« قرائت و دانلود ترتیل جزء دوازدهم قرآن کریم با صدای قاریان مشهورمداحی شب دوازدهم رمضان 95 با نوای سید مهدی میرداماد + دانلود »

شیعه زینت های دنیایی را تبدیل به توشه ی آخرت می کند+ گزارش تصویری

نوشته شده توسطرحیمی 30ام خرداد, 1395

حجت الاسلام انصاریان:

دین را باید از قرآن و اهل بیت علیهم السلام گرفت، منبع دیگر بدون اینها باطل است. امام سجاد علیه السلام طول سفر را بیان می کنند:
وَ أنَّ الرّاحِلَ إلِیك قَرِیبُ المَسافَه. جاده ای در این عالم کوتاه تر از جاده ی مسافر به سوی خدا نیست. خودت هستی و خدایت! نزدیک هم هست. توحید خالص و قلبی. اکثر مردم دنیا که اهل دین هستند با خدا و خرما زندگی می کنند نه با خدای یگانه

 مراسم شب دهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه همدانیها برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام انصاریان را می خوانید:

حجت الاسلام انصاریان:

 شیعه مسافر الی الله است

شیعه ی واجد شرایط در این دنیا مسافر است. نه مسافر از ولادت به مرگ، این مسافرت به گردن همه بسته شده است. امیرالمومنین علیه السلام در حکممتهای نهج البلاغه دارند یک فرشته ای هر روز به مردم دنیا می گوید: بچه دار شوید اما برای مردن. بند مرگ بالاجبار بر گردن همه نهاده شده است.

 از درون آیات و روایات فهمیده می شود که شیعه مسافر است، این سفر ارادی است و مثل سفر مرگ غیر ارادی و اجباری نیست. این سفر ارادی است، سیر و حرکت در مسافتش به اختیار خود انسان است. لذا بیشتر مردم دنیا به اراده ی خودشان مسافر این سفر نشدند و نخواهند شد، اما راه این سفر به روی حتی یک نفر هم بسته نیست.

 مقصد سفر خداست، یعنی این سفر به آخرت نیست چون همه به طرف آخرت بالاجبار سفر می کنند؛قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ1؛ سفری که شیعه دارد،البته شیعه ی باوزن؛ سفر به سوی پروردگار است. هرچه هم در این دنیا دارد، زن، بچه، پول، مغازه، مقام و مرتبه دارد را تبدیل به توشه ی این سفر می کند.

 ثروت کم یا زیاد آرایش زندگی دنیاست، فرزندان هم یک نوع آرایش زندگی دنیاست.ألْمَالُ وَالْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَاباً وَخَیْرٌ أَمَلاً2؛ شایسته ها وخوبی های باقی و ماندگار از نظر ثواب و عاقبت به خیری بهتر است. یعنی مال، همسر و فرزند را می توانید تبدیل به باقیات الصالحات کنید. زن در کنار شما با اخلاق، بردباری و عبادت و… شما می تواند برای شما تبدیل به صالح ماندگار شود.

 

یعنی این انسان این قدر باهوش، با فراست و تیزبین است به خاطر شیعه بودن که همه چیزی که در دنیا در اختیارش است را تبدیل به توشه برای آخرت می کند.

 یک روایتی هست که بنده در سن 23 سالگی آنرا خواندم و درباره اش توضیحاتی نوشتم که از آن زمان تا حال موقعیت بیانش نبود می خواستم از خودم یک یادگاری بگذارم. روایت این است: به محض دمیدن قیامت و برپا شدن آن پیامبر صلی الله علیه و آله “متکئا علی علی” یعنی با تکیه بر امیرالمومنین علیه السلام وارد محشر می شود. اما معنی آن مهم است. حضرت می خواهند بفرمایند: هر کس وارد محشر می شود تکیه گاهی دارد و وارد محشر می شود. مثلا کسی بیمارستان، مسجد و… ساخته با تکیه بر آن وارد محشر می شود یا کسی حج رفته، نماز خوانده، و… با تکیه بر آنها وارد محشر می شود، و اگر خدا از من بپرسد تو در دنیا بهترین کار قابل قبولی که انجام داده ای و می توانی به آن تکیه کنی، من می گویم من علی ار ساختم، علی کم نیست.

