« نماهنگ صوتی جامانده: همه رفتند و دل بی سر و پا جامانده + دانلودقدرت دفاعی کشور به هیچ‌وجه قابل مذاکره نیست »

زائران اربعین سیم کارت ایرانی استفاده کنند یا عراقی؟

نوشته شده توسطرحیمی 4ام آبان, 1396

همزمان با ورود زائران ایرانی به خاک اربعین در صورت داشتن سیمکارت ایرانی رومینگ آنها فعال شده و خدمات تلفن همراه آنها به صورت رومینگ محاسبه می‌شود.

برای اینکه در این زمان زائران بتوانند از خدمات بهتر و ارزانتر تلفن همراه استفاده کنند در ادامه اطاعاتی را در انتخاب سیمکارت مناسب و نحوه استفاده آن بیان کرده‌ایم.

در حقیقت نمی‌توان گفت که زائران از چه سیم‌کارتی باید استفاده کنند که بهترین خدمات را ارائه می‌دهد اما راهکار منطقی آن است که افراد با بررسی و مقایسه تعرفه‌ها اپراتوری که خدمات مقرون به صرفه‌تری را ارائه می‌دهند سیمکارت مناسب را انتخاب کنند. 

تعرفه تماس از سیم‌کارت‌های ایرانی به کشور عراق پیش‌تر کاهش یافت و به دقیقه‌ای ۵۵۰ تومان رسیده بود. با توجه به اینکه نرخ مکالمه رومینگ در عراق گران محاسبه می‌شود، بهتر است که زائران ایرانی برای بهینه‌سازی مصرف خود برای ارتباطات عراق به عراق از سیم کارت‌های عراقی استفاده کنند و برای ارتباطات عراق به ایران و بالعکس استفاده از رومینگ مقرون به صرفه‌تر است.

 مطابق با گفته اپراتورهای عراقی این اپراتورها برای مکالمات زائران ایرانی و نیز دیتای زائران بسته‌های تشویقی در نظر گرفته‌اند تا ارتباطات زوار با تسهیلات بهتر انجام شود. این تسهیلات شامل ۱۰ دقیقه مکالمه رایگان با ایران و دقایقی مکالمه رایگان داخل عراق است و درباره اینترنت موبایل نیز در صورت امکان تسهیلاتی درنظر گرفته شده است.

‌روش دیگر ارتباط از عراق با ایران،‌ استفاده از سیم‌کارت‌‌های اعتباری عراقی می‌باشد. این سیم کارت‌ها توسط سه شرکت Zain ، Asiacell و Korek ارائه می‌شود و تفاوت آن‌ها با سیمکارت‌های ایرانی در قیمت و میزان شارژ اولیه‌ آنهاست.

پس از خرید سیم‌کارت عراقی، به صرفه است که شماره خود را به ایران بدهید و از آن‌ها بخواهید با شما تماس بگیرند هرچند در صورت تمام‌شدن اعتبار سیم کارتتان هم می‌توانید،‌ کارت شارژ تهیه کرده و همانند سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانی با کدهای مخصوص که روی کارت شارژ درج شده آن‌ها را شارژ کنید.

دقت کنید که سیم‌کارت‌های عراقی که در اختیار زائرین قرار دارد تاریخ مصرف محدود دارند و پس از اولین تماس تا ١۵‌روز فعالند و پس از آن می‌سوزند. پس هنگام خرید نزد فروشنده، سیم‌کارت را تست کنید و با وارد‌کردن کد مانده شارژ تاریخ اعتبار آن را چک کنید.

برای خرید سیم‌کارت با تاریخ مصرف بالا و عمر بیشتر باید از مراکز معتبر و با همراه داشتن پاسپورت اقدام به خرید کنید. در ایام عادی سال امکان استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی در عراق وجود دارد اما به دلیل شلوغی ویژه اربعین که ترافیک تماس‌ها زیاد است امکان سرویس‌دهی رومینگ دچار اختلال می‌شود و سیمکارت‌های عراقی بهتر جواب می‌دهند.

در صورت استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی در کشور عراق،‌ علاوه بر محاسبه هزینه رومینگ برای شما، هزینه تمام تماس‌هایی که با شما گرفته شود، به حساب شما محاسبه می‌شود و برای کسانی که از ایران با شما تماس می‌گیرند هزینه تماس داخل ایران محاسبه می‌شود.

 ‌با سیم‌کارت عراقی می‌توانید با هزینه کمتر تماس‌های داخل عراق با سایر دوستان و همراهان و مراکز اضطراری داشته باشید. در عین حال پیشنهاد می‌شود سیم‌کارت اعتباری ایرانی نیز همراه داشته باشید تا در مواقع ضروری و گیر‌نیاوردن سیم‌کارت عراقی از آن استفاده کنید.

‌باید بدانید که نه تنها برای تماس بلکه برای دریافت تماس هم حتما باید حداقل ٢هزار تومان شارژ داشته باشید. اگر رمز دوم کارت‌های بانکی خود را داشته باشید با همان روشی که در ایران شارژ تهیه می‌کنید در عراق هم می‌توانید با وارد کردن کدها شارژ تهیه کنید.

توجه داشته باشید برای تماس گرفتن از ایران به کشور عراق باید به ابتدای شماره خود کد کشور عراق (٠٠٩۶۴)را اضافه و صفر ابتدای شماره همراه عراق را حدف کنید.

تعرفه تماس با سیمکارت ایرانسل از عراق به ایران:

تعرفه تماس با ایرانسل از عراق به ایران

اگر رومینگ ایرانسل توسط اپراتور zain عراق صورت بگیرد هزینه چنانکه در تصویر آمده می باشد اما اگر سیمکارت ایرانسل شما توسط اپراتور دیگری رومینگ شده باشد(بستگی به منطقه ای که هستید و فرستنده های موجود در منطقه) هزینه تماس با ایرانسل به ایران بیشتر خواهد شد چون ایرانسل با بقیه اپراتورهای عراق قرارداد تخفیفی ندارد.

برای اینکه رومینگ بوسیله شرکت zain باشد و تغییر نکند می توانید در تنظیمات گوشی خود انتخاب اپراتور را از حالت خودکار به حالت دستی تغییر دهید و zain را انتخاب کنید.

تعرفه تماس با سیمکارت همراه اول از عراق به ایران:

برای اطلاع از تعرفه همراه اول یک پیامک با متن «عراق» یا با متن «۹۶۴» به ۸۰۷۰ ارسال کنید.

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: یا فارس الحجاز ادرکنی [عضو] 
5 stars

بسیار مفید بود

1396/08/13 @ 08:57
نظر از: آ.ن - ثقلین [عضو] 

صلی الله علیک یا اباعبدالله(ع)
التماس دعا

1396/08/12 @ 18:41


فرم در حال بارگذاری ...