛ تو چرا سينه سپر مى‌كنى؟! اين نيست، مگر همكارى و همراهى شديد با دشمن خدا و اسلام. اين، همان ريشه‌ى وهابيت است كه امروز ثمره‌ى پليد و خبيثه‌ى خودش را نشان مى‌دهد.

وهابيت، بر مبناى ايجاد اختلاف بين مسلمين به وجود آمده است. همين الان ما اطلاع داريم و مى‌شناسيم كه علماى حنابله‌ى غير وهابى در عربستان سعودى، دلشان از اين وهابيها خون است. اينها حنابله‌يى هستند كه وهابى نشدند. فقه، همان فقه و مبناى فقهى، همان مبناى فقه حنبلى است؛ اما موازين و اصول وهابيت را قبول نكردند. اينها غالباً هم مطرودند؛ يعنى عموماً اين افراد، داخل در حكومت هم نيستند. نه اِفتايى، نه امامتى و نه هيچ منصب ديگر هم در اختيارشان قرار نمى‌گيرد. تعداد اين افراد هم زياد است.

اينها در ولادت رسول اكرم(صلّى‌اللَّه‌عليه‌واله‌وسلّم) مولوديه مى‌خوانند. در نظر سعوديها، خواندن مولوديه و امثال آن حرام است! نبايد به پيامبر(صلّى‌اللَّه‌عليه‌واله‌وسلّم) «سيّدنا رسول‌اللَّه» گفت! نبايد قبر پيامبر(صلّى‌اللَّه‌عليه‌واله‌وسلّم) را بوسيد؛ چون حرام است! چرا اينها در شبهاى ميلاد پيامبر(صلّى‌اللَّه‌عليه‌واله‌وسلّم) در خانه‌هاى خود - حتّى در مكه و بعضى جاهاى ديگر - مخفيانه مولوديه مى‌خوانند؟ طبيعى است كه اين حكومت، دشمن اسلام است. الان هم در هر جاى دنياى اسلام كه نگاه كنيد، با پول بى حسابى كه در اختيارشان است، مسجدسازى و مدرسه‌سازى و كتابخانه‌سازى و كارهاى فريبنده‌ى ديگر مى‌كنند. پول هم كه چشم افراد را مى‌گيرد. آنها با اين كارها وارد مى‌شوند و در طريق اهداف سياسى خود استفاده مى‌كنند كه البته اين، خيانتِ قطعى است و اگر كسى چنين حركتى بكند، قطعاً خيانت كرده است و حتماً بايستى با او به‌عنوان يك خائن برخورد كرد. مردم را نسبت به اين قضيه آشنا و متوجه كنيد.

بیانات در ديدار جمعی از روحانيون حوزه‌هاى علميه‌ى اهل سنت-1368

 


فرم در حال بارگذاری ...