« رحماء بینهمشش نقطه ضعف در امر اقامه نماز از دیدگاه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی): »

شاد بودن دستوری معنوی برای تقرب به خداست!

نوشته شده توسطرحیمی 13ام دی, 1393

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این که یکی از بزرگترین نعمت ها، ولایت ائمه معصومین(علیهم السلام) است گفت:

شاد بودن دستوری معنوی برای تقرب به خداست.

به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در صبحگاه مشترک خادمین این مکان مقدس و آستان حضرت معصومه(علیهاالسلام) که به مناسبت آغاز امامت حضرت ولیعصر(ارواحنا فداه) که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد گفت:

براساس آیه شریفه «لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ»(تکاثر/8)

در روز قیامت از نعمت هایی که به ما داده شده است سؤال خواهد شد که یکی از بزرگترین نعمت ها، ولایت ائمه معصومین(علیهم السلام) است.

وی شاد بودن را یک دستور معنوی دانست که با فضل خدا مقارن می شود و اظهار داشت: یکی از علائم مومن آن است که در شادی اهل بیت(علیهم السلام) و به جهت نعمت وجود ایشان شاد باشد، در غیر اینصورت شاکر نعمت خدا نیست.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: خادمین اماکن مبارکی همچون مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه(علیهاالسلام) به جهت بهره مندی از نعمت خدمت در این مکان های شریف باید بسیار احساس خوشبختی داشته باشند.

وی رعایت آداب و ادبیات استقبال از زائرین همچون آراستگی ظاهری را ضروری بیان کرد و افزود: امام حسن عسکری(علیه السلام) می فرمایند:

«جُرُّوا إِلَيْنا كُلَّ مَوَدَّة وَ ادْفَعُوا عَنّا كُلَّ قَبيح»:

تمام دوستی ها را به سمت ما جلب و همه زشتى ها را از ما بگردانيد که لازمه این امر برخورداری از حسن خلق در ارتباط با دیگران است که این برخورد محبت آمیز موجب ایجاد حس معنوی بیشتر در زائرین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: زائرین با آمادگی بالا برای تأثیرپذیری معنوی در اماکن مقدس حاضر می شوند که این فرصت بی نظیر است و برای بهره مندی کامل از آن باید دقیق برنامه ریزی شود.

وی در پایان عنوان کرد: قیامت به جهت حسرت خوردن برای از دست دادن فرصت های دنیا یوم الحسره نامیده شده و یکی از این فرصت ها آمادگی معنوی زائران است که باید از آن استفاده کامل شود.

خبرگزاری حوزه

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: احمدي [عضو] 

سلام دوست عزیز
هفته وحدت رو خدمت شما تبریک عرض میکنم.
نوشته خوبی بود، خوشا به سعادت همه خادمین…
شاد و تندرست باشید.
در پناه حق

1393/10/14 @ 18:34
نظر از: بانوی ایرانی [بازدید کننده]
بانوی ایرانی
5 stars

سلام

علی علیه السلام ، شادی و نشاط را حالتی عاطفی می داند و آن را به «فرصت» تعبیر می کند: «مواقع شادمانی، فرصت است.» آن حضرت حتی برای زمان هایی که غم و اندوه به طور طبیعی به سراغ انسان می آید، سفارش می کند که گشاده رو باشیم، چنان که می فرماید: «شادی مؤمن در چهره اش و اندوهش در دلش است».

ممنون از مطالب زیبا و آموزندتون.
استاد پناهیان جزء روحانیون پر تلاش و دلسوز ما هستند خداوند حفظشون کنه.

http://azhardarysokhani.blogfa.com/

1393/10/13 @ 13:38


فرم در حال بارگذاری ...