« متن روضه ایام فاطمیه استاد انصاریان+دانلوددانلود مداحی از مزار توست تا صحن نجف با نوای محمود کریمی »

شهادت در راه خدا بالاترین و برترین خواسته یک بنده مومن در دنیا است

نوشته شده توسطرحیمی 28ام بهمن, 1396

 


حجت الاسلام میرباقری:

شهادت در راه خدا بالاترین و برترین خواسته یک بنده مومن در دنیا است

جامعه مشکلات را تحمل می‌کند اما بی عدالتی و تبعیض را تحمل نمی‌کند، حجاب همچون نماز و روزه واجب است.

حجت‌الاسلام حمید میرباقری استاد حوزه علمیه در برنامه عطر عاشقی که در مقبره شهدای گمنام امامزاده جعفر شهر پیشوا برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از زیارت آل یاسین، گفت: پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:

هر کسی که وارد بهشت شود آرزوی بیرون آمدن از آن را نخواهد داشت چراکه آرزوی و آرمان همه مومنان است مگر شهدا به علت احترام و تکریمی که خداوند برای آنها داشته دوست دارند بارها جان خود را فدا کنند.

شهادت در راه خدا بالاترین و برترین خواسته یک بنده مومن در دنیا است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این بخش زیارت آل یاسین مبنی بر سلام بر تو ای پرچم برافراشته حق، عنوان کرد: کار پرچم این است که همه را زیر خود جمع کرده و از گمراهی نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام میرباقری اظهار داشت: زمانی پرچم انسان را هدایت می‌کند که مردم بخواهند به واسطه آن پرچم هدایت شوند گاهی چراغ سبز و قرمز را مشاهده می‌کنیم اما بدون توجه به آن عبور می‌کنیم علم هدایت نیاز به توجه دارد که ما را هدایت کند.

وی افزود: گاهی کسی مانند کربلایی کاظم در روستایی دورافتاده چنان توجه دارد که هدایت می‌شود اما گاهی برخی کنار علمای بزرگ چون نخواستند هدایت نشدند، حضرت ولی عصر(عج) همه به همه ما توجه دارد اما شخص باید خود بخواهد تا هدایت شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فراز دیگر زیارت آل یاسین مبنی بر «سلام بر تو که دانش و علم خداوند هستید»، ابراز کرد: خداوند هرآنچه از علم و دانش را که بتوان به ممکن الوجود عطا کرد را به حضرت ولی عصر(عج) داده است، هر گره بسته‌ای با دانش و اراده ایشان باز می‌شود.

حجت‌الاسلام میرباقری با بیان اینکه در عصر غیبت حقیقت و معارف دینی در اثر بی توجهی کهنه می‌شود، گفت: پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند روزی برسد که زنان و جوانان به سمت فساد کشیده شوند امر به منکر و نهی از معروف می‌شود، به صورت علنی می‌گویند حجاب چیست.

متاسفانه امروز برخی گروه های سیاسی در امور دین نظریه می‌دهند در حالیکه باید کارشناسان متخصص درباره دین نظر بدهند، اینکه برخی توئیت می‌کنند که مساله حجاب از اختلافات جدی است کار بسیار اشتباهی است؛ چراکه اصل حجاب از ضروریات دین است همانگونه که روزه و نماز واجب است حجاب هم واجب است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آیات فراوانی درباره الزام حجاب وجود دارد، ادامه داد: اگر کسی نماز نخواند کسی به او کار ندارد اما اگر بیاید در ملا عام بگوید نماز چیست جامعه اسلامی با او برخورد می‌کند، درباره حجاب هم چنین است اگر کسی در خانه خود مقابل نامحرم حجاب برداشت کسی به او کاری ندارد اما اگر در جامعه اسلامی چنین کرد جامعه باید با آن برخورد کنند چراکه میکروب فحشا و فساد به دیگران سرایت کرده و جامعه را دچار گرفتاری و مشکلات می‌کند.

حجت‌الاسلام میرباقری با بیان اینکه زمان ظهور حقی که به کهنکی گراییده شده توسط امام عصر(عج) تازه می‌شود، گفت: امام عصر(عج) به مشکلات معیشتی جامعه اسلامی توجه دارد چراکه فقر برای جامعه خطرآفرین است، همانگونه که امام برای معیشت مردم اهمیت قائل هستند ما هم اگر پیرو ایشان هستیم از این مهم مردم غفلت نکنیم.

گاهی یک جامعه دچار مشکل فراوان است همه تحمل می‌کنند اما بی عدالتی و تبعیض را کسی تحمل نمی‌کند، اگر امت‌های گذشته دچار هلاکت شدند به علت تبعیض و ناعدالتی بوده است.

امروز دشمن یک زمین بازی را برای ما درست کرده مراقب باشیم در زمین او بازی نکنیم که دچار یاس و ناامیدی شویم، تمام خلاف‌هایی در فضای مجازی بیان می‌شود همه هم درست نیست بلکه یک هجمه و حمله است برای اینکه امید مردم را نسبت به نظام اسلامی ناامید کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:

انقلاب و نظام اسلامی کارآمد است ناکارآمدی بخشی از آن به خاطر مدیران است بنابراین ما باید در انتخاب خود دقت بیشتر کنیم اصل نظام را مراقبت کنیم 22 بهمن یکی از آن جاهایی است که مردم می‌توانند با حضور تماشایی خود دشمن را ناامید ‌کنند.

شبستان

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: حضرت مادر (س) [عضو] 
5 stars

احسنت

1396/12/02 @ 16:15


فرم در حال بارگذاری ...