« دانلود مداحی فاطمیه با نوای مجید یاراحمدیمداحی پاشو فاطمه عزیزم با نوای محمدرضا طاهری »

راز رضوان / بغض سردار سلیمانی در مراسم سالگرد شهید عماد مغنیه

نوشته شده توسطرحیمی 26ام بهمن, 1396

 

عماد مغنیه یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان بود که در جبهه مخالف رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کرد. او چندین عملیات کارآمد را طی جنگ لبنان و رژیم اشغالگر قدس فرماندهی کرد که در نهایت در جریان همین کشمکش‌ها در 12 فوریه 2008 در پی انفجاری در دمشق به شهادت رسید.

جهاد مغنیه فرزند او نیز از جمله مبارزان شجاعی بود که در رکاب سردار سلیمانی علیه مواضع داعش جنگید و در سوریه به مقام رفیع شعادت نائل شد. 

به مناسب سالگرد شهادت عماد مغنیه مراسم یادبودی با حضور حاج قاسم سلیمانی برگزار شد که طی آن سردار به ایراد سخنرانی پرداخت. بیاناتی که با بغض همراه شد.

دانلود فیلم

به مناسبت دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه فرمانده ارشد جنبش حزب الله لبنان همایشی با عنوان «راز رضوان» پنجشنبه 26 بهمن ماه در تالار بزرگ وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

شهید عماد مغنیه معروف به حاج رضوان، فرمانده نظامی جنبش حزب الله لبنان بود، که در بهمن ماه 1386 در منطقه کفرسوسه سوریه به دنبال انفجار یک خوردوی بمب‌گذاری شده،به دست سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

عماد مغنیه تحصیلات عالی خود را در دانشگاه آمریکایی بیروت به پایان رساند. جهاد، برادر عماد، در سال 1363 در عملیات علیه اشغالگران به شهادت رسید. فؤاد نیز برادر دیگر او بود که قربانی توطئه سازمان جاسوسی اسرائیل موساد شد و به شهادت رسید.

عماد از سن 17 سالگی با سازمان آزادیبخش فلسطین همکاری مبارزاتی داشت، مدتی محافظ شخصی یاسر عرفات بود، ولی پس از حمله سراسری ارتش صهیونیستی در خرداد ماه 1361 به لبنان که تا بیروت پایتخت این کشور پیش رفت، پس از عقب‌نشینی و خروج نیروهای عرفات از راه بندر بیروت، از این گروه فاصله گرفت و به جنبش شیعی «افواج المقاومة اللبنانیة» (امل) که توسط امام موسی صدر و شهید دکتر مصطفی چمران بنیانگذاری شده بود، پیوست.

با تشکیل حزب‌الله لبنان در سال 1362، عماد مغنیه نیز همچون حجت‌الاسلام «سیدعباس موسوی»، دبیر کل حزب‌الله که بعدها در حمله تروریستی بالگردهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و سیدحسن نصرالله، دبیر کل کنونی حزب‌الله، از جنبش امل جدا شد و در مقاومت اسلامی نقش بسزایی ایفا کرد.


فرم در حال بارگذاری ...