 

صبح روز 27 رجب که پیامبر صلی الله علیه و آله از غار حرا باز گشت، حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها دید چهره ی حضرت تغییر کرده، حالت چشم و تن صدا عوض شده است. حضرت فرمود: امروز مبعوث به رسالت شده ام. خبری که همه ی انبیاء و کتب آسمانی داده بودند: ٱلَّذِينَ يَتَّبِعُونَ ٱلرَّسُولَ ٱلنَّبِىَّ ٱلْأُمِّىَّ ٱلَّذِى يَجِدُونَهُۥ مَكْتُوبًا عِندَهُمْ فِى ٱلتَّوْرَىٰةِ وَٱلْإِنجِيلِ3؛

 

تمام یهودیان و مسیحیان از مبعوث شدن پیامبر صلی الله علیه و آله خبر داشتند. حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها فرمود: پس به خانه تشریف نیاور و مرا به دینی که خدا به تو نازل کرده گره بزن و بعد وارد خانه شو. تا در خانه ای که انسان مسلمان به دین شما در آن نیست، نشوید!

 

کجا هستند خانم هایی که این حرفها را بشنوند؟ خانم های دنیا و ایران؟ حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها فرمود: در خانه ای که زن آن خانه متدین به دین تو نشده است، قدم نگذارید! طبق روایات صحیح ایشان حدودا 26 ساله بودند و قبل از رسول خدا صلی الله علیه و آله با احدی ازدواج نکرده بود، البته خواستگاری کرده بودند ولی او بیشتر مردم مکه را از نظر فکر و دل، نجس می دانست ،از ازدواج با اهل شرک پاک مانده بود.

 

امیرالمومنین علیه السلام حدودا 12 ساله بود و نزد پیامبر صلی الله علیه و آله زندگی می نمود. در همان زمان حضرت تا پیامبر صلی الله علیه و آله را دیدند فرمودند: مرا به اسلام نازل شده وصل کن. پیامبر صلی الله علیه و آله به حضرت خدیجه فرمود: دستت را روی زمین بگذار و بعد دست خودشان را روی دست ایشان گذاشتند و حضرت علی علیه السلام نیز دست مبارکشان را روی دست پیامبر صلی الله علیه و آله قرار دادند.

 

پیامبر صلی الله علیه و آله به حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها فرمود: همین الان با علی بیعت کن زیرا علی ابن ابی طالب آقا و سرور و مولای تو و همه ی مومنین تا روز قیامت است.

 

برادران و خواهرانم خدا مفتکی چیزی به کسی نداد. حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها از آن روز تا وفاتشان، از توحید، نبوت و ولایت امیرالمومنین علیه السلام پر بود.

 

ده بار بیشتر نقل شده است حتی در صحیح مسلم و صحیح بخاری که دو کتاب بسیار قابل قبول اهل سنت است البته با اعتقاد خودشان، روایت از طریق خودشان نقل کرده اند که خدا از طریق جبرئیل به پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: سلام مرا به حضرت خدیجه کبری برسان.

 

این مسافر است. شیعه یک سفر امتیازی دارد. در این سفر هیچ کسی در دنیا با شیعه شریک نیست. انها نسبت به این سفر متوقف هستند و یک قدن هم برنمی دارند. اهل سنت از قول پیامبر صلی الله علیه و آله نقل کرده اند: اگر خدا به کسی عمر دهر را بدهد، بین کعبه و مقام ابراهیم روزها را روزه بگیرد و شبها را عبادت کند، اما اگر بی ولایت علی به قیامت بیاید، او را با سر به جهنم می اندازند.

 

چون مسافر باید از جاده ی اصلی نزد خدا برود و جاده ی اصلی علی است. وگرنه انها می گویند ما از جاده ی پیامبر صلی الله علیه و آله می آییم و خود ایشان فرمودند جاده ی من، جاده ی علی علیه السلام است و من جاده ی جدا ندارم که برای خودتان جاده سازی کرده اید. فریاد می زنید: قرآن، سنت! پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: نه! قرآن، اهل بیت (علیهم السلام)!

 

جاده ای که به نام نبوت و سنت ساخته اید به طرف جهنم است. در جاده ی پیامبر صلی الله علیه و آله سقیفه و بنی امیه و عباس بوجود نمی آید. خلقت أنا و علی بن ابی طالب من نور واحد، من شجرة واحدة4، بعد از من ادامه ی جاده با علی است با علی به سوی خدا حرکت کنید.

 

جاده ی رسیدن به خدا کوتاه است، فقظ 4 قدم!

