« مردم از تکراری بودن منبرها گله مندندحسن معاشرت »

رمضان؛ دوره‌ بازسازی، بازیابی و نجات از فساد است

نوشته شده توسطرحیمی 24ام اردیبهشت, 1397
 
رهبر معظم انقلاب می‌فرماید:
نفس روزه‌ ماه رمضان یک زمینه‌ روحانیت و نوارنیت، برای روزه‌داری است و او را برای کسب فیوضات الهی، آماده می‌کند.
کتاب «آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران» شامل گزیده‌ای از مجموعه توصیه‌ها، نصایح، مواعظ و تحلیل‌های رهبر انقلاب، یکی از بهترین نمونه‌ها در تبیین دقایق و ظرائف معارف ماه رمضان است که در فرازهایی از بیانات معظّمٌ‌له در ماه‌های رمضان سال‌های 1369 تا 1390 ارائه شده است. در این اثر که به اهتمام علیرضا مختارپور قهرودی تدوین و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده، ضمن حفظ ترتیب زمانی بیانات معظّمٌ‌له، برای دسترسی آسانتر علاقه‌مندان به محورهای مباحث، فهرستی جامع از کلیدها و موضوعات متعدد مندرج در این مجموعه ارائه شده است.
 
اینک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت خودسازی در این ماه اشاره می‌شود:
 
شروع ماه مبارک رمضان، در حقیقت عید بزرگی برای مسلمانان است و جا دارد که مؤمنان، ورود این ماه را با به هم تبریک بگویند و یکدیگر را به استفاده‌ هر چه بیشتر از این ماه توصیه ‌کنند. چون ماه ضیافت الهی است، در این ماه فقط مؤمنان و کسانی که اهل ورود در این ضیافت هستند، بر سر سفره‌ پروردگار منّان و کریم می‌نشینند. این، غیر از سفره‌ عام کرم الهی است که همه‌ انسان‌ها، بلکه همه‌ی موجودات عالم از آن بهره‌مندند؛ این، سفره‌ی خواص و ضیافت خاصان پروردگار است.

 
* رمضان؛ دوره‌ بازسازی و بازیابی و نجات از فساد
 
علاوه‌ بر این‌ها، همین نفس روزه‌ی ماه رمضان است که یک زمینه‌ی روحانیت و نوارنیت، برای روزه‌داری است و او را برای کسب فیوضات الهی، آماده می‌کند. این مجموعه‌ی ماه رمضان، با نماز و با وظایف مقرره‌ی همیشکی و یا روزه و یا دعاهایش است که اگر شما به این‌ها توجه کنید و تلاوت قرآن را هم به آن اضافه کنید که گفته‌اند ماه رمضان بهار قرآن است یک دوره‌ی بازسازی و بازیابی و نجات خود از پوسیدگی‌ها و فسادها و امثال این‌ها خواهد بود؛ دوره‌ی خیلی مغتنمی است.
 
اصل قضیه این است که ما بتوانیم در ماه مرضان، این سیر الی‌الله را طی کنیم و می‌شود. عرض کردم، گاهی که پس از پایان ماه رمضان، خدمت امام رضوان‌الله تعالی علیه می‌رسیدم برایم محسوس بود که ایشان نورانی‌تر شده‌اند و حرف زدن و نگاه و اشاره و حرکت دست و اظهار نظرشان با قبل از ماه رمضان فرق کرده است.
 
دوره‌ی ماه رمضان، برای یک انسان مؤمن و والا، این طور است. آن قدر به او و به قلب و باطنش، نورانت می‌بخشد که انسان این را در مشاهده‌ی حضوری او حس می‌کند و از حرف زدنش می‌فهمد که نورانی‌تر شده است، بندگان خدا همین طور هستند، ما باید از این فرصت خیلی استفاده کنیم.
 
 

خبرگزاری تسنیم


فرم در حال بارگذاری ...