« شمه ای از مقام مقدس مادرمسئولان مراقب باشند به سرنوشت بنی صدر گرفتار نشوند »

راه های افزایش محبت بین زوجین

نوشته شده توسطرحیمی 18ام اسفند, 1396

 

زندگی زناشویی، بر پایه محبت، بنا نهاده شده و این امر، نقشی حیاتی را در آن بازی می کند.

حجت الاسلام محمدعلی فیض آبادی پیش از ظهر امروز در جشن میلاد کوثر، در جمع زوج های جوان بجنوردی، در مصلی بجنورد اظهار داشت: الگو پذیری از سیره زندگانی امام علی علیه السلام وحضرت زهرا سلام الله علیها ، با تعامل اخلاقی در زندگی، در نهایت احترام محبت آمیز مرد و زن، منجر به زندگی پایدار می شود.

وی با اشاره به راه های افزایش محبت بین زوجین افزود:

زندگی زناشویی، بر پایه محبت، بنا نهاده شده و این امر، نقشی حیاتی را در آن بازی می کند.

احترام متقابل و اهمیت دادن به یکدیگر، فراهم کردن شرایط مناسب زندگی، سلام کردن، دست دادن، مطیع بودن زن در برابرشوهر، انتقال ندادن اسرار خانه به بیرون، قدردانی و تشکر از همسر، همراهی با همسر در کارهای مختلف، پرهیز از بحث و مجادله های بی ثمر، توجه به خواسته های طرف مقابل و صداقت، امانت، فداکاری و گذشت را از جمله راه های افزایش محبت بین زوجین برشمرد.

وی اظهار داشت:

امام علی علیه السلام ، همسران همدل را عامل آرامش روانی یكدیگر می‌دانست و همواره از مردان می خواست بهترین همسر برای خانم‌هایشان باشند.

کارشناس فرهنگی و مذهبی حوزه علمیه مشهد گفت: ابراز محبت اصل و اساس در زندگی مشترک است و باید مورد توجه بیش از پیش زوجین قرار بگیرد.

وی افزود: ابراز علاقه در هر دوره ای می تواند شکلی متفاوت داشته باشد، اگر می خواهید لذت بیشتری از زندگی مشترک خود ببرید باید از ابراز علاقه به همسرتان خجالت نکشید زیرا ابراز علاقه نشان گر میزان دوست داشتن و محبت شما نسبت به همسرتان است پس نگویید علاقه ام را با رفتارم نشان می دهم، برای ابراز علاقه باید از کلمات زیبا و محبت آمیز استفاده کرد.

حجت الاسلام فیض آبادی خاطرنشان کرد:

همسران می توانند زندگی بسیار شیرین و لذت بخشی داشته باشند به شرط این که از داد و ستد عاطفی به شیوه های مختلف استفاده و به همسر و شریک زندگی خود ابراز محبت کنند.

خبرگزاری حوزه


فرم در حال بارگذاری ...