« حواست باشه کربلا رفتنت ترک نشهشب تاسوعا محرم ۱۳۹۷ با نوای حاج سید مجید بنی فاطمه »

سه عامل اصلی ظهور

نوشته شده توسطرحیمی 7ام مهر, 1397

 

حجت الاسلام ماندگاری تشریح کرد

سه عامل اصلی ظهور

دانلود   3.34 مگابایت     07:00

استاد اخلاق گفت: خورشید زمان، امام عصر(عج) نیازمند نیروی انسانی است، نیروی انسانی که متعهد و عامل به عمل دستورات دین و رسولش باشند. اگر تاکنون ساختمان و بنای حکومت عدل جهانی حضرت(عج) برپا نشده است، باید دنبال علت بود.

حجت الاسلام «محمدمهدی ماندگاری»، طی سخنانی در مورد سه عامل اصلی ظهور، اظهار کرد:

اقامه حق و ابطال باطل را به ساختن یک ساختمان تشبیه می کنیم. امام زمان(عج) مثل اجداد طاهرینش و همه انبیاء و اولیاء بنایش بر این است که بنای ظلم و باطل را ویران کند و بنای حق و عدالت را بسازد

«وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ…».

 

استاد اخلاق تصریح کرد:

خداوند برای هر امتی حجتی قرار داده تا آن امت به وسیله آن حجت و با نقشه ای که خدا می دهد بنای ظلم را ویران و بنای حق و عدالت را برپا کند، یک ساختمان سازی سه سبب اساسی می خواهد: اولا نقشه لازم دارد، دوم معماری که نقشه را نظارت کند و سوم نیروی کار که کمک معمار کند تا بتوانند نقشه را برپا کنند. در طول تاریخ بشریت خداوند از این سه عنصر، دو مورد را آماده کرده است.

 

وی ادامه داد: انبیاء و اولیاء معمار نقشه حق و عدالت هستند، پیامبر صلی الله علیه و آله معمار بود، امیرالمومنین علیه السلام معمار بود، همه این وجودهای نازنین معمار بودند، نقشه هم قرآن است: «إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ …»  و در جای دیگر می فرماید «وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ»؛ هر کس غیر از این نقشه را در بنای زندگی فردی و اجتماعی خود و بنای زندگی حتی حکومتی خودش انتخاب کند، قطعا خسارت دیده دنیا و آخرت است.

 

ماندگاری تاکید کرد: مارکسیست ها مدت ها با نقشه غیر خدا حکومت کردند و در پایان به زباله دان تاریخ رفتند، لیبرالیست ها هم با نقشه غیرخدا مدیریت کردند؛ مَثَل لیبرالست ها مَثَل خنده داری است؛ مورچه ای را آب می بُرد و او فریاد می زد که دنیا را دارد آب می برد، وقتی لیبرالیسم هم به پایان عمرش رسید فکر می کردند که دنیا به پایان کار خودش رسیده است.

 

وی تصریح کرد: آنها نمی دانستند که ما اعتقاد داریم «وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ»، نمی دانستد که ما اعتقاد داریم «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ»، نمی دانستند اعتقاد داریم که دنیا دو بخش دارد. یک بخش تاریک و یک بخش نورانی که با ظهور امام زمان(عج) شروع می شود، «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ».

 

ماندگاری گفت: انقلاب اسلامی هم سپیده فجر است، هنوز خورشید طلوع نکرده است، ما در روشنایی سپیده فجر هستیم، لذا امام خمینی(ره) فرمودند: ما منتظر رویت خورشیدیم. به تعبیر استادم هر کس که منتظر رویت خورشید است باید با سپیده فجر بیدار شود و تکلیف اش را انجام دهد، کسانی که با طلوع آفتاب از خواب بیدار می شوند، نمازشان قضا می شود.

 

وی ادامه داد: ملت ایران بیدار شدند و دنیا را هم با این بیداری اسلامی بیدار کردند، نکند خورشید طلوع کند و مسلمانان خواب بمانند. می خواهم بگویم برای آنکه ساختمان ظلم ویران و بنای حق و عدالت به پا شود، سه عنصر لازم است، معمارش انبیا و امامان هستند، نقشه اش هم اسلام است، اما مشکل در طول تاریخ بر نیروی انسانی اش بوده است و گرنه وجود سلیمان نبی علیه السلام حکومت جهانی داشت، اما با از دنیا رفتن حکومت حضرت سلیمان علیه السلام بساط حکومت الهی تقریبا برچیده شد و تداوم پیدا نکرد با اینکه پیامبر بعدی هم بود و نقشه هم بود ولی نیروی انسانی نبود.

 

ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: در زمان وجود نازنین پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله ، باز هم پیغمبر ما دعوت جهانی و بنای حکومت جهانی داشت برای امپراطوری روم و ایران نامه نگاری کردند و دعوت به اسلام کردند ولی آن قدر فشارها و مشکلات و جنگ ها زیاد بود که فقط توانستند حکومت مدینه را شکل دهند. در طول حیات پیامبر صلی الله علیه و آله بود اما بعد از رحلت حضرت صلی الله علیه و آله انحراف ایجاد شد و سفره حکومت الهی برچیده شد و حکومت ظلم به اسم اسلام عرضه شد.

 شبستان


فرم در حال بارگذاری ...