 

دین را باید از قرآن و اهل بیت علیهم السلام گرفت، منبع دیگر بدون اینها باطل است. امام سجاد علیه السلام طول سفر را بیان می کنند: وَ أنَّ الرّاحِلَ إلِیك قَرِیبُ المَسافَه5. جاده ای در این عالم کوتاه تر از جاده ی مسافر به سوی خدا نیست. خودت هستی و خدایت! نزدیک هم هست. توحید خالص و قلبی. اکثر مردم دنیا که اهل دین هستند با خدا و خرما زندگی می کنند نه با خدای یگانه، می گویند اگر به دیگران تکیه نکنیم، اگر دیگران بخورند و ما نخوریم ضرر می کنیم.

 

خدای منهای شرک، یعنی یکتابین و یکتاخواه باشم و کلید هستی را دست یک نفر ببینم! حلال مشکلات را هم یک نفر ببینم!

 

اولین قدم نبوت

 

قدم بعد هم نبوت است. خدا درست، اما شما برای شناخت او و قانون این سفر باید از معلمی مثل انبیاء پیگیری کنید. أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْکُمْ6؛ این اطاعت را هم خدا واجب کرده است و به تنهایی نمی توانی انبیا را پیدا کنی، دستت را بگذار در دست ولیّ خدا، تا به نبی برسی.

 

دومین ولایت

 

قدم سوم ولایت ائمه ی طاهرین علیهم السلام است. یعنی بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله سراغ بیگانه، غریبه، دلال و… نرو! بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله سراغ ولیّ الله الاعظم، ان کسی که تجلی توحید تام، نبوت تام است برو!

 

سومین قدم ترک محرمات، انجام واجبات، اخلاق حسنه

 

انجام واجبات و ترک محرمات، آراسته بودن به حسنات اخلاقی و بعد از آن به خدا می رسی. یعنی این 4 قدم را که برداری به خدا میرسی. ممکن است این 4 قدم را در 40 روز برداری. حالا در محضر محبوب و محضر تشریعی قرب بیکار نباید باشی، عبادات و حالات را ادامه بدهی تا زمانی که وارد قیامت و برزخ بشوی و خدا بفرماید: بنده ی من عبادت، اخلاق، حلال و حرام تمام است پرونده ات 20 است حال کنارمن بشین و تا ابد از نعمتهای پایدار من بهره ببر. همین این کوتاه ترین راه است.

 

چاشنی بسیار شیرین بحث امشب و مزه ی شیرین غذای امشب را از وجود مبارک امام باقر یا صادق علیهماالسلام بشنوید، بدن شیعه را که در قبر می گذارند روح وارد برزخ می شود، اشراف بر بدن دارد تا متلاشی نشود. در عالم برزخ 5 چهره ی زیبای کامل با این مرده ی شیعه وارد برزخ می شوند و به او چسبیده اند. یکی دست راست، سمت چپ، پشت سر، روبه رو، یکی هم بالا سر که از همه زیباتر، خوشبوتر و بهتر است. این 5 تا که مستقر می شوند صبر می کنند تا چه به سر این مسافر بیاید و هر 5 تا از قدرت بالایی برخوردارند.

 

آن بالا سری با 4 تای دیگر وارد صحبت می شود، از دست راستی می پرسد شما که هستید؟ او می گوید: من نمازش هستم. تجسم نماز به صورت زیبایی کامل. آن کسی که نماز نخوانده رفیق زیبا ندارد و با یک سگ سیاه در برزخ روبه روست که تا قیامت رهایش نمی کنند.

 

دست چپی زکات یا خمس است. چون شیعه بخیل نیست. خمس و زکات ملک خداست و خدا راضی نیست کسی بخورد. روبه رویی روزه ی ماه رمضان میت است، معلوم می شود ما را لحظه ی اولی که غسل میدهند و وارد برزخ می شویم تنها نیستیم. آن کسی که پشت سر ایستاده حج میت است. 4 تایی با هم به آن کس که بالا سر است می گویند تو از همه زیباتر هستی تو که هستی؟ پاسخ می دهد: من پیوند این میت با اهل بیت علیهم السلام، و ولایت هستم. این میت عاشق اهل بیت علیه السلام بوده.

حجت الاسلام انصاریان:

 منبع: وارث

پی نوشت:

1- سوره جمعه آیه 8.

2- سوره کهف آیه 46.

 3- سوره اعراف آیه 157.

 4- فضائل الصحابة ج2، ص622.

 5- مفاتیح الجنان دعای ابوحمزه ثمالی

6- سوره نساء آیه 59.


فرم در حال بارگذاری